Goliath Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 (endret) Har tenkt å klokke min E6400 opptil 3.2GHz på min P5B DLX og trenger en bedre vifte enn stock. 1. Hvilken vifte ville dere anbefale for socket 775 (anbefaling på vifte fra Netshop) 2. Vil jeg kunne bruke denne viften om..si..noen års tid eller har vi helt andre type sockets? Endret 6. september 2008 av überGoliath Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 De har både: Scythe Ninja 2 Thermalright Ultra 120 extreme (TRUE) Noctua NH-U12P Xigmatek HDT-S1283 Dette er topp luftkjølere som alle ligger øverst på ytelses siden. Hvorvidt disse er kompatible med neste intel socket 1366 blir nok svaret nei. http://www.frostytech.com/permalink.cfm?NewsID=69563 Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 6. september 2008 Forfatter Del Skrevet 6. september 2008 (endret) Takk for rask svar Monteres disse kjølerene med brackets bak hovedkortet eller er det clips alà stockkjøler? Hvordan er støynivået på nevnt kjølere? Endret 6. september 2008 av überGoliath Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Alle disse er med bakplate (dvs hk må tas ut ja ..) Lenke til kommentar
Wibla Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 (endret) Xigmatek HDT-1283 og Ninja 2 har ikke backplate. (Edit: må lære meg å sjekke litt grundigere.. ) Enkelte kjølere med pushpins gir ikke nok trykk på cpu, dette problemet har hvertfall ikke Xigmatek-kjøleren i min erfaring, kan være et lite helvete å installere den... Endret 7. september 2008 av Wibla Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Det er "bakplate" på Noctua NH-U12P , har den selv og bak ser det slik ut: Xigmatek HDT-S1283 og Ninja 2 bruker push pins. Sorry . Scythe Ninja Copper bruker "bakplate" . Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 (endret) Tror ikke det spiller så stor rolle egentlig. For etter hva jeg hører bør man uansett ha hovedkortet ut med stock push pin monteringen for å få det til ordentlig alikevel. Endret 7. september 2008 av syar2003 Lenke til kommentar
FullColor Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 (endret) Thermalright IFX-14 140mm Heatsink er jo noe av det beste om ikke DEN beste luft kjøleren du kan få. Koster litt men så vet du litt om hva du har å velge i mellom. Men for 3.2ghz så trenger du ikke så mye, jeg selv har brukt en zalman 9500 som ikke gjorde en så alt for himla god jobb etter min mening, men den funket for meg på den frekvensen. Har vannkjøling nå da. En eller annen Noctua kjøler med en støysvak 120mm vifte er hva jeg ville valgt hvis jeg skulle velge igjen. Endret 11. september 2008 av AllColor Lenke til kommentar
Kongen av Lassa Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 En eller annen Noctua kjøler med en støysvak 120mm vifte er hva jeg ville valgt hvis jeg skulle velge igjen. Det følger med en meget støsvak vifte til Noctua NH-U12P, har den selv og den kan anbefales. At det er bakplate på den synes jeg bare er en fordel, er mye lettere å montere selve kjøleren til festene som er designet spesielt til den enn det er å prøve å dytte noen små push-pins ned i hullene. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2135415 Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Thermalright IFX-14 140mm Heatsink er jo noe av det beste om ikke DEN beste luft kjøleren du kan få. Har ikke erfaring med denne selv, men den blir slaktet i en test av xsreviews.co.uk. Flaten på heatsinken var visst ikke flat, men det kan selvfølgelig være en feilproduksjon. Lenke til kommentar
Dusken Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Thermalright IFX-14 140mm Heatsink er jo noe av det beste om ikke DEN beste luft kjøleren du kan få. Har ikke erfaring med denne selv, men den blir slaktet i en test av xsreviews.co.uk. Flaten på heatsinken var visst ikke flat, men det kan selvfølgelig være en feilproduksjon. Er man sikker på om det gamle utslitte knivbladet er 100% rett? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Kniven ser rettere ut enn sinken. Lenke til kommentar
Dusken Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Nå begynner jeg å bli overbevist. Var så sikker på at det var kniven som var urett. Smart måte å finne det ut på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå