AudunSæther Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Hei. Har installert Likewise på en Ubuntu Hardy-boks, og meldt den inn i et domene som kjører på en Windows 2003-tjener. Innlogging går greit, og jeg får lesetilgang til mappen til brukeren kalle. Men jeg får IKKE skriverettigheter, uansett hva jeg prøver (ja, den er montert med rw, og på Win-tjeneren står brukeren med full tilgang). Har prøvd både med mount.smbfs og mount.cifs. Såvidt jeg ser er rettighetene helt korrekte også (rettighetene er tydeligvis de samme på hjemmemappen på Ubuntu-boksen som vises først, som de er på home-mappen)... likevel får jeg permission denied når jeg skal skrive til fil/opprette fil (mappen home er altså det monterte sharet fra Windows-tjeneren). drwxr-xr-x 2 TEST\kalle 1458569729 4096 2008-09-05 04:05 Pictures root@ubuntu:/home/TEST/kalle# ls -lfl home/ total 5 drwxrwxrwx 1 TEST\kalle 1458569729 0 2008-09-05 04:16 . drwxr-xr-x 28 TEST\kalle 1458569729 4096 2008-09-06 04:53 .. Noen som kan gi meg en pekepinn videre? Lenke til kommentar
cp-nilsen Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Du sier brukeren har tilgang, men har du skrivetilgang på sharet også? Du må ha skrivetilgang både på mappenivå og på delingsnivå. Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 6. september 2008 Forfatter Del Skrevet 6. september 2008 Du sier brukeren har tilgang, men har du skrivetilgang på sharet også?Du må ha skrivetilgang både på mappenivå og på delingsnivå. Takk takk, feilen var såpass enkel. Jeg hadde satt rettighetene til "Everyone", men glemt at det kun stod read. Da er jo Ubuntu & AD straks enklere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå