Wanisher Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 hei skal kjøpe kansje kjøpr nytt hocved kort cpu og etter hverrt nytt skjerkort (beholder kabinett og strømforsyning dette er det jeg har nå CPU INFORMATION ================ Number of CPU ------------------ 1 Manufacturer ------------------- GenuineIntel Processor ---------------------- Intel Pentium III Code Name ---------------------- Katmaï Package ------------------------ Slot 1 SECC2 Family ------------------------- 6 Model -------------------------- 7 Stepping ----------------------- 2 Core Revision ------------------ kB0 Extended Family/Model ---------- 0/0 Technology --------------------- 0.25µ Microcode Revision ------------- 10 Specification ------------------ Intel Pentium III 500MHz Instructions ------------------- MMX, SSE CPU Speed ---------------------- 501.2MHz Clock Multiplier --------------- 5.0x Front Side Bus ----------------- 100.2MHz Bus Speed ---------------------- 100.2MHz L1 Data cache ------------------ 16Kb L1 Code cache ------------------ 16Kb L2 cache ----------------------- 512Kb MAINBOARD INFORMATION ====================== Manufacturer ------------------- http://www.abit.com.tw Model (revision) --------------- i440BX-W977(BX6 Rev2.0) ( ) Chipset (revision)-------------- Intel i440BX/ZX (C1) Southbridge -------------------- Intel 82371 (PIIX4) BIOS Brand --------------------- BIOS Version ------------------- Award Software International, Inc. BIOS Date ---------------------- 04/07/1999 AGP Revision ------------------- 1.0 AGP Transfer Rate -------------- 2x AGP Aperture Size -------------- 64Mb AGP Side Band Addressing ------- enabled Display adapter Manufacturer --- ATI Model (revision) --------------- Rage 128 GL (0) MEMORY INFORMATION =================== Type --------------------------- SDRAM Size --------------------------- 320Mb # of memory modules ------------ 3 Module 0 ----------------------- SDRAM PC100 - 128 Mb Module 1 ----------------------- SDRAM PC100 Module 2 ----------------------- SDRAM PC125 - 128 Mb Frequency ---------------------- 100.2MHz CAS# Latency ------------------- 3.0 clocks RAS# to CAS# Delay ------------- 3 clocks RAS# Precharge Time ------------ 3 clocks DRAM Idle Timer ---------------- 32 clocks SYSTEM INFORMATION =================== Operating System --------------- Microsoft Windows XP (Build 2600 Lenke til kommentar
Snorre123 Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Hyggelig for deg da. Lykke til... tror ikke noen trenger og vite gamle specs. Lenke til kommentar
qdos Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 hei skal kjøpe kansje kjøpr nytt hocved kort cpu og etter hverrt nytt skjerkort Gratulerer med hele 5 skrivefeil på èn linje. Hva trenger du egentlig hjelp, eller hvelp som du kaller det, til? Lenke til kommentar
Osram Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Gratulerer med hele 5 skrivefeil på èn linje. Skal du plage andre med å påpeke hvor mange skrivefeil de har bør du ihvertfall være i stand til å telle. Det er faktisk ikke fem skrivefeil, det er syv hvis du ikke regner med mangel på stor bokstav. Lenke til kommentar
qdos Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 hei skal kjøpe kansje kjøpr nytt hocved kort cpu og etter hverrt nytt skjerkort kansje=1 kjøpr=2 hocved=3 hverrt=4 skjerkort=5 Tok ikke med at hovedkort og etterhvert var splittet opp. Men på grunn av mye cut'n'paste ble gjennomsnittet i innlegget ganske bra i forhold til mange innlegg her på forumet. Hvis du ikke har råd til å kjøpe alt dette nå, kan du jo forsøke å presse norsklæreren din for en del penger. Regner med at du har en ganske bra erstatningssak... Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Eg meinar då at det heitar kansje på nynorsk. Kan det stemma? Lenke til kommentar
Osram Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Tok ikke med at hovedkort og etterhvert var splittet opp. Hvis du ikke har råd til å kjøpe alt dette nå, kan du jo forsøke å presse norsklæreren din for en del penger. Regner med at du har en ganske bra erstatningssak... "Kjøpe" en gang for mye (6) og "hovedkort" skal ikke deles opp (7). Etter hvert skal imidlertid skrives som to ord. Ser ut som du også har noe å hente av å presse norsklæreren din. Det skal forresten ikke være komma i din andre setning. Forøvrig fra Nettikette: "En kritiserer aldri andre for skrivefeil eller grammatiske feil." Lenke til kommentar
Snorre123 Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Eg meinar då at det heitar kansje på nynorsk. Kan det stemma? Ja, det kan det... men det gjør ikke det. Lenke til kommentar
qdos Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 "Kjøpe" en gang for mye (6) og "hovedkort" skal ikke deles opp (7). Etter hvert skal imidlertid skrives som to ord. Ser ut som du også har noe å hente av å presse norsklæreren din. Det skal forresten ikke være komma i din andre setning. Forøvrig fra Nettikette: "En kritiserer aldri andre for skrivefeil eller grammatiske feil." Tok ikke med at "kjøpe" var skrevet en gang for mye, ettersom det tross alt var stavet riktig. Ettersom du er langt mer kritisk enn meg burde du vel også ha påpekt kommaet som mangler etter "hovedkort". Mitt eget komma vil jeg derimot ha der det er. Men jeg må legge meg flat for "etter hvert". Skjønner ikke hva jeg tenkte på... Jeg kritiserte jo ikke skrivefeilene, jeg gratulerte. Og der er det en stor forskjell! Lenke til kommentar
Osram Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Mangel på komma er en tegnsettingsfeil, derfor tok jeg den ikke med. Du kan fortsatt ha lyst til å ha med kommaet i din setning men det er fortsatt feil. Men hovedpoenget ser du ut til å ha gått glipp av: Hold kjeft om andres skrivefeil. Har du noe å si om det så send en PM. Lenke til kommentar
qdos Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Men hovedpoenget ser du ut til å ha gått glipp av: Hold kjeft om andres skrivefeil. Har du noe å si om det så send en PM. Etter hvert skal imidlertid skrives som to ord. Ser ut som du også har noe å hente av å presse norsklæreren din. Det skal forresten ikke være komma i din andre setning. Kan ikke se å ha mottatt en PM om dette, så vi er tydeligvis to om å ha gått glipp av hovedpoenget. Mangel på komma er en tegnsettingsfeil, derfor tok jeg den ikke med. Du kan fortsatt ha lyst til å ha med kommaet i din setning men det er fortsatt feil. Kunne ikke dy meg for å påpeke det bittelille tegnet som skulle ha stått der et sted... Lenke til kommentar
Osram Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 ...og hvis du leser min første post i tråden så kritiserte jeg ikke dine skrivefeil men din evne til å telle. Lenke til kommentar
qdos Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Håper du fikk svar på spørsmålet ditt Wanisher. Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 hei skal kjøpe kansje kjøpr nytt hocved kort cpu og etter hverrt nytt skjerkort (beholder kabinett og strømforsyning dette er det jeg har nå Vel ... skal du ha deg noe P4/AMD XP så tror jeg også strømforyninga må byttes ut ... Grunnen er todelt. For det første drar P3 og alle tidligere CPUer strøm fra +5V-kursen i strømforsyninga, og ergo er disse kraftige på P3-strømforyninger. P4, AMD XP og nyere drar alle strøm fra +12V-kursen, samme som harddisker, brennere, DVD-rom etc. På strømforsyniger laget for P4/AMD XP er da +12V-kursen styrket i forhold til det de var i klassiske P3-strømforsyninger. Dermed blir +12V kursen på det poweret du har idag sannsynligvis for svak for noe moderne CPU. Den andre grunnen er at dagens PC'er bruker MYE mer strøm enn P3, så sjangsen er MEGET stor for at strømforsyninga mangler strøm på andre kurser også... Og sist, men ikke minst; P4-hovedkort krever veldig ofte en ekstra kontakt, såkalt ATX+12V, for å levere ekstra strøm til CPU. Den kontakten har du IKKE på den strømforsyninga du har idag, og i beste fall vil dette 'bare' begrense sterkt hvilke hovedkort du kan velge mellom om du har lyst på P4. Og når du først skal bytte; et nytt power koster så og si like mye/mer enn et helt kabinett MED strømforsyning... så... det er ofte like greit å bare kjøpe nytt kabinett MED strømforsyning... Så får heller den gamle maskina pælmes, settes opp med Linux, ruter til bredbånd, server, fotskammel.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå