Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kløe på bena etter dusj

black_sheep

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg vil anbefale at du får lege din til å henvise deg til en spesialist i hudsykdommer. Disse finnes på de fleste sykehus, og noen steder også som privatpraktiserende. Det kan høres ut som om du har en sykdom eller ubalanse i huden.

Jeg ville ikke godt til legen for en henvendelse. Det er også andre i tråden som sliter med det samme problemet, selv har jeg tendenser ved dusjing i varmt vann. Løsningen tror jeg ligger i å ikke bruke vann på 45 grader når man dusjer.

Lenke til kommentar

Har du vurdert hvilke såpeprodukter du bruker ?

Både shampoo og evt. annen kropps-såpe kan inneholde stoffer som du reagerer på.

Direkte på huden er det 7 ulike lag med beskyttelse som sterk såpe kan fjerne. Da bør såpen være snill og ikke irritere med unødvendige tilsettningsstoffer og ugunstige virkestoffer.

Jeg merker stor forskjell på ulike merker, og bruker nå Dead Sea Spa mineralshampoo med stort hell.

Det kan også være stoffer i selve vannet som starter en reaksjon, og det kan også være at du skiller ut stoffer som gir reaksjon sammen med vann.

Lenke til kommentar
Jeg gjør det samme som The Prophet. Jeg skrur varmen oppover og oppover. Det er utrolig deilig, men etterpå blir jeg veldig rød og klør på lårene.

Eg óg.

Det er heilt normalt, og godt ei stund.

Nett som å runke, når du sitt der etterpå å lurer på kvifor du gjorde det. :!:

Endret av steffenz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...