Gå til innhold

Ødelagt Maxtor 20 Gb HDD

Anbefalte innlegg

Etter å ha tatt ut min 20.4Gb Maxtor harddisk for å prøve den i et støydempet HDD kabinett som jeg hadde laget (som jeg aldri brukte) virker den ikke lengre. Det eneste jeg gjorde var å koble den ut av PCen, sette den inn i det støydempede kabinettet og sette den tilbake etter testen.

Nå er det slik at vis jeg prøver å boote med den kommer det bare opp en blinkende _ øverst i venstre hjørne, og etter en liten stund restarter maskinen. Prøvde å Auto Detecte den i BIOS, og da kom det fram et rart navn og noen helt feile verdier.

Overflaten i støydempings kabinettet var en slags aliminiumsfolie (Biltema's støydempingsmatter), kan den ha kortsluttet noe selv om HDDen ikke var tilkoblet strøm?

Alt av musikk, bilder, filmer, dokumenter osv er nå gått tapt, så eventuelle svar tas i mot med stoooooor glede!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ikke kortslutte noe hvis den ikke er tilkoblet strøm. Men den kan ha blitt skadet av statisk elektrisitet når du håndterer den.

Høres ut som det er elektronikken som er skadet, da er antagelig selve dataene OK. Hvis du har en nøyaktig maken disk går det an å flytte over kretskortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...