Gå til innhold

Trenger hjelp med reservoar

Anbefalte innlegg

Heisann. Nå har jeg endelig bestillt meg vannkjøling. Skulle egentlig kjøpe fra petras, men de hadde aldri varene jeg trengte på lager, så jeg bestillte fra sidewindercomputers i steden. Varene kommer vel på mandag/tirsdag i neste uke tenker jeg. Her er hva jeg har bestillt så langt.

Swiftech MCP655 12v DC

Pump - with Speed

Controller

(Shipped)

EK Waterblocks EK-FC8800 Choose your Fittings = x2 EK G1/4

GTX/Ultra - Acetal to 1/2in. ID Barb

(Shipped)

Feser One F1 Cooling

Fluid - UV BLUE - 1 Liter

(Shipped)

Swiftech Coolsleeves 625

- Horizon UV Blue

(Shipped)

Tygon R3603 7/16in. ID

5/8in. OD Laboratory

Tubing # AAC00033

(Shipped)

Swiftech MCR120-QP Quiet Choose your fittings = x2 Swiftech

Power 120mm - Black High Flow 1/4 BSPP to 3/8in. ID

(Shipped) Barb (+4.00)

Swiftech MCR220-QP Quiet Choose your fittings = x2 Swiftech

Power 2X120mm - Black High Flow 1/4 BSPP to 3/8in. ID

(Shipped) Barb (+4.00)

NOTE - Get the customer

1/2" Fittings not 3/8"

(Shipped)

Dtek Fuzion V2 CPU

Waterblock

(Shipped)

Dtek Fuzion V2 Quad Core

Insert

(Shipped)

Som dere ser, så mangler reservoair i bestillingen, noe som jeg ikke ville bestille der grunnet det dårlige utvalget.

Så jeg tenkte jeg skulle bestille AC vanntank,"aquabox", Sølv for montasje i 5.25" brønn

fra microplex i steden, siden jeg tror det ville vært praktisk å hadd tanken i en brønn.

Noen som har noe negativt å si om denne?

Så kommer hovedspørsmålet.

det står at Gjengedimensjon er 1/8" BSP, og at slangenipler er ikke inkludert.

Hvilke slangenippler trenger jeg fra DENNE LISTEN som passer med resten av mitt system?

Jeg har noen slangeklemmer liggende bare så det er sagt, og jeg skjønner at gjengedimensjonen må være 1/8, men hva med resten?

Gjerne kom også med kommentarer på kjøpet fra sidewinder, bra eller dårlig? Hva kunne vært bedre?

Med Vennlig Hilsen Frank

Endret av OmiCron
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Listen fra Sidewinder ser veldig bra ut. Jeg ville heller kjøpt MCP355 da den gir litt bedre flow og etter min mening er mye penere. Men det er i grunn en filleting.

Den tanken der er laget i aluminium. Anodisert aluminium, riktignok, og det skal ikke kunne korrodere, så jeg tipper det skal gå bra allikevel. Noen, spesielt på xtremesystems, har derimot et nærmest religiøst forhold til ikke å blande metaller. Du bør også være obs på at de 1/8" gjengene, i tillegg til å skape nippelkaos, kan redusere flowen i loopen en ørliten bit.

Så til problemet ditt, der jeg faktisk fant en løsning. Hvis du kjøper en slik nippel. bittelittegrann 3/8"-slange og en overgang fra 3/8" til 1/2", skulle du være i mål.

Helt til sist vil jeg anbefale å ta en titt på utvalget hos performance-pcs. De har faktisk 70(!) forksjellige reservoarer så det burde ikke være vanskelig å finne et du liker der.

Lenke til kommentar

Takk for et veldig bra og hurtig svar Dauemannnen.

hvis folk på xtremesystems ikke vil blande metaller, vil ikke jeg gjøre det heller. Dessuten liker jeg ikke tanken på å ha en plastikkovergang i systemet mitt.

Kanskje jeg burde bestille noe på performance pc's i steden?

Har du kanskje også noe å anbefale, som helst er et bay reservoair, med bra flow osv?

Er ganske nub på slikt enda :p

Med Vennlig Hilsen Frank

Lenke til kommentar

Den største forskjellen på reservoarer er utseendet. Alle merkene de har på performance-pcs er skikkelige saker, så du trenger ikke å bekymre deg for dårlig kvalitet. Velg et reservoar som du syns ser pent ut. Bare husk på å sørge for at det har 1/4" gjenger. Min personlige favoritt må være dette. Det er i plast og plexiglass, så det er helt korrosjonssikkert. Når det gjelder anodisert aluminium kan du jo ta en titt på wikipediaartikkelen om emnet. I praksis kan man si at hvis det er en god del slange mellom kopper- og aluminiumsdelene, aluminiumet er anodisert og du bruker en antikorrosjonstilsetning, så skal du være relativt trygg.

Lenke til kommentar

Hei igjen. Jeg kikket igjennom alle reservoarene, og jeg fallt også for den fra bitspower. Jeg prøvde å finne et nettsted i Norge hvor de hadde det, men til ingen lykke. Vil kjøpe fra Norge p.g.a. at jeg vil ha varene ca. samtidig som jeg får de fra sidewinder i USA.Er det ingen her som vet hvor jeg kan skaffe en SLIK eller tilsvarende vanntank i Norge? Om ikke må jeg nok bestille fra performance pc's da.

Med Vennlig hilsen Frank

Lenke til kommentar

Nei, det er hundre prosent sikkert at ingen norske butikker selger den tanken. Microplex er i grunn den ensete norske butikken som selger deler til vannkjøling i noen særlig grad, og de har jo et heller trist utvalg i tanker.

Jeg prøvde å google litt etter europeiske butikker og fant den hvite versjonen hos en tysk butikk og en britisk ebayselger. Mulig det finnes noen andre også.

Hvis du bestiller med ekspresspost fra performance-pcs (litt dyrt dog) får du det forhåpentligvis i løpet av uka. Har bestilt en del fra USA og det tar vanligvis omtrent en uke til Bodø.

Endret av Dauemannen
Lenke til kommentar

Da var dette bestillt fra performance pc's:

1 x Deluxe Wire Sleeving Kit - Black (OK430K) = $9.95

1 x *** NEW *** Bitspower 3.5" Bay Reservoir POM Version - Black (BP-WT350P-BK) = $43.94

Fitting Size 1/2" Barb for 1/2" ID tube

1 x Logisys 15" Deluxe Sound Activated CCFL Kit Sleeved - Blue (CLK15BL) = $15.99

Sleeve Color Black

Heatshrink Color Black

Extra 15" Cathode Tube (Sleeved) No Extra 15" Cathode Tube

1 x LED - Pre-wired with Connectors - 5mm - Blue (PW-LED5-BLUE) = $2.99

Cable No changes (stock, unsleeved)

Sleeve Color Black

Heatshrink Color Black

1 x *** NEW *** 8-Pin Extension Cable 12 Inches (8-Pin Male to 4+4-Pin Female) - Sleeved (8-PIN-4+4-PIN-EXT) = $8.95

Sleeve Color Black

Heatshrink Color Black

Får det vel sikkert om etpar uker, ettersom jeg tok den billigste frakt måten uten tracking, men det får vel bare være. Kommentarer/bemerkninger til listen ? :)

Med Vennlig Hilsen Frank

Lenke til kommentar

Hei igjen.

I dag fikk jeg pakken min ifra sidewinder computers.

Jeg bestillte Dtek Fuzion V2 CPU Waterblock & Dtek Fuzion V2 Quad Core Insert.

Når jeg mottok pakken virket det som om jeg fikk dtek V1 isteden for V2, men quad dysa til V2. Jeg tok etpar bilder, kan noen bekrefte dette?

IMG_3115.jpg

IMG_3116.jpg

Jeg viser også til denne tråden: http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=186818

Hva skal jeg gjøre nå?

Med Vennlig Hilsen Frank

Lenke til kommentar

Vil slå et slag for T-line istedet for reservoir. Har hatt begge delene - begynte med reservoir fordi 'alle andre' brukte det.. Har bare kun brukt T-line i de siste systemene mine.

Ser egentlig ingen fordeler med reservoir - kanskje med unntak av det rent visuelle (estetisk).

Vil harnakket hevde at det er lettere å fylle og 'blø' et system med T-line enn et system med reservoir. I tillegg slipper man unna med noen færre nipler, samt at plexi reservoirene har en notorisk tendens til å sprekke (lekke) dersom niplene dras til for hardt.

Lenke til kommentar

Har sendt mail til Gary nå, men får vel ikke svar før søn/man tenker jeg. Må vel antagligvis sende tilbake d-tek v1 og få tilsendt ny d-tek v2 da. Dette koster vel endel for frakt osv?

Selv har jeg ikke vurdert T-Line i det heletatt. Vet vel ikke helt hvorfor. Muligens fordi det ikke er så mange som har det?

Har iallefall bestillt et bay reservoar nå, så får jeg se hvordan det fungerer.

Får eventuellt vurdere en T-Line ved en mulig oppgradering da.

Med Vennlig Hilsen Frank

Lenke til kommentar
Send mail til gary hvor du forklarer dette så skal du se at tingene går seg til;)

Fikk svar på mailen min nå.

Dear Frank

I am very sorry we shipped you a V1 instead of a V2. I was contacting all the customers I suspected that may have received one recently but I did not believe that you could have been included in the list of potentials.

We had a shipment of Fuzion V1s recently from Dtek, and they were inadvertently placed in the V2 stack by one of our unloaders. Since they look practically identical, we made the mistake of shipping several of them before we caught the errors.

Since you are overseas I'd like to make you a couple proposals.

1. Ship the block back to us if you can, we will ship you a V2, and cover the shipping costs both ways, or

2. I will issue you a nice refund on the V1 for the inconvenience if you would like to keep it and avoid the inconvenience and delay. The refund will be $45.00 USD, essentially you will have gotten the block for around $25. This would be faster, and I could always send you one of the red quad core nozzle kits that will work with the Fuzion V1 that you received for free.

Let me know what you'd like to do so we can make arrangements this week.

Thank you and sorry for this again,

Gary Stofer

Jeg fåreslo til han at jeg sender tilbake V1 og han sender V2 med en gang slik at ventetiden ikke blir så lenge. Får avvente svar.

Med Vennlig Hilsen Frank

Lenke til kommentar
Flott service må jeg si!

Ja, det skal man virkelig si!

Jeg prøvde å si at jeg kunne betale frakt tilbake, men så fikk jeg dette svaret.

Dear Frank

You are right about this, we actually are a small company - by choice, and always have been. But this is a mistake and mistakes happen, I see no reason why you should cover the shipping costs back to us. I appreciate your offer and I will send you a Fuzion V2 today. Let me know what the shipping costs are for sending the other one back, just use the least expensive method at your disposal please (airmail if possible)

I'll email you the tracking number in a moment.

Sorry again for this inconvenience and thank you for your understanding,

Gary Stofer

Sidewinder Computer Systems

Så hva er den billigste måten å sende ting tilbake til USA på? :p

Med Vennlig Hilsen Frank

Lenke til kommentar

Ja, slik service får du ikke i norske nettbutikker. Jeg har eksakt samme erfaring med SideWinder Computers. Har kjøpt mye derfra og de gangene de har "rotet det til" så har de så til de grader ordnet opp.

Jeg vil også nevne Performance PCs, de er akkurat like gode på service og jeg har handlet mye derfra også.

Begge er "små" (etter Amerikansk målestokk) slik at du får veldig personlig service.

Microplex kan like gjerne stenge butikken :)

Endret av Spook
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...