Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kløe på bena etter dusj

black_sheep

Anbefalte innlegg

Har en liten sak jeg lurer på.

Hver eneste gang jeg har dusjet, så klør det noe ekstremt på leggene, foran og bak. Prøver å dusje bare i få minutter, nok til å få vasket hår og kropp, men det hjelper ikke. Prøvd aloe vera og alt av kremer som mor og søster har i huset, men heller ikke det hjelper.

Nå skal det sies at det går over etter en stund, men det er jo helt utrolig irriterende. Så om noen hadde hatt tips på det så hadde det vært gull :)

Endret av black_sheep
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mye mulig jeg har tørr hud som det sies her. Men hvordan skal jeg få has på problemet da? Sukk. Som sagt så smører jeg meg med forskjellige kremer, aloe vera f.eks. Den er vel ganske så fri for parfyme også.

Jeg vil ikke si at jeg dusjer i veldig varmt vann. Normalt vil jeg påstå.

Bare å kline på med kremer da eller? Akkurat dusja igjen btw. og nå klør det :p

Lenke til kommentar

Jeg opplever selv at jeg blir rød på føttene, og føttene og leggene klør etter at jeg har dusjet.

Spurte legen når jeg var inne der for å sjekke noe annet, og han mente det bare var blodet som samlet seg litt der, noe som var vanlig hos noen mennesker, og at det noen ganger ga seg etter en tid.

Lenke til kommentar
Hm jeg har faktisk det samme bare på føttene også blir de helt røde en stund etter jeg har dusjet.

Vet ikke hva det er

Stiller det samme spørsmålet til deg. Bruker du veldig varmt vann når du dusjer?

Tja vet ikke helt hva som er veldig varmt da. bruker såpass varmt at det blir en del dogg på speilet liksom men ikke så varmt at det blir ubehagelig da.

Lenke til kommentar
Det har ikke noe med vann å gjøre da? Jeg merker at jeg og klør ekstremt på bena når jeg vasker opp, dusjer og sånn. Bena følest litt tykkere på en måte.

Du mener at jeg er allergisk mot vann, på en måte? Skjønner virkelig ikke hva det er.

Fattern sa han også har det når han har dusja, uten at det kan hjelpe meg så mye.

Bena føles tørre, men når jeg kjenner på de er ikke det. Myke og gode etter kremen, hehe.

Den rødfargen noen snakker om legger jeg ikke noe merke til egentlig, og det dugger på mitt speil også. Så har vel en normal temp. på vannet vil jeg tro

Lenke til kommentar
Hm jeg har faktisk det samme bare på føttene også blir de helt røde en stund etter jeg har dusjet.

Vet ikke hva det er

Stiller det samme spørsmålet til deg. Bruker du veldig varmt vann når du dusjer?

Tja vet ikke helt hva som er veldig varmt da. bruker såpass varmt at det blir en del dogg på speilet liksom men ikke så varmt at det blir ubehagelig da.

Jeg vet ikke om dette hjelper, men du kan jo prøve å dusje med ikke fult så varmt vann, og bruke milde såper. Se om dette hjelper.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
Gjest Guest_Lena_*

Dette høres ut som Aquagenic Pruritus, som er en allergi mot vann, (en "mild" men plagsom allergi - det finnes en som heter nesten det samme, men som gir utslett og sår). Jeg har det samme. Oppstod for ca 5 år siden, men er nå i en "bedre" periode. Det kan være skikkelig ille - etter en dusj må jeg ofte vente en halv til en time før jeg kan komme meg av gårde om morgenen.

Ett tips som har hjulpet meg er å avslutte dusjen med glo varmt vann på leggene. Så varmt du klarer noen sekunder, slik at de blir røde. I tillegg hjelper det meg å få raskt klær på bena. Altså raskt tørke meg og på med en joggebukse e.l.

Lykke til

Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale at du får lege din til å henvise deg til en spesialist i hudsykdommer. Disse finnes på de fleste sykehus, og noen steder også som privatpraktiserende. Det kan høres ut som om du har en sykdom eller ubalanse i huden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...