aeron- Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Fikk delene fra komplett for noen få dager siden. Satt opp pc`n, har en del erfaring med å sette opp pc`r så trodde ikke dette skulle bli ett problem. Men nå som problemet er her så er jeg ikke helt sikker på hva som er problemet. Bluescreen kommer først når jeg spilte f.eks css, grid race driver, assassains creed. Generelt i alle spill i starten, spiller alt fra 10 sec til 20 min. Så kom bluescreen of death bare oftere å oftere så nå kommer jeg ikke engang inn på windows før det kommer. Har prøvd å reinnstallere xp sp3 men til ingen nytte, innstallasjonen stopper pga bluescreen of death. Technical information *** STOP: 0x0000008E (0xC000001D,0x80511BF8,0xf76466C4), er koden som kommer opp på bluescreen. Hardware: Sony NEC Optiarc DVD RW burner ad-7200Ss, 20x, SATA, Samsung SpinPoint F1 750GB SATA2 32MB 7200RPM ABIT IP35 PRO, P35, Socket-775, ATX, Silent Otes2, 2xGbLAN, DDR2, 2xPCI-Ex16 Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 x2, Kit w/two matched CM2X1024A-6400 Dimm`s Intel Core# 2 Duo E8400 3.0GHz, Socket LGA775, 6MB, 1333Mhz BOXED w/fan Gainward Geforce 9600GT 1GB GDDR3 "GS", PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDMI/DisplayPort Corsair Powersupply 750W Black, ATX/EPS, 140mm Fan, 8xSATA, SLI Håper det er noen som kan hjelpe meg med dette, ganske kjedelig å akkurat har brukt en god slump med penger på komponeneter å ikke få noe glede av det. På forhånd takk. Lenke til kommentar
aknot242 Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Hei! Et raskt søk på google forteller at det kan være noe jazzy med ram`en. Prøv å bytte plass på brikkene i første omgang for å se hva som skjer. Etter det kan du prøve med en og en brikke om gangen. Eventuelt kan du kjøre et minnetest program for å sjekke brikkene dine. Noe annet du kan prøve er å droppe SP3. SP3 er så dårlig koda at det ikke funker på mange maskiner. Hold deg til SP2! Forsøkte selv å legge inn SP3 på en laptop jeg har, noe som resulterte i kræsj + reinstall. Lykke til Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 (endret) Anbefalt spenning på CM2X1024A-6400 er såvidt jeg kan se 1.9v Å ha BIOS til memory voltage = Auto gir jedec spec som er 1.8v. Så jeg anbefaler deg først og fremst å sette Corsairs anbefalte spenning manuelt i BIOS. Du kan også teste for feil føre/etter dette med memtest86+ bootbar CD. ISO for å brenne ut CD finner du her http://www.memtest.org Endret 6. september 2008 av syar2003 Lenke til kommentar
j0achim Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 (endret) Ja som de sier over høres ut som rammen som konker ut, av egen erfaring ligner det på som om rammen blir for varm å slutter å fungere som den skal. Prøv å sett en vifte i nærheten av rammen å se om det hjelper. EDIT: det kan like gjerne være skjermkortet som blir for varmt å gjør slik at maskinen begynner å tulle seg. Endret 6. september 2008 av Xcer Lenke til kommentar
TettSpaden Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Dette er typisk ram feil, spesielt når du får bluescreen ved reinstall av windows, sette opp volten manuelt som ble anbefalt over er verdt ett forsøk, ellers må du nok teste brikkene for å finne ut hvilken som er synderen. Lenke til kommentar
aeron- Skrevet 7. september 2008 Forfatter Del Skrevet 7. september 2008 Takk takk for noen gode svar, skal teste det ut å se om det blir no bedring. Lenke til kommentar
aeron- Skrevet 8. september 2008 Forfatter Del Skrevet 8. september 2008 Fikk med meg resten av feilmeldingen på bluescreen. win32k.sys - adress BF801D7E base at BF80000, DateStamp 48025f2a Håper noen kan gi meg ett konkret svar på om hva det er. Har testet med 1.9v spenning på minnekortene. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Hva var resultatet med versjon memtest86+ 2.01 da ... Lenke til kommentar
aeron- Skrevet 8. september 2008 Forfatter Del Skrevet 8. september 2008 Hva var resultatet med versjon memtest86+ 2.01 da ... Holder på å kjører det nå, men tar litt tid det vist Lenke til kommentar
aeron- Skrevet 8. september 2008 Forfatter Del Skrevet 8. september 2008 Det sto Pass completed No Errors Press ESC to quit. Tester den hele minnet eller 1 og 1 minnebrikke? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Den tester alt installert minne enten det er en eller flere minnemoduler installert. Hvis du har gått igjennom 1 pass (dvs test 1-9) og fått passed ser det jo bra ut mtp på minne og voltage satt i bios. Da skal man kunne eliminere at feil skyldes fusking av minnebrikkene og minne subsystemet. Lenke til kommentar
aeron- Skrevet 8. september 2008 Forfatter Del Skrevet 8. september 2008 Da lurer jeg veldig på hva det ellers er? Det er jo minne på skjermkortet, men vet ikke hvordan man eventuelt tester dette eller fastslår at det er noe annet galt med kortet. Tusen takk for all hjelp sålangt. Er det sånn at jeg bare må begynne å bytte komponenter? Lenke til kommentar
Harribo Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 (endret) Det kan være en idè å oppdatere bios til nyeste tilgjengelig versjon også hovedkort-driverene. Du kan også oppdatere driveren til ditt skjermkort. Her finner du flere drivere til ditt skjermkort. EDIT: Siden du testet minne og fant ingen feil, så ville jeg ha testet din harddisk for evt. feil. Synes å huske noen program tester harddisker, men det er bare å google litt, så finner du sikkert en del. Om du har flere harddisker, så kan du alltids teste de hver for seg. Endret 8. september 2008 av Harribo Lenke til kommentar
aeron- Skrevet 8. september 2008 Forfatter Del Skrevet 8. september 2008 Det kan være en idè å oppdatere bios til nyeste tilgjengelig versjon også hovedkort-driverene. Du kan også oppdatere driveren til ditt skjermkort. Her finner du flere drivere til ditt skjermkort. EDIT: Siden du testet minne og fant ingen feil, så ville jeg ha testet din harddisk for evt. feil. Synes å huske noen program tester harddisker, men det er bare å google litt, så finner du sikkert en del. Om du har flere harddisker, så kan du alltids teste de hver for seg. Da lurer jeg på hvordan jeg oppdaterer bios, hovedkortdriverne? Kommer ikke inn i windows engang før jeg får bluescreen. Lenke til kommentar
osmoen Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Minner om et problem jeg hadde da jeg bygde PC i '05. Den gang viste det seg at CPU-en var problemet og utviklet varme til den store gullmedaljen. Ettersom den ikke avgir varme spesielt godt vil det gå kortere tid mellom hver gang maskinen klikker. Et mulig problem i det minste. Lenke til kommentar
aeron- Skrevet 8. september 2008 Forfatter Del Skrevet 8. september 2008 Hm... temperaturen på cpu er 67 grader, men dette står det med en gang når jeg har hatt pc`n av i 10 timer. Så jeg tror temperaturføleren er ute av funksjon, da jeg la inn windows første gang fikk jeg bare bluescreen når jeg hadde startet å spilt en stund, men forstsatt så temperaturen på 67 grader. Men selvsagt kan det være ett cpu problem, men hadde vært fint å vite hvilket komponent som er bugged. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Leste isted på MS technet forumet at denne win32k.sys med stop :8E i XP SP3 kan dukke opp med eldre intel chipsett drivere ( 8.1.0.xxxx ). Kan du komme inn i safe mode og få oppgradert chipsett driverene til seneste ( 9.x.x.xxxx) kanskje. Lenke til kommentar
aeron- Skrevet 8. september 2008 Forfatter Del Skrevet 8. september 2008 Leste isted på MS technet forumet at denne win32k.sys med stop :8E i XP SP3 kan dukke opp med eldre intel chipsett drivere ( 8.1.0.xxxx ). Kan du komme inn i safe mode og få oppgradert chipsett driverene til seneste ( 9.x.x.xxxx) kanskje. Problemet er at jeg skulle prøve å reinnstallere xp å da formaterte jeg det os som lå der tidligere, så nå kommer jeg ikke lengre enn til akkurat der xp installasjonen begynner da får jeg bluescreen. Om jeg får tak i vista å tester kan det kanskje være en ide. Lenke til kommentar
Rolbz 1981 Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Mener det kan være cpu feil. altfor høy temp. Har du prøvd å ta av kjølern og sette den på plass på nytt. Kan være dårlig kontakt mellom kjølern og cpuen, som gjør at tempen blir så høy. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Nei gjentatt samme BSOD , samme stop error 8E , samme parametere er med 99% sikkerhet en driver. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå