Shoo Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Jeg har en Dreambox med HDD hvor jeg har et par 30min programmer som jeg har lyst til å overføre til PC'en min. Overføringen av filene/programmene fra Dreambox til PC i seg selv er en grei prosess, men størrelsen på filene er jo massiv! 950mb for en 30min program.. Litt vel mye, hmm? Kvaliteten derimot er det intet å klage på! Filene som kommer fra Dreambox har .ts file extension, så jeg må få disse konvertert til .mpg eller .avi - men jeg vet ikke hvilken program jeg skal bruke da det finnes dusinvis av programmer en kan bruke der ute. Jeg har forsøkt å bruke HDTVtoMPEG2 convert (konverterer .ts -> mpeg2), men når den da er ferdig, så får jeg opp en (eller flere .mpg) fil som "veier" omtrent 500mb, noe som også er for stort... Ser jo rundt om på nettet at det finnes flere 30min programmer i .avi format som kun veier 150-250mb og allikevel har finfin kvalitet. Hva slags Windows program bør jeg bruke for å kunne gjøre om min 950mb .ts-fil -> f.eks 200mb .avi-fil ETTER at jeg har editert/redigert programmet? Hadde vært fint om programmet også tillater "klipping" slik HDTVtoMPEG2 gjør! NB: Jeg skal IKKE brenne noe på DVD eller noe. Jeg skal bare ha det på PC og sånt. Har forøvrig justert filnivået i Dreambox så at de ikke blir stort større enn 700mb.. (dette gjøres i Innstillinger osv) Har også lyst til at kvaliteten skal holde seg relativt bra selv om jeg selvfølgelig godtar at den ikke blir nært så bra som filen på 950mb.. Takker for hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå