Gå til innhold

Hvilket bemanningsfirma kan anbefales?

Meems

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 19 år som ble ferdig med VG i 08, men som ikke har planer om å studere videre grunnet grunner. Jeg har dermed tenkt på å melde meg inn i et bemanningssystem, men er usikker på hvilket jeg burde gå for. Har sett på ManPower og Academic work, men alle sier jo at de er det beste valget så hva skal jeg tro på mon tro!

Er det noen som har noen form for erfaring, synspunkter rundt dette emnet eller bare har en mening så gi lyd fra deg om du ønsker.

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er en jente på 19 år som ble ferdig med VG i 08, men som ikke har planer om å studere videre grunnet grunner. Jeg har dermed tenkt på å melde meg inn i et bemanningssystem, men er usikker på hvilket jeg burde gå for. Har sett på ManPower og Academic work, men alle sier jo at de er det beste valget så hva skal jeg tro på mon tro!

Er det noen som har noen form for erfaring, synspunkter rundt dette emnet eller bare har en mening så gi lyd fra deg om du ønsker.

Takk

vikarbyråer er bare dritt.

Fins bare drittjobber der som bedriftene ikke klarer å få folk til

dermed kaster dem det over til vikarbyråene..

har dere merket at alle som jobber for vikarbyråene

er ekstra hyggelige?men gjennomskuer dem lett,falske hele gjengen!!!

faen meg får noia av sånne folk..

best å unngå vikarbyrå vis du kan.

attpåtil får du slavelønn fra dem..

Lenke til kommentar

at det bare er drittjobber som bedriften ikke klarer å få folk til er feil.

er f.eks MYE lettere å bli kvitt innleide folk enn folk som er ansatt.

er alltid en risiko for at folka man ansetter ikke funker, da er det greit å ta ett møte, så er man kvitt personen og får en ny.

kjenner flere som jobber via vikarbyrå, de er fornøyd med den ordningen :)

det er for mange en god måte å komme inn i bransjen på

men, noe drittjobber er det jo...

Lenke til kommentar

er alltid en risiko for at folka man ansetter ikke funker, da er det greit å ta ett møte, så er man kvitt personen og får en ny.

Idiot

det er lett å sparke en annsatt da.

man har jo prøvetid!!!!

tro meg vikarbyrå=drittjobber som ingen vil ta.

Lenke til kommentar

Idiot

det er lett å sparke en annsatt da.

man har jo prøvetid!!!!

tro meg vikarbyrå=drittjobber som ingen vil ta.

jeg har da hatt en helt grei jobb via vikarbyrå jeg.

kjenner flere som i dag jobber gjennom vikarbyrå som er fornøyd med det.

er ikke bare å gi folk sparken, selv om det er 6mnd prøvetid, spess ikke i det offentlige.

for spesiellt interesserte:

Prøvetidens funksjon er å tydeliggjøre hvorvidt arbeidstakeren har en tilfredsstillende tilpasning til arbeidet, faglig dyktighet eller pålitelighet. Blir en arbeidstaker som er tilsatt på en bestemt prøvetid sagt opp, må oppsigelsen være saklig begrunnet ut fra manglende oppfyllelse av slike forhold. Prøvetiden er obligatorisk ved første gangs tilsetting i staten, men må baseres på avtale i privat og kommunal sektor.

Det finnes enkelte forskjeller i prøvetidsbestemmelsene mellom tjenestemannsloven for statsansatte, og arbeidsmiljøloven i privat og kommunal sektor, hvor det er foreslått å endre tjenestemannsloven. I statstjenesten har man ingen mulighet til å forlenge prøvetiden, for eksempel ved langvarig sykdom, noe som kan skape problemer for både arbeidstaker og arbeidsgiver. Dersom den oppsagte i prøvetiden går til søksmål mot arbeidsgiveren, kan man i staten kreve å stå i stillingen mens søksmålet verserer for domstolene. Dette er ikke lenger mulig i henhold til arbeidsmiljøloven, med mindre domstolene bestemmer det.

Det hevdes at enkelte virksomheter bruker prøvetid som en form for midlertidig tilsetting. Samtidig kan arbeidstaker få en svært kort frist til å skaffe seg annet arbeid ved oppsigelse i prøvetiden, noe som kan tilsi at det vurderes muligheter for mer fleksible løsninger.

Endret av aklla
Lenke til kommentar

du kan gi den annsatte sparken i prøvetia.

som er på 2 ukers varsel.

så det er ingen vits for bedrifter å bruke vikarbyrå til å ansette folk.

de gjør det bare fordi det er jobber som ingen vil ta ellers...

eller ledelsen i bedriften er for lat/har ikke tid til å intervjue/annsette folk selv.

Lenke til kommentar

Joda, det er billigere for en bedrift å ha deg innleid via vikarbyrå i 6mndr for å se om du er duganes til jobben enn å ha deg direkte ansatt samt at de også slipper biten med å annonsere etter folk selv OG vikarbyrået har førsteintervju med deg som jobbsøker.

Om du følger litt med på hva vikarbyråene har av jobber så er det langt fra bare drittjobber, men om du ikke har utdanning å vise til er "drittjobb" noe du nesten må godta med mindre du foretrekker å gå på sosialen uten å få arbeidserfaring.

Men til det trådstarter spør etter så har jeg egentlig bare en ting å si, hold deg unna Adecco - det er bare trøbbel med lønnsutbetaling hvorav du kan risikere å ikke få lønn på 2mndr selv om den i utgansgpunktet skal komme hver 14e dag. Timeregistreringen er også noe de sluter med å få med seg.

Det er hvertfall min og kolleger sin erfaring med Adecco.

Lenke til kommentar

mine egne erfaringer:

- manpower: veldig ordnede forhold, ordentlig kartlegging av mine ønsker og kompetanse gjennom intervjuer og samtaler, og tok hensyn til dem. lønnssystem med orden. veldig god oppfølging gjennom oppdragsperiodene.

- proffice: ordnede forhold, ok oppfølging, lønnssystemet fungerte fint.

- kelly: litt tungrodd lønnsystem, men det fungerte. lite oppfølging gjennom oppdragsperiodene, og tok lite hensyn til mine ønsker.

- jobzone: har ikke jobbet for dem, men fikk inntrykk av uprofesjonell drift. tok ikke hensyn til ønsker. kan være begrenset til en enkelt saksbehandler, men tar ikke sjansen på dem igjen.

Lenke til kommentar

får nesten komme med litt erfaring jeg også.

-TopTemp: grei oppfølging, de kom innom arbeidsplassen en gang i blandt, ordner fort opp i ting og holder god orden på lønn og timelister.

-Xtra: god oppfølging, kommer til arbeidsplassen med jevne mellomrom, har bra system for timeføring på nett, fleksible på det meste som ikke koster dem penger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...