albions Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Hva er best, mini jack i fra PC til forsterker eller Ipod docking station til forsterker. Er det noen hørbar forskjell ? Lenke til kommentar
avo Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 (endret) Hva er best, mini jack i fra PC til forsterker eller Ipod docking station til forsterker. Er det noen hørbar forskjell ? Om du har et shitty lydkort på PCn, og likevel bare spiller hardt komprimert MP3 kan Ipod med dock være bedre. Om du har et OK lydkort, og spiller MP3 med høy bitrate/bra kodet, eller flac, waw etc vil det bli betraktelig bedre. Edit:tyrkleif Endret 22. september 2008 av avo Lenke til kommentar
albions Skrevet 12. september 2008 Forfatter Del Skrevet 12. september 2008 Hva er best, mini jack i fra PC til forsterker eller Ipod docking station til forsterker. Er det noen hørbar forskjell ? Om du har et shitty lydkort på PCn, og likevel bare spiller hardt komprimert MP3 kan Ipod med dock være medre. Om du har et OK lydkort, og spiller MP# med høy bitrate/bra kodet, eller flac, waw etc vil det bli betraktelig bedre. Selv om eg kjøper denne ?. Da kan eg jo bruke skikkelig signalkabel til forsterkeren min. Så slipper eg minijack. Lenke til kommentar
avo Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Hva er best, mini jack i fra PC til forsterker eller Ipod docking station til forsterker. Er det noen hørbar forskjell ? Om du har et shitty lydkort på PCn, og likevel bare spiller hardt komprimert MP3 kan Ipod med dock være medre. Om du har et OK lydkort, og spiller MP# med høy bitrate/bra kodet, eller flac, waw etc vil det bli betraktelig bedre. Selv om eg kjøper denne ?. Da kan eg jo bruke skikkelig signalkabel til forsterkeren min. Så slipper eg minijack. Joda, den gjør jo tilkoblingen enklere, men jeg tror ikke du skal ha så store forhåpninger om at en dyr kabel skal kunne gjøre MP3 så mye bedre... Du skal ha rimelig bra signalkilde og anlegg før du kan klare å høre forskjell på en El Kjipo Clas Ohlsson kabel og noe dyrere. Lenke til kommentar
albions Skrevet 28. september 2008 Forfatter Del Skrevet 28. september 2008 Hah, har nå funnet ut at HK på pc`en hadde optisk utgang. Hadde aldrig trodd at det skulle låte SÅ mye bedre. Utrolig forskjell Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Hva med en Squeezebox da? link Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå