Gå til innhold

Er det "trygt" å kjøpe minnebank i USA

Anbefalte innlegg

Heisann

Er så heldig at jeg skal til Orlando på ferie i slutten av november :)

Planlegger i den forbindelse å kjøpe meg en Jobo Spectator minnebank. Ser at jeg kan få kjøpt 80 gig til ca 1650,- hos f.eks Harmon Photo i Orlando. Her hjemme er prisen ca 2000,- for 40 gig versjon. I utgangspunktet en "no-brainer", men så var det dette med garanti og reklamasjon i Norge kontra USA. (Jeg hadde eksempelvis ikke kjøpt kamerahus i USA, men lurer på om jeg skal hanke med meg et objektiv eller to i tillegg til en del småstasj).

Noen som har synspunkter?

Hvis noen ellers har erfaring med Harmon Photo mottas info med takk.

mvh Øystein

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en Spectator 40gb, og den fungerte iallefall helt fin på en ferie i USA, selv om min er kjøpt i Norge.

Dessuten, Jobo er ett tysk firma, så kan sikkert like godt sendes dit på rep om nødvendig.

Er ikke allverdens rask denne da på å lese minnekort, men jeg lærte meg til at jeg ikke trengte å kopiere hele 4gb minnekortet hver dag...

Trikset var å sette opp kameraet til å lage ny katalog for bilder hver dag, og så ta copy-paste med Jobo'en på "dagens" katalog hver kveld.

Pass på at batterieliminatoren støtter 110-240V da, slik at du kan bruke den hjemme. Alternativt kan du jo kjøpe ny elinimator i Norge da. Den originale er ikke VM i solid, jeg har en sprekk i ledningen allerede der den går ut fra transformatoren og over til kabel...

Lenke til kommentar

Absolutt ikke dum dings Simen1... Har du prøvd en slik selv?

@Trulsant: Visste ikke at Jobo var tysk. Det gjør det litt "tryggere" å kjøpe der borte... kan ikke si jeg gleder meg til å ta med x antall batterieliminatorer på ferie... minnebank 2x kamera, mp3spiller, PSP, and the list goes on and on :blush:

mvh Øystein

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...