Quattro7 Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 (endret) Hei, Jeg var ute med båten og tok noen fuglebilder i går, men syns ikke bildene ble noe bra. Ønsker kritikk og hva jeg kan gjøre for at bildene skal bli klarere og bedre. Kamera: Canon EOS 400D Objektiv: Canon EF-S 55-250mm f4-5.6 IS Lukkertid: 1/3200 Blender: F/5.6 Brennvidde: 250mm ISO: 1600 Bilde 1: Bilde 2: Bilde 3: Endret 6. september 2008 av Quattro7 Lenke til kommentar
affe90 Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Hallo! Uten at jeg har så veldig stor peiling på bilder eller er god til å gi kritikk, så kan jeg likevel prøve meg. Litt generelt sett, det virker ikke som om det er "fuglebilder" du har tatt. Det er alt for mye fokus på vann/vannsprut. Det er veldig standard og et godt oppbrukt konsept. Få fokuset på fuglen i stede for vannet. Hadde du hatt fokus på fuglen i bilde 1, med vannspurten i bakgrunn hadde det vært mitt nye bakgrunnsbilde. Mye av det samme med bilde 2. For å være ærlig, bilde 3 ga meg ikke så mye. Kanskje en skalering kanskje hadde gjort seg? Ikke vet jeg. Håper dette hjalp deg litt. Mvh Jørgen Pedersen Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Minner om retningslinjene for bildekritikk der det står at linking til bilder ikke er tillatt i bildekritikken. Vennligst fjern de linkede bildene og legg dem inn som vedlegg snarest. Dette innlegget skal *ikke* kommenteres i tråden, evt. kommentarer tas på PM. Rapportér gjerne innlegget når bildene er lagt til som vedlegg, så vil denne posten bli slettet. Lenke til kommentar
Mr_Sunde Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Jeg ville nok skrudd ned ISO'en litt. Trenger ikke ISO 1600 når du skal ta bilder i dagslys. Deretter ville jeg kanskje blendet ned til f8. Tro objektivet ditt er skarpere på f8 i steden på f5,6 på 250mm. Lenke til kommentar
Quattro7 Skrevet 6. september 2008 Forfatter Del Skrevet 6. september 2008 Takk for svar Ja, jeg prøver jo selvfølgelig å ha fokus på fuglene, men jeg syns det er litt vanskelig når de beveger seg så fort.. Lenke til kommentar
Phaser_ Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Takk for svar Ja, jeg prøver jo selvfølgelig å ha fokus på fuglene, men jeg syns det er litt vanskelig når de beveger seg så fort.. zoom ut litt så du får med hele fuger'n. Da blir det også lettere og følge den. Bedre å croppe litt i etterkant enn å miste halve hode. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå