SuKa Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Hei! Jeg har Windows XP og skal installere Windows Vista, men når jeg putter i CD-en kommer denne meldingen: Installasjonsprogrammet kan ikke kjøres på denne versjonen av opreativsystemet. Prøv å starte opp fra installasjonsmediet for å installere Windows. Jeg har 32-bits XP og Vistaen er 64-bit. Begge er orginale visst det skulle ha noen betydning. Lenke til kommentar
jaycutler Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 prøvd å formatere pcn med gparted eller lignende før du skulle installere vista? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Det støttes ikke inplace upgrade fra 32bit til 64bit. Det meldingen betyr er å du må boote PCn fra Vista DVDen som 1'st boot device (ikke kjøre "innenifra" Windows XP 32). Lenke til kommentar
SuKa Skrevet 6. september 2008 Forfatter Del Skrevet 6. september 2008 Har prøvd å starte dataen med CD-en i visst det er det du mener. Er ikke så dreven, så visst du kunne forklare litt nermere? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 (endret) Hvis PCn fremdeles går til lasting av gammel windows XP installasjon må du gå inn på BIOS settings og endre slik at DVD(CD)-rom står foran HDD(harddisk) i boot rekkefølgen. Ofte er det slik: 1'st boot device =HDD 2'nd boot device = CDrom Da må du få endret det til: 1'st boot device = CDrom 2'nd boot device =HDD Endret 6. september 2008 av syar2003 Lenke til kommentar
SuKa Skrevet 6. september 2008 Forfatter Del Skrevet 6. september 2008 Ah, I see. Tusen takk! Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Dersom CD-rom er foran HDD i boot rekkefølgen vil du få en melding på skjermen ala' "To boot from CD/DVD rom press any key" Da må du trykke på en tast på tastaturet mens denne vises (enter eller space tasten e.l)for å boote fra Vista DVD mediet. Gjør du ingenting vil boot fortsette til neste boot enhet som er harddisk. Lenke til kommentar
SuKa Skrevet 6. september 2008 Forfatter Del Skrevet 6. september 2008 Fikset det nå. Takk Lenke til kommentar
NorkaBorka Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Hei! Jeg har Windows XP og skal installere Windows Vista, men når jeg putter i CD-en kommer denne meldingen: Installasjonsprogrammet kan ikke kjøres på denne versjonen av opreativsystemet. Prøv å starte opp fra installasjonsmediet for å installere Windows. Jeg har 32-bits XP og Vistaen er 64-bit. Begge er orginale visst det skulle ha noen betydning. Hvis det er RTM versjonen (altså ikke SP1) så kan det skyldes at det ikke kan innstalleres med mer enn 2Gb minne. Prøv å ta ut så mye minne til du har 2Gb eller mer og prøv på nytt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå