fwestbye Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 (endret) Hei alle trofaste forummedlemmer:) Jeg har endelig fått kjøpt inn pcen jeg har ventet på lenge. Brukte litt tid på å funne ut av komponenter,men fikk endelig satt sammen en pc jeg mener skal fungere bra til mitt bruk;bilde og videoredigering,musikkproduksjon og spilling. Har ikke overklokket denne noe enda,men det kommer vel.Tok hensyn til det når jeg valgte ut komponenter..håper jeg traff riktig noen plasser.Men det er ikke noe must. Så langt må jeg si meg fornøyd.Valgte å kjøre Vista Ultimate 64bit hvis dette har noe å si for svarene som kommer.Håper dette vil fungere til nyere spill som farcry 2 som jeg har ventet på lenge nå. Så til min problemstilling,som egentlig er to: 1.Pcen er veldig stille,jeg ville ha den slik,MEN,vifta på skjermkortet kjører opp i en voldsom fart innemellom når jeg bare sitter i windows og holder på slik som nå.Så gir den seg igjen for så å booste opp med faste intervaller.Har aldri hatt et slikt kraftig grafikkort,så håper noen kan hjelpe meg.Skal jeg bruke noe program for dette,eller må jeg inn å endre en konfigfil noen plass? 2.Jeg kjørte for morro skyld 3dmark06 når jeg hadde lagt inn chipset drivere og nyeste ati driverne.jeg fikk en score på litt over 14 000.dette uklokket.skal ikke denne maskinen med dette grafikkortet yte mer enn det da?jeg merket meg at ved cpu test i 3dmark06 så fikk jeg kun 1fps!!:O.håper noen har noen råd:) Det ble mye dette,men setter pris på all hjelp med min nye maskin som jeg håper jeg har gjort riktig i å kjøpe.Nå gleder jeg meg bare til farcry 2 som jeg håper vil kjøre smooth med denne:D *edit maskinspec: Asus Maximus Formula x38 Intel Core 2 Quad Q9550 2.83GHz 1333Mhz Noctua NH-C12P cpu kjøler Club 3d 4870 oc 512Mb DDR5 Mushkin DDR2 4GB EM ArcticWhiteFrostbyte 5-5-5-12 Samsung 750Gb F1 32Mb m/Zalman ZM-2HC2 HDD kjøler Lian Li PC6070BSCANDV2 miditower 2stk Samsung 2253BW LCD Mist 650w rev.3 psu avtagbare kabler Razer Copperhead mus Mist Boghma tastatur mvh Fredrikw på forhånd takk:) Endret 6. september 2008 av fwestbye Lenke til kommentar
Agrop Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 (endret) helt normalt få 1-2 CPU test Har lasta ned nye drivere fra ati? (8.8) Endret 6. september 2008 av Agrop Lenke til kommentar
fwestbye Skrevet 6. september 2008 Forfatter Del Skrevet 6. september 2008 helt normalt få 1-2 CPU test Har lasta ned nye drivere fra ati? (8.8) ja,denne har jeg installert Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå