Gå til innhold

Problemer med oppdatering av W890i

Holtemann

Anbefalte innlegg

Jeg sliter litt med en software-oppgradering av en W890i.

Installert SonyEricssons eget oppdateringsprogram, men når jeg setter i datakabelen og holder inne C-knappen som beordret av programmet starter ALLTID mobilen masselagringsfunksjonen på mobilen, til tross for at jeg har tatt ut minnekortet.

Oppgraderingen kommer aldri til neste steg hvor oppdateringen starter.

Noen som har noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Godt tips er å ta ut batteriet før oppdatering. Trenger ikke skru av apparatet mens du holder inne C. Det er noe jeg aldri har hørt om. Men jeg tipper at du ikke har installert alt av drivere eller du holder ikke C lenge nok inne etter at du har tilkoblet kabelen. Er en hel drøss med drivere som skal installeres når en holder på med SE telefoner.

Kan også være dritt på systemkontakten som gjør at du ikke får god nok kontakt.

Edit: Prøv også en annen USB-kontakt. Noen datamaskiner er svært hårsåre på hvilken USB-kontakt du kobler inn div datakabler til.

Endret av Flodec
Lenke til kommentar

Har prøvd det som anbefales.

Fremgangsmåten er som følger:

Fullt batteri

Null minnekort

Starter oppdateringsprogrammet og får instrukser om følgende:

Tar ut batteri

Setter inn batteri

Holder inne C

Setter i datakabel

Neste skritt skal være at et nytt punkt i programmet dukker opp med ordre om å slippe C. Dette vil da starte oppdateringen. (Gjort det med flere av mine andre mobiler)

Det som skjer er at mobilen starter (Noe den ikke skal) i masselagringsmodus, og Windows utforsker starter et vindu med tilgang til filene.

Har også forsøkt med flere forskjellige USB-porter og på to forskjellige PCer.

Skjønner lite av det der, egentlig

Lenke til kommentar

Riktig fremgangsmåte er følgende:

1. Ta ut og inn batteriet

2. Hold C-knappen mens du setter i kabelen.

3. Etter 2-3 sekunder skal PC-en oppdage en "SEMC flash device". For å sjekke dette høyreklikker du på min datamaskin, velger behandle, enhetsbehandling, og ser i USB "treet". Den skal være øverst der hvis jeg ikke husker feil.

btw, straks du hører "usb tilkoblet"-lyden i windows kan du slippe C-knappen.

Om du windows ikke kjenner igjen noen enhet innen 4 sekunder etter at du satt i kabelen er det bare å ta den ut igjen og prøve på nytt. Ta alltid ut og inn batteriet mellom hver gang du prøver. Forsøk også å skrape litt på kontaktpunktene på telefonen.

Du kan eventuelt prøve å heller holde inne 2 og 5 knappene (i stedet for C). Dette starter den i "recovery-modus" - men er ikke helt sikker på om SEUS støtter flashing i denne modusen.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...