Pizzaen Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Hei Har hørt at og defragmentere disken er bra osv... men hva gjør den egentlig ?? Jeg vet at den putter alle bytene sammen i et hjørne av disken, men hva gjør den liksom for meg ?? Om hvordan bytene ligger bryr jeg meg fint lite om egentlig Så lurer på, hva gjør den som jeg merker med pc'n ?? Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 (endret) Når ddisken samler dataene i en fil på samme plass så sparer den lesetid tid da armen på disken slipper og bevege seg minst mulig for å lese dataene. Lagging i spill og tregt operativsystem kan ofte komme av at dataene ikke klarer og leses raskt nok. Endret 6. september 2008 av Lugmeister Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 6. september 2008 Forfatter Del Skrevet 6. september 2008 (endret) Når ddisken samler dataene i en fil på samme plass så sparer den lesetid tid da armen på disken slipper og bevege seg minst mulig for å lese dataene. Lagging i spill og operativsystem kan ofte komme av at dataene ikke klarer og leses raskt nok. Ok Har det noe stor virkning ? Endret 6. september 2008 av Pizzaen Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 jeg Bruker og defragmentere boot partisjonen av og til for at windows skal jobbe raskere og for å få raskere oppstart. operativsystemet leser og skriver ofte til disken og forandrer på filene så boot partisjonen kan fragmenteres ganske fort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå