Gå til innhold

BK: Fuglebilder tatt fra båt

Quattro7

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg var ute med båten og tok noen fuglebilder i går, men syns ikke bildene ble noe bra. Ønsker kritikk og hva jeg kan gjøre for at bildene skal bli klarere og bedre.

Kamera: Canon EOS 400D

Objektiv: Canon EF-S 55-250mm f4-5.6 IS

Lukkertid: 1/3200

Blender: F/5.6

Brennvidde: 250mm

ISO: 1600

Bilde 1:

bilde1756bs8.jpg

Bilde 2:

bilde1783yu9.jpg

Bilde 3:

bilde1866nt9.jpg

Endret av Quattro7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hallo! Uten at jeg har så veldig stor peiling på bilder eller er god til å gi kritikk, så kan jeg likevel prøve meg.

Litt generelt sett, det virker ikke som om det er "fuglebilder" du har tatt. Det er alt for mye fokus på vann/vannsprut. Det er veldig standard og et godt oppbrukt konsept. Få fokuset på fuglen i stede for vannet. Hadde du hatt fokus på fuglen i bilde 1, med vannspurten i bakgrunn hadde det vært mitt nye bakgrunnsbilde. Mye av det samme med bilde 2.

For å være ærlig, bilde 3 ga meg ikke så mye. Kanskje en skalering kanskje hadde gjort seg? Ikke vet jeg. Håper dette hjalp deg litt.

Mvh

Jørgen Pedersen

Lenke til kommentar
Takk for svar :)

Ja, jeg prøver jo selvfølgelig å ha fokus på fuglene, men jeg syns det er litt vanskelig når de beveger seg så fort..

zoom ut litt så du får med hele fuger'n. Da blir det også lettere og følge den. Bedre å croppe litt i etterkant enn å miste halve hode.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...