Lantador Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Skal bli IKt lærling over sommeren, lurer på om noen her er/har vert IKT lærling, om dere kan komme med noen tips ang fremgangsmåte. Lenke til kommentar
MistaWu Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 om dere kan komme med noen tips ang fremgangsmåte og CV skriving. Det burde du da ha lært i timene...?! Lenke til kommentar
Lantador Skrevet 23. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2003 ja sitter inne med kunnskaper og tips, men tenkte jeg skulle spørre her også. Om noen av dere har noe tips og erfaringer dere vil dele. Kan aldri få formye av det...... Lenke til kommentar
MistaWu Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 du kan jo sjekke ut lærling i forsvaret da.. Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 aaaurgh skal begynne som ikt lærling jeg og og vi har lært lite om cv skriving og slikt på skolen men er da en fin cv veiviser i Word XP. Lenke til kommentar
alos Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 hva har man ikke søsken og foreldre til? jo nemmelig skrive CV for deg. eller hvis du har en snill lærer så hjepler han/hun deg. Lenke til kommentar
PeNtA Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 dere bør ha hatt om skriving av CV på skolen da.. hvis ikke går dere nok igjennom det. er læreren teit og ikke gjør det, så be om det. men skal tross alt lære slikt på skolen.. cv-veiviseren i word er grei nok, men jeg synes den er litt fjollete eller no. mye enklere å lage en selv! bare pass på å få med ting som er relevante.. søker du på stilling som ikt-lærling så skriver du ikke om dykkerkurset du har hatt liksom.. og husk å kopiere opp vitnemål fra grunnkurs og vk1, samt kursbevis for interessante kurs osv.. og.. jeg vet ikke åssen man gjør det andre steder. men her i Arendal så søker man om lærlingeplass gjennom et opplæringskontor.. disse er kjent for å være helt forjævli treige.. de tar sommerferie og jobber litt med søknaden din nå og da liksom. ta initiativet selv! mekk sammen en jobbsøknad med cv og vedlegg, kopier opp og gå rundt på besøk til aktuelle bedrifter. På den måten blir bedriften mer imøtekommende siden du kommer selv på egenhånd. det funka for meg. jeg hadde halveis panikk mot slutten av sommeren da jeg fremdeles ikke hadde hørt no fra dette opplærlingskontoret.. så jeg ringte dem og spurte om de hadde funnet no.. da fikk jeg til svar at de fleste var på ferie men skulle se på søknaden min når de kom tilbake.. nice work liksom.. da hadde de hatt søknaden i flere månder.. jeg gikk da ut og spurte rundt selv. og det endte opp med at jeg idag har en læreplass jeg er godt fornøyd med! den ligger bra plassert i forhold til der jeg bor og har bra miljø.. et godt tips er vel å kjenne noen som jobber i bedriften og.. det pleier å hjelpe hvis man får dem til å legge inn et godt ord for deg. lykke til! Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 hehe, lang post fra penta *hoppe over:P* men jeg er lærling.. ta kontakt med fylke.. de får ofte meld fra firmaer som vil ha lærlinger plasser. Kontakt også venner og beskjente i bransen(maange firmaer som har it avd.). Lenke til kommentar
Or|0N Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Jeg søkte utenom opplæringskontoret. Ringte først bedrifta jeg ville jobbe i, og spurte om det var muligheter for meg der. Fikk beskjed om å sende skriftlig søknad med cv og karakterutskrifter. Så blei jeg kalt inn til intervju, og etter ei stundfikk jeg beskjed om at jeg fikk jobben. CV-malen i Word2000 virka fint for meg. XP er sikkert god den og, har ikke prøvd den. Lykke til med søk. Lenke til kommentar
JM Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 J**** IKT lærlinger, gidda løse barnerumper som kommer seg raskt ut på arbeidsmarkedet og f**** opp alt...tror de bare kan hoppe ut i det .....hater IKT og hele konseptet. hvis jeg ser en forbanna IKT lærling så skal jeg klaske til en så det synger...stjæler arbeidsplasser til andre. Nei takke seg til....detta skal dere huske forbanna tullinger,jeg er ikke alene. Lenke til kommentar
Or|0N Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 JM er sikkert ikke så effektiv i arbeidet sjøl, ettersom han bruker all sin dyrebare tid på å kjøre bedriftens lærlinger gjennom kjøttkverna. Deretter må han jo rense kjøttkverna, dra hjem for å bytte blodige klær, og så kan han begynne arbeidet igjen. men seriøst, et sted må man jo starte. Bedre å komme ut i en bedrift og få erfaring, enn å sitte på skolebenken i flere år og bli smart. JM har nettop vunnet 1kg svensk spaghetti for dagens teiteste innlegg på hardware.no -forum Lenke til kommentar
PeNtA Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 J**** IKT lærlinger, gidda løse barnerumper som kommer seg raskt ut påarbeidsmarkedet og f**** opp alt...tror de bare kan hoppe ut i det .....hater IKT og hele konseptet. hvis jeg ser en forbanna IKT lærling så skal jeg klaske til en så det synger...stjæler arbeidsplasser til andre. Nei takke seg til....detta skal dere huske forbanna tullinger,jeg er ikke alene. det var vel å ta litt hardt i.. de fleste ikt-lærlinger studerer videre etter læretiden.. jeg vet ikke hva slags utdanning du har, men det er sikkert bedre enn ikt-driftsoperatør. og firmaer pleier vel å gi jobben til de som har best kompetanse..? så jeg tror ikke vi stjeler arbeidsplassene deres.. det er bare slik at it-markedet er i en mørk nedetid for tiden.. slapp av! du får nok jobb snart du og! men det er måte på hvor mange "it-folk" man trenger om gangen vettu.. og ikt-lærlinger blir tatt inn som en ekstra ansatt.. ikke en som skal fylle plassen til en ferdigutdannet som har jobbet der før.. det nytter jo ikke.. Lenke til kommentar
zuhr Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 jaja. Alle lærlinger er vel uansett ikke like. Mange som jobber bra og kan ting.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå