Coriander Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Vi har altså fått en oppgave på skolen der vi vil få karakterer i tre fag: norsk, musikk og kunst & håndverk. Vi skal lage en kortfilm på 3-5 min. der vi skal komme med et eller annet budskap eller en mening. Vi må først skrive et manus til filmen, så filme og redigere, og så legge på lyd og egenkomponert musikk. Det jeg trenger hjelp til er ideer til manuset. Jeg sitter helt fast, for det er så mye jeg må ta hensyn til. Det skal være enkelt å filme, ikke for mye dialog(vi må legge på lyd etterpå) og det skal faktisk være bra. Noen som kan hjelpe meg med å komme i gang? Lenke til kommentar
Tinmar Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Tror at det lureste er å først finne på et budskap og deretter finne ut hvordan dere vil få ut det budskapet. Lenke til kommentar
Coriander Skrevet 8. september 2008 Forfatter Del Skrevet 8. september 2008 Du sier jo noe der... Jeg får prøve det først da. Takk! Lenke til kommentar
Tinmar Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Er som regel greit å vite hva målet med et arbeid er. blir my enklere å tenke seg til hva man bør gjøre da Lenke til kommentar
Halvgud Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Hva kom du frem til? Hva slags oppsiktsvekkende budskap er det du skal presentere? Lenke til kommentar
Coriander Skrevet 11. september 2008 Forfatter Del Skrevet 11. september 2008 Haha! Jeg har ikke helt bestemt meg ennå, men tror nok jeg skal la kortfilmen omhandle ensomhet. Om noen har andre forslag er det bare å komme med dem Lenke til kommentar
Halvgud Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Ensomhet faktisk. Interessant tema å velge. Noe spesielle grunner? Føler du deg selv ensom? Sjekk ut your hand in mine, av explosions in the sky. Den sangen bør vel vekke noen tanker i hodet ditt! Lenke til kommentar
Coriander Skrevet 11. september 2008 Forfatter Del Skrevet 11. september 2008 Jeg kan ikke si jeg føler meg særlig ensom, nei. Det er vel heller det at det kommer til å fungere bedre enn alt det andre jeg har kommet opp med til nå. Det blir lite dialog, ganske enkelt å filme, og det vil forhåpentligvis gjøre et inntrykk på lærerne som skal sette karakter. Lenke til kommentar
Halvgud Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Jeg kan ikke si jeg føler meg særlig ensom, nei. Det er vel heller det at det kommer til å fungere bedre enn alt det andre jeg har kommet opp med til nå. Det blir lite dialog, ganske enkelt å filme, og det vil forhåpentligvis gjøre et inntrykk på lærerne som skal sette karakter. Om du først skal lage noe om emnet ensomhet så er du vel relativt oppegående nok til å forstå at det er skildringsprosessen som skaper hele ensomhetsblikket. Det første jeg ville gjort, er å sett et dikt på dette temaet. Dikt har som oftest mye å tilby, i alle fall om de kommer fra de litt bedre diktere. Dialog er ikke så vesentlig på slike kortfilmer, siden dette krever både ettertanke og tar ofte mye av den dyrebare tiden man har til rådighet. Antar vi på forumet får se hvordan fremgangsprosessen og sluttproduktet blir? Lenke til kommentar
Coriander Skrevet 11. september 2008 Forfatter Del Skrevet 11. september 2008 Jeg kommer selvfølgelig til å legge ut filmen om den blir noe bra! Hva du mener med dikt er jeg litt usikker på? Lenke til kommentar
Tinmar Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Nå, hvordan ble filmen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå