iver89 Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Etter å ha tatt ut min 20.4Gb Maxtor harddisk for å prøve den i et støydempet HDD kabinett som jeg hadde laget (som jeg aldri brukte) virker den ikke lengre. Det eneste jeg gjorde var å koble den ut av PCen, sette den inn i det støydempede kabinettet og sette den tilbake etter testen. Nå er det slik at vis jeg prøver å boote med den kommer det bare opp en blinkende _ øverst i venstre hjørne, og etter en liten stund restarter maskinen. Prøvde å Auto Detecte den i BIOS, og da kom det fram et rart navn og noen helt feile verdier. Overflaten i støydempings kabinettet var en slags aliminiumsfolie (Biltema's støydempingsmatter), kan den ha kortsluttet noe selv om HDDen ikke var tilkoblet strøm? Alt av musikk, bilder, filmer, dokumenter osv er nå gått tapt, så eventuelle svar tas i mot med stoooooor glede! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Kan ikke kortslutte noe hvis den ikke er tilkoblet strøm. Men den kan ha blitt skadet av statisk elektrisitet når du håndterer den. Høres ut som det er elektronikken som er skadet, da er antagelig selve dataene OK. Hvis du har en nøyaktig maken disk går det an å flytte over kretskortet. Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 23. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2003 Jeg har en disk som ser helt lik ut og som er av samme merke, men det er en 8 Gb disk da . Går det likevel? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Jeg har en disk som ser helt lik ut og som er av samme merke, men det er en 8 Gb disk da . Går det likevel? Ville ikke satset på det. Må være samme merke OG type, samme produksjonsnummer og antakeligvis samme kapasitet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå