Gå til innhold

MP3-spillere med meget bra eller super lyd-gjengivelse

G

Anbefalte innlegg

Jeg har blitt oppmerksom på at lydgjengivelsen varier på MP3-spillere. Det er jo litt leit om en skulle kjøpe katta i sekken. Prisguiden alene er ikke alltid fullspekket med gode brukertilbakemeldinger. Dessuten må en gjerne lete litt mellom innleggene for å finne godbitene. Hva med å samle ett knippe godbiter her?

Selv gikk jeg til innkjøp av en rimeligere spillere med godkjent kvalitet. En 4 Gigabyte Creative Zen. Den har nokså stor skjerm som kan vise foto blant annet. Lydkvaliteten ligger ikke blandt de beste spillerne. Selv ønsket jeg å skaffe en rimelig en, for å starte ett sted. Valgte en som takler SDHC kort, hvor enkelte typer SDHC kommer opp i 16 Gigabyte støtte for utvidelse. Da kan jeg få skviset inn totalt 20 Gigabyte på akkurat denne modellen. Leste videre at noen også klagde på at de 4 Gigabytene som er innbakt i enheten ikke menger seg sammen med de Gigabytene en måtte putte i spilleren med minnekort-utvidelse. Det vil si at når en spiller sanger så kan den ikke blande avspillingen mellom disse 2.

Jeg fikk også med meg at noen anbefalte sterkt lyden fra f.eks. iAudio, men også Sandisk Sansa View ble nevnt som en rimeligere spiller med god lyd.

God lyd er selvfølgelig hva øret ditt liker. Noen spillere tillater mer justering enn andre. Det finnes mange forskjellige ord for å beskrive ett bestemt utsnitt av lydbildet. Noen med bedre kunnskap enn meg kan helt sikkert forklare dette bedre.

Altså er ikke en gitt MP3-spiller nødvendigvis en super spiller, vil noen hevde. Håper at noen legger igjen noen eksempler på godbiter, og kanskje også hva en skal se etter ved anskaffelse av MP3-spiller.

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...