Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

enkelt spørsmål for de som kan svaret

SkytPolitiet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner ikke hva du sier.

men et generelt svar på det jeg oppfatter som liten vilje til å fremlegge en sak skikkelig for oss på forumet må jo bli: politiet kan ta beslag i førerkortet ditt i opptil tre(3) uker uten noen videre dom men på mistanke om at du har gjort noe ulovlig(veldig grovt sagt).

vil de beholde lappen lengre en det så må enten du samtykke til den midlertidige inndragningen eller de må (slik jeg har forstått det) få en dommer til å godkjenne det.

det som er "trikset" for en som har mistet lappen slik og vil ha den igjen etter 3 uker er å vente til det har gått en dag over tre uker. for da er det (fikk iallefall den beskjeden av politet jeg) for sent å søke om videre beslag vis det ikke allerede er godkjent.

MEN, vis du samtykker i inndragelsen så kan de (slik som jeg har forstått det) holde førerkortet ditt i tre(3) måneder.

Lenke til kommentar
jeg vil ikke ringe verken retten eller politiet før tiden er ute. håper nemli saken har gått i glemmeboka nå som d har tatt så lang tid, sånn at jeg kan få tilbake kortet utenom polti/retten

Hvem sa noe om å nevne saken din? Bare ring å spør helt tilfeldig.

Lenke til kommentar

Ja, statsadvokaten pleier ganske ofte å glemme å ta ut tiltale :p hehe.

Uansett er alvorligheten opp til politiet å bestemme, og ikke deg, når du strengt tatt ble tatt med et ulovlig stoff i bilen.

Det slår meg liksom at det skulle ikke så mye til fra din side å ikke havne opp i denne situasjonen i utgangspunktet. Det blir litt dumt å si at politiet ødelegger livet ditt, når det strengt tatt ikke var de som tok valget i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...