Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Trenger ideer til manus for kortfilm

Anbefalte innlegg

Vi har altså fått en oppgave på skolen der vi vil få karakterer i tre fag: norsk, musikk og kunst & håndverk. Vi skal lage en kortfilm på 3-5 min. der vi skal komme med et eller annet budskap eller en mening. Vi må først skrive et manus til filmen, så filme og redigere, og så legge på lyd og egenkomponert musikk.

Det jeg trenger hjelp til er ideer til manuset. Jeg sitter helt fast, for det er så mye jeg må ta hensyn til. Det skal være enkelt å filme, ikke for mye dialog(vi må legge på lyd etterpå) og det skal faktisk være bra.

Noen som kan hjelpe meg med å komme i gang?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan ikke si jeg føler meg særlig ensom, nei. Det er vel heller det at det kommer til å fungere bedre enn alt det andre jeg har kommet opp med til nå. Det blir lite dialog, ganske enkelt å filme, og det vil forhåpentligvis gjøre et inntrykk på lærerne som skal sette karakter.

:)

Lenke til kommentar
Jeg kan ikke si jeg føler meg særlig ensom, nei. Det er vel heller det at det kommer til å fungere bedre enn alt det andre jeg har kommet opp med til nå. Det blir lite dialog, ganske enkelt å filme, og det vil forhåpentligvis gjøre et inntrykk på lærerne som skal sette karakter.

:)

Om du først skal lage noe om emnet ensomhet så er du vel relativt oppegående nok til å forstå at det er skildringsprosessen som skaper hele ensomhetsblikket. Det første jeg ville gjort, er å sett et dikt på dette temaet. Dikt har som oftest mye å tilby, i alle fall om de kommer fra de litt bedre diktere. Dialog er ikke så vesentlig på slike kortfilmer, siden dette krever både ettertanke og tar ofte mye av den dyrebare tiden man har til rådighet.

Antar vi på forumet får se hvordan fremgangsprosessen og sluttproduktet blir?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...