alkymist Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Heisann Er så heldig at jeg skal til Orlando på ferie i slutten av november Planlegger i den forbindelse å kjøpe meg en Jobo Spectator minnebank. Ser at jeg kan få kjøpt 80 gig til ca 1650,- hos f.eks Harmon Photo i Orlando. Her hjemme er prisen ca 2000,- for 40 gig versjon. I utgangspunktet en "no-brainer", men så var det dette med garanti og reklamasjon i Norge kontra USA. (Jeg hadde eksempelvis ikke kjøpt kamerahus i USA, men lurer på om jeg skal hanke med meg et objektiv eller to i tillegg til en del småstasj). Noen som har synspunkter? Hvis noen ellers har erfaring med Harmon Photo mottas info med takk. mvh Øystein Lenke til kommentar
trulsant Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Jeg har en Spectator 40gb, og den fungerte iallefall helt fin på en ferie i USA, selv om min er kjøpt i Norge. Dessuten, Jobo er ett tysk firma, så kan sikkert like godt sendes dit på rep om nødvendig. Er ikke allverdens rask denne da på å lese minnekort, men jeg lærte meg til at jeg ikke trengte å kopiere hele 4gb minnekortet hver dag... Trikset var å sette opp kameraet til å lage ny katalog for bilder hver dag, og så ta copy-paste med Jobo'en på "dagens" katalog hver kveld. Pass på at batterieliminatoren støtter 110-240V da, slik at du kan bruke den hjemme. Alternativt kan du jo kjøpe ny elinimator i Norge da. Den originale er ikke VM i solid, jeg har en sprekk i ledningen allerede der den går ut fra transformatoren og over til kabel... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Digimate III Flash Memory Backup (omtale) Selges for 39$ Kjøp f.eks en 250 GB harddisk i tillegg. 455 kr Litt frakt og toll må du regne med men resultatet blir nok godt under 1000 kr for 250 GB minnebackup. Lenke til kommentar
alkymist Skrevet 6. september 2008 Forfatter Del Skrevet 6. september 2008 Absolutt ikke dum dings Simen1... Har du prøvd en slik selv? @Trulsant: Visste ikke at Jobo var tysk. Det gjør det litt "tryggere" å kjøpe der borte... kan ikke si jeg gleder meg til å ta med x antall batterieliminatorer på ferie... minnebank 2x kamera, mp3spiller, PSP, and the list goes on and on mvh Øystein Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Absolutt ikke dum dings Simen1... Har du prøvd en slik selv? Nei, dessverre. Har bare tester å støtte meg på. Lenke til kommentar
nyland Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Hva med å betille fra f.eks B&H (http://www.bhphotovideo.com/) og få levert på døren der du skal bo i Orlando. Jeg gjorde det da jeg var på ferie der i sommer og sparte store penger på to objektiv (17-40mm f/4 L og 70-200mm f/4 L) + stor fotosekk. Lenke til kommentar
Bombasa Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Digimate III Flash Memory Backup (omtale)Selges for 39$ Kjøp f.eks en 250 GB harddisk i tillegg. 455 kr Litt frakt og toll må du regne med men resultatet blir nok godt under 1000 kr for 250 GB minnebackup. Da har jeg bestilt meg en slik en for 39 dollar. Tenker det går tollfritt jeg. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Jeg er redd det blir like over 200 kroner med dagens dollarkurs. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå