Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen går i bluescreen of death i tid å utide på nybygd pc.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kan jo opplyse om at jeg har samme hovedkort som deg i min ene PC med 2x2048 Corsair Dominator PC2-6400 og E8400 cpu.

Denne har/"har hatt" både XP 32bits, XP X64 ,Vista32Bit og Vista 64bit installert (med siste fixer/servicepacks).

Har ikke hatt noe antydning til de problemene du har.

BIOS versjon fra start har aldri vært eldre enn 16 (har nå 17).

BIOS/Cmos er loadet med "Optimized Defaults" som er viktig , ellers er enkelte viktige ting som MPS 1.4 , DMA , block mode osv deaktivert.

Disk kontrolleren har jeg under XP hatt i IDE modus.

Driver/motherboard CD har gått i søpla samtidig som hovedkortet ble montert . Nyeste drivere lastet ned fra produsent (Intel) sin web.

OS installasjon har vært i denne rekkefølge for XP:

XP 32bits :

Test av system med memtest86+.

Installasjon med XPCD med SP2 integrert. BIOS satt "Optimized" med kontroller i IDE mode før install.

Lagt inn siste Intel chipset drivere (ikke medfølgende CD).

Kjørt alle oppdateringer fra Windows Update (ikke valgt SP3 , brukt show other).

Lagt inn grafikk kort drivere , siste fra produsent web (ikke mottatt CD versjon).

Installert all annen software/programmer jeg trenger.

Kjørt alle oppdateringer fra Windows Update (ikke valgt SP3 , brukt show other) repetetivt til ingen nye updates listet.

Lagt inn SP3.

Kjørt alle oppdateringer fra Windows Update for å få post SP3 updates.

Kan du få bootet systemet ditt til SAFE MODE ?

Da er det håp uten reinstallasjon for å få det fikset.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Da er det meg igjen. Har fått konstatert defekt hovedkort, fikk ett nytt hovedkort sendt i retur fra komplett. Men nå har jeg enda det samme problemet, får ikke installert winxp. Har testet 3 forskjellige xp men til ingen nytte. Kommer ikke lenge enn INSTALLING DEVICE uansett. BSoD hver gang.

File: framebuf

The device got stuck in an infinite loop. This usually indicates problem with the device itself or with device driver programming the hardware incorrectly.

Please check with your hardware device vendor for any driver update.

TECHNICAL INFORMATION

***STOP: 0x000000EA (0x86177020, 0x861AA790, 0xF7A4BCBC, 0x00000001)

Framebuf.

En annen BSoD sto det BAD_POOL_CALLER.

Håper noen orker å fortsette å hjelpe meg.

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Da er det meg igjen. Har fått konstatert defekt hovedkort, fikk ett nytt hovedkort sendt i retur fra komplett. Men nå har jeg enda det samme problemet, får ikke installert winxp. Har testet 3 forskjellige xp men til ingen nytte. Kommer ikke lenge enn INSTALLING DEVICE uansett. BSoD hver gang.

The device got stuck in an infinite loop. This usually indicates problem with the device itself or with device driver programming the hardware incorrectly.

TECHNICAL INFORMATION

Framebuf.

På forhånd takk.

Hvordan har du satt opp hardisken? Som AHCI, Raid eller IDE?

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

TECHNICAL INFORMATION

Framebuf.

På forhånd takk.

Hvordan har du satt opp hardisken? Som AHCI, Raid eller IDE?

Har satt opp HD SATA RAID.

Lenke til kommentar

Er nok dette som er problemet ditt.

Foreslår at du i første omgang setter kontrolleren i IDE mode , og installerer XP på singel disk.

Det er mange som har hatt problemer med intel matrix sine raid/ahci drivere loadet fra diskett med F6 under installasjon.

Beste måten er å integrere intels AHCI & Raid drivere i txtmode setup på en ny bootbar XP CD laget med nLite.

Lenke til kommentar

Er nok dette som er problemet ditt.

Foreslår at du i første omgang setter kontrolleren i IDE mode , og installerer XP på singel disk.

Det er mange som har hatt problemer med intel matrix sine raid/ahci drivere loadet fra diskett med F6 under installasjon.

Beste måten er å integrere intels AHCI & Raid drivere i txtmode setup på en ny bootbar XP CD laget med nLite.

Det går som regel helt fint dersom man bruker rette F6 driver, og velger rett valg på disketten. Tanken var min var at han skulle prøve IDE mode uten driver, for å se om han ble kvitt BSOD, blir du kvitt disse er du på rett spor og kan fokusere på å finne rette F6 driver.. Å bruke nLite er selvsagt en god løsning for å slippe floppy fossilen.................... :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...