Gå til innhold

Driver til EOS 350 i Vista

Anbefalte innlegg

Når jeg slår på kamera får jeg spørsmål om driver - maskinen finner ikke denne sentralt eller på cd. Har prøvd å laste ned driver for Vista på Canon, men får feilmelding på maskinen....

Sitter med et fullt kamera, og ingenting virker....

(Nettopp skiftet pc fra windows til vista.)

Noen råd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Driver-problemer kan jeg ikke hjelpe deg med. Da jeg koblet 20D til pc med Vista første gang fant den driver uten problemer, så det må være noe galt med din win-installasjon.

En alternativ løsning er å gjøre det som de fleste seriøse fotografer gjør, å kjøpe deg en kortleser. De koster jo ikke mye, og gjør alt mye enklere og mer ryddig.

Lenke til kommentar

Har fikset det til slutt og etter mange timers frustrasjon!

Etter søking på nett har jeg funnet ut at Canon ikke har driver til vista 64bit for eos 350d (og mange andre produkter), så dette er jo skammelig av Canon!

Men; jeg fikk det til til slutt, og jeg slapp å kjøpe en dyr kortleser :-) Bruker jo bare dette kamera, så derfor har jeg ikke bruk for det!

God helg :-)

Lenke til kommentar

Ok. Jeg har ikke 64-bit, så det forklarer endel. Kortleser er forresten veldig greit å ha uansett. Du må installere den medfølgende programvaren for å importere raw rett fra kamera, noe du ikke trenger med kortleser. Nå må jeg si det at jeg anbefaler å installere den originale programvaren og laste ned siste oppdateringer. DPP er en rawkonverter som gir flotte resultater veldig kjapt. Da jeg testet det fant jeg ut at jeg syntes jeg fikk det til mye raskere enn når jeg brukte Lightroom. Og da går det greit med bare kamera.

Men jeg regner absolutt med at det finnes relativt rimelige kortlesere som er betydelig raskere enn kameraet ditt. Jeg bruker også Canon med samme overføringsprotokoll, og har den medfølgende programvaren installert. Likevel bruker jeg kortleseren, for det har blitt en del av arbeidsflyten min i tillegg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...