fredrick4 Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 hei! jeg skal kjøp meg ny p-c, har tenkt på denne link men jeg skal gjøre noen bytter. jeg skal bytte til Radeon HD 4870X2 2GBlink, men det jeg lurer på er om jeg kan kjøp et likens kort seiner å kjør det i sli/crossfire? og er det lett å monter? vil det fungere no helt syk eller er det ikke no vits? og et lite sp. til må jeg har vista 64 bit da, fordi hvis jeg kjøre dem i sli/corssfire blir det 4gb ram bare på skjermkort så kommer ramen i tillegg? takker for svar;) Lenke til kommentar
Sjark Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Vet ikke helt med ytelsen, men ville absolutt anbefalt Vista 64bit, den er raskere, og har ingen spessielle bakdeler ovenfor 32bit, den kan kjøre ca all 32bit programvare fint (ofte bedre en 32bit vista). Eneste er antivirus og diverse må du ha 64bits versjon av Lenke til kommentar
fredrick4 Skrevet 7. september 2008 Forfatter Del Skrevet 7. september 2008 ok men jeg har hørt at det er lite spill som støtter sli/crossfire er det sant? og regnes dette korte som sli/crossfire pga at det er to kjerner i korte? og et lite sp til, hvis jeg kjøper et kort til å setter det i sli/corssfire så blir det 4 kjerner kommer det til å fungere bra i spill? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Først og fremst så er det stor forskjell på SLI og Crossfire. SLI er nvidia som har, mens Crossfire er ATI. For det andre, det hovedkortet som står i den pc'en du har valgt støtter kun SLI og du kan derfor ikke kjøre 2*4870x2. For det tredje så får du ikke 4GB selvom du har 2*4870x2, du får kun brukt rammen på det ene kortet. For det tredje så Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 (endret) Først og fremst så er det stor forskjell på SLI og Crossfire. SLI er nvidia som har, mens Crossfire er ATI. For det andre, det hovedkortet som står i den pc'en du har valgt støtter kun SLI og du kan derfor ikke kjøre 2*4870x2. For det tredje så får du ikke 4GB selvom du har 2*4870x2, du får kun brukt rammen på det ene kortet. For det tredje så Men der er 4GB tilsammen på skjermkortene, og det vil spise av mengden RAM som 32bits windows kan bruke. Så ja, OP MÅ ha 64 bits windows. At det fremdeles vil være effektivt 1GB grafikkminne fordi begge skjermkortene må ha de samme dataene i minnet er ikkje det samme. DVS, det er 4 GPU-er, og 1GB grafikkminne med 2 X 4870X2. Endret 7. september 2008 av Dragavon Lenke til kommentar
fredrick4 Skrevet 7. september 2008 Forfatter Del Skrevet 7. september 2008 så det er ikke vits i å ha to stk skjærmkort som er i sli? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2135415 Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 (endret) http://techreport.com/articles.x/15293/1 Du kan få lov å lese gjennom den artikkelen hvis du vil. Mange forskjellige benchmarks av forskjellige GPU setups. HD4870X2 er to HD4870 kort integrert i ett (så og si, iallefall kjernen). Å sette to HD4870X2 i crossfire vil være å kaste penger ut vinduet, spill støtter ikke 4 GPUs enda. 3dmarks vil gi et feil inntrykk av hvor bra 3+ GPUs er enn det er i spill (tror jeg). Endret 8. september 2008 av Slettet+2135415 Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Kjøre 2 stk 4870X2 Kort er totalt bortkastet penger. For å gi dette et annet perspektiv. Tenk deg du har en million kroner på en sparekonto i banken. Du går så inn i banken og setter inn 100 kroner til på denne bank kontoen. Omtrent samme ytelses forbedrelse vil du få med 2 stykk HD 4870X2 kort. Som med bank kontoen, hvor den ektra hundrelappen ikke er merkbar, vil heller ikke ytelsen være merkbar bedret med HD 4870X2 i Crossfire. Vil du ha Crossfire, er beste valget 2stk HD 4870 kort. Gjerne utberdet HD 4870 versjoner, som eksempel Gainward HD 4870 Golden Sample. Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Kjøre 2 stk 4870X2 Kort er totalt bortkastet penger.For å gi dette et annet perspektiv. Tenk deg du har en million kroner på en sparekonto i banken. Du går så inn i banken og setter inn 100 kroner til på denne bank kontoen. Omtrent samme ytelses forbedrelse vil du få med 2 stykk HD 4870X2 kort. Som med bank kontoen, hvor den ektra hundrelappen ikke er merkbar, vil heller ikke ytelsen være merkbar bedret med HD 4870X2 i Crossfire. Vil du ha Crossfire, er beste valget 2stk HD 4870 kort. Gjerne utberdet HD 4870 versjoner, som eksempel Gainward HD 4870 Golden Sample. Kan du vennligst forklare meg hva du mener med "utbedrede HD 4870 versjoner"? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Først og fremst så er det *snip* Men der er 4GB tilsammen på skjermkortene, og det vil spise av mengden RAM som 32bits windows kan bruke. Så ja, OP MÅ ha 64 bits windows. At det fremdeles vil være effektivt 1GB grafikkminne fordi begge skjermkortene må ha de samme dataene i minnet er ikkje det samme. DVS, det er 4 GPU-er, og 1GB grafikkminne med 2 X 4870X2. Selvfølgelig, bra noen tenker litt lenger enn meg Lenke til kommentar
fredrick4 Skrevet 8. september 2008 Forfatter Del Skrevet 8. september 2008 ok, takk for hjelpen;) men va er best av å sette 4870 i crossfire eller å bare kjøp et 4870X2 kort? hva er d beste korte jeg kan kjøpe idag og hvilket kort er det best å kjøre i sli/crossfire? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2135415 Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 4870x2 presterer det samme (om ikke marginalt bedre) enn 4870 i crossfire da det rett og slett er en crossfireløsning på et kort. Andre fordeler med 4870x2 er at det bruker litt mindre strøm, og har mindre varmeutvikling enn to separate kort. Du kommer absolutt ikke til å henge etter med dette kortet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå