Gå til innhold

vista på studentlisens.no

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det står "upgr.", altså er det Upgrade versjon. Det er ikke OEM.

Oppgradering kan installeres på en blank disk, på XP var det slik at man måtte legge inn en gammel Windows CD underveis. Med Vista er det slik at den kan oppgradere seg selv, dvs man installerer bare to ganger og trenger ingen gammel Windows.

Det finnes mange bruksanvisninger for dette på nett.

Lenke til kommentar
Bare for å rette litt selv på meg, man får vista business gratis. Ikke vista ultimate. Eventuelt windows server 2008 som er vel nesten enda bedre enn vista ultimate.

har hørt en del snakk om det der at man burde velge vista home premium(tror det var det) istedet for ultimate. hvorfor det? Hva som er så dårlig med ultimate? eventuelt bra med premium eller win server 08?

Lenke til kommentar

Her har du de forskjellige versjonene i litt kort sammendrag.

Når det gjelder Premium vs Ultimate så er det vel i store trekk den mediacenter delen du ikke får med i Ultimate. Pluss noe annet småtteri (??). Jobba i en dataforetning da Vista kom ut, og det er det jeg kommer på i farten når det gjelder de STORE forskjellene.

Om jeg ikke husker helt feil så må du også ha enten "Business" eller "Ultimate" for å kunne melde maskina inn i et domene.

Skrevet litt ut i fra "husk" dette her... :innocent:

Lenke til kommentar

Ultimate har alt, det er en samlet pakke med alt fra alle de ulike versjonene. Inkludert Media-Center såklart.

Forskjellen mellom Home Premium og Ultimate, er at Home Premium er mer en hjemme PC, men Ultimate er hjemme+jobb. Hvis du bare skal ha jobb, ikke noe annet med PC'en, er business best, men om du skal begge, er Ultimate veien.

Som sagt, kan du se forskjellene mellom de ulike versjonene her

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...