pululf Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Hei. Det er slik at jeg har mistet alle filene som jeg lagret på skolePCen min i forrige skoleår... Det var rundt 200 word-filer, pluss noen andre ting. Grunenn til at dette er borte, er fordi da vi skulle levere inn PCene våres ved slutten av skoleåret (De var lånt av skolen), fikk vi vite at de ikke kom til så slette noe på PCene våres, altså vi trengte ikke å ta sikkerhetskopier. Derimot så gjorde de det stikk motsatte, og reinstalerte windows, og sletta det som lå på den andre partisjonen (Der alle filene mine var). Så nå har jeg mista verdifulle notater og andre ting som jeg trenger til prøver og i timene Så jeg lurer på hvilket program som er best for å få tilbake slettete filer? Filene som ble slettet lå på partisjonen D, og jeg har ikke lagret noe som helst her siden jeg oppdaget at denne partisjonen var slettet. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Noe av det første man burde lære om data er å ta backup. Hvis ingenting er skrevet til partisjonen så skal det ikke være vanskelig å finne filene. Et gratisprogram er TestDisk. Men det de fleste bruker er GetDataBack. Står litt om det her: http://icrontic.com/articles/advanced_data_recovery Lenke til kommentar
pululf Skrevet 6. september 2008 Forfatter Del Skrevet 6. september 2008 Noe av det første man burde lære om data er å ta backup. Hvis ingenting er skrevet til partisjonen så skal det ikke være vanskelig å finne filene. Et gratisprogram er TestDisk. Men det de fleste bruker er GetDataBack. Står litt om det her: http://icrontic.com/articles/advanced_data_recovery Jeg tok backup, men siden vi fikk vite at de ikke skulle slette noe, så fjerna jeg backupen fordi jeg trengte mer plass :/ Lenke til kommentar
pululf Skrevet 6. september 2008 Forfatter Del Skrevet 6. september 2008 Faen. Jeg HAR lagret noe på D:/ likevel... Og jeg fant ikke filene mine med TestDisk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå