mamobr Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Jeg holder nå på å fikse laptopen til en medstudent som var helt brutt sammen. Først renset jeg cpu-viften som var så full i støv at PCen overheatet og gikk av, og løste det problemet. PCen måtte også formateres, men her får jeg nye problemer. Bare hurtigformatering lykkes, 'vanlig' lang formatering mislykkes og det opplyses at disken kan være skadet. Jeg får likevel installert windows XP home (SP2), men PCen oppfører seg til tider merkelig treigt med tanke på at intet annet enn windows og enkelte drivere er installert. Kjører jeg Seatools feiler den på SDF-test og LDF-test. Kan forresten si hardisken er en 2,5'' seagate 120 GB IDE. Bør jeg bare skifte hele hardisken? eller skal jeg bare ignorere dette og satse på at PCen funker bra nok med denne disken? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Stakkars medstudent som var helt brutt sammen ... Du kan prøve en diagnostics operasjon som går ut på å skrive til alle sektorene. Da vil disken gjemme unna dårlige sektorer, hvis mulig. Antar det er en slik funksjon i SeaTools. Hvis det ikke hjelper bør du bytte disk. Det blir bare problemer å bruke noe slikt. Lenke til kommentar
mamobr Skrevet 6. september 2008 Forfatter Del Skrevet 6. september 2008 Stakkars medstudent som var helt brutt sammen ... Du kan prøve en diagnostics operasjon som går ut på å skrive til alle sektorene. Da vil disken gjemme unna dårlige sektorer, hvis mulig. Antar det er en slik funksjon i SeaTools. Hvis det ikke hjelper bør du bytte disk. Det blir bare problemer å bruke noe slikt. Tenkte noen ville kommentere det med medstudenten ja. beskrivelsen passer vel både PCen og studenten Men takk for infoen da. Finnes det noe annet enn Seatools som har den funksjonen? Tror ikke jeg fant det der. Men uansett er det kanskje like greit å bare kjøpe en ny en. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Anbefaler på det sterkeste å kjøpe ny harddisk. Når en harddisk er skadet slik denne er (etter beskrivelsen) kan også andre områder på harddiksen si takk for seg og gi stadig nye problemer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå