SkytPolitiet Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 (endret) l Endret 6. september 2008 av SkytPolitiet Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Politiet har "frastjålet" førerkortet ditt? Kan du fortelle hva som skjedde, kanskje. Lenke til kommentar
Smurfelurf Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Her tror jeg du har mest å vinne ved å rette en hyggelig henvendelse til ansvarlig saksbehandler hos politiet. Hvis frustrasjonen din har lett for å ta overhånd, så bør du kanskje sende en annen i ditt sted. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Han mener vel, som 99,9% av alle som mister lappen, at politiet har tatt den fra ham og han er helt uskyldig... Lenke til kommentar
SkytPolitiet Skrevet 6. september 2008 Forfatter Del Skrevet 6. september 2008 (endret) l Endret 6. september 2008 av SkytPolitiet Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 d r SMS-språk er uønsket i vårt forum.. Lenke til kommentar
SkytPolitiet Skrevet 6. september 2008 Forfatter Del Skrevet 6. september 2008 (endret) l Endret 6. september 2008 av SkytPolitiet Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Jeg skjønner ikke hva du sier. men et generelt svar på det jeg oppfatter som liten vilje til å fremlegge en sak skikkelig for oss på forumet må jo bli: politiet kan ta beslag i førerkortet ditt i opptil tre(3) uker uten noen videre dom men på mistanke om at du har gjort noe ulovlig(veldig grovt sagt). vil de beholde lappen lengre en det så må enten du samtykke til den midlertidige inndragningen eller de må (slik jeg har forstått det) få en dommer til å godkjenne det. det som er "trikset" for en som har mistet lappen slik og vil ha den igjen etter 3 uker er å vente til det har gått en dag over tre uker. for da er det (fikk iallefall den beskjeden av politet jeg) for sent å søke om videre beslag vis det ikke allerede er godkjent. MEN, vis du samtykker i inndragelsen så kan de (slik som jeg har forstått det) holde førerkortet ditt i tre(3) måneder. Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 det må da være regler for dette. og hva som skjer etter saken går ut vis jeg ikke hører noe. jeg må da ha noen rettigheter Ring de å spør? Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 jeg vil ikke ringe verken retten eller politiet før tiden er ute. håper nemli saken har gått i glemmeboka nå som d har tatt så lang tid, sånn at jeg kan få tilbake kortet utenom polti/retten Hvem sa noe om å nevne saken din? Bare ring å spør helt tilfeldig. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Ja, statsadvokaten pleier ganske ofte å glemme å ta ut tiltale hehe. Uansett er alvorligheten opp til politiet å bestemme, og ikke deg, når du strengt tatt ble tatt med et ulovlig stoff i bilen. Det slår meg liksom at det skulle ikke så mye til fra din side å ikke havne opp i denne situasjonen i utgangspunktet. Det blir litt dumt å si at politiet ødelegger livet ditt, når det strengt tatt ikke var de som tok valget i utgangspunktet. Lenke til kommentar
affe90 Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 "Litt pot", hvor mye er det snakk om? Det kan være relevant med tanke på regler i forhold til straff. Er ikke 100% sikker, men kanskje. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Ja, politiet er generelt sett bare vrange for å være slemme. De har sikkert en agenda mot deg, så snill og uskyldig du er. Men det har jo strengt tatt noe å si på mengden, om det er 5g eller 5kg. Du skrev ikke noe om dette tidligere, så vi må få spørre. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Jeg minner på denne: Du skal ikke bruke SMS- språk og helst ikke forkortelser, spesielt ikke hvis det er en forkortelse folk flest ikke kan. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg