Gå til innhold

Hvilken prosessor lager minst støy?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skal kjøpe ny bærbar PC. Jeg vil ha en PC som lager MINST MULIG støy.. Helt stille rett og slett. PC'en skal ikke brukes til mye spill, bare surfing, nedlasting og arbeidsoppgaver..

Alternativer er:

TOSHIBA Satellite U400-13N T5750 m/Face 13,3" 3GB 250GB HDMI CAM Wlan VHP (PSU40E-01Y00SN5)

CPU: INTEL DUAL CORE

Disk: 250GB

Memory: 3GB

Model: TOSHIBA SATELLITE

Office Ready: Nei

Phone: False

Screen Size: 13,3"

Weight: 1,9Kg

-------

Fujitsu Siemens bærbar PC

AMILPA3553E01 med AMD Turion 64 X2 Dual-Core Mobile prosessor.

Knallsterk PC fra Fujitsu Siemens med AMD Turion 64 X2 Dual-Core Mobile prosessor, 4GB arbeidsminne, 320GB harddisk, ATI Mobility Radeon™ HD 3470 Hybrid X2ATI Radeon™ HD 3200 skjermkort og Integrert Web-kamera. Microsoft Windows Vista Home Premium.

------

ACER Aspire 5920G Core 2 Duo T5750

CPU: INTEL DUAL CORE

Disk: 320GB

Memory: 3GB

Model: ACER ASPIRE

Office Ready: Nei

Phone: False

Screen Size: 15,4"

Weight: 3Kg

---------

Jeg har kjøpt Fujitsu Siemens og ACER Aspire 5920G og er LITE fornøyd med støy fra begge to. Ihvertfall er Simens som lager mest støy med gjevnemellom. (Heldigvis har jeg 30-dagers retur garanti).

Jeg har veldig god sans for "TOSHIBA Satellite U400-13N T5750 m/Face 13,3" 3GB 250GB HDMI CAM Wlan VHP (PSU40E-01Y00SN5)" men den har jo samme prosessor som ACER Aspire 5920G har.. Vil det si, like mye støy?

Er det noen som vil anbefale TOSHIBA Satellite U400-13N?? Eventuelt har noen andre forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Støy har ikke noe med valg av CPU men hvor god kjøleløsning det er i maskinen. Og valg av det varierer veldig fra produsent til produsent.

Det er umulig for oss å fortelle deg ut fra hva du har listet opp her om hvilken som vil støye minst. Det beste er å google etter tester av de relevante maskinene. Som regel er støy en del av testen.

Men noen faktorer kan du se etter. Kraftig CPU i en liten maskin krever mer kjøling enn en svakere en pga varmen er mer konsentrert. Men igjen så kan en produsent ha laget bedre kjøling enn andre som igjen kan dra støy nivået ned.

Se etter tester på nette.

AKIRA

Lenke til kommentar
Støy har ikke noe med valg av CPU men hvor god kjøleløsning det er i maskinen. Og valg av det varierer veldig fra produsent til produsent.

Det er umulig for oss å fortelle deg ut fra hva du har listet opp her om hvilken som vil støye minst. Det beste er å google etter tester av de relevante maskinene. Som regel er støy en del av testen.

Men noen faktorer kan du se etter. Kraftig CPU i en liten maskin krever mer kjøling enn en svakere en pga varmen er mer konsentrert. Men igjen så kan en produsent ha laget bedre kjøling enn andre som igjen kan dra støy nivået ned.

Se etter tester på nette.

AKIRA

Ok, takk skal du ha. :) Både Acer og Toshiba er blitt kåret til årets beste PC'er så ikke lett å ta det valget, men jeg tror jeg beholder den fra Acer.

Lenke til kommentar

Lenovo lager stille maskiner. Dell lager relativt stille maskiner.

Hp lager maskiner som lett overopphetes (egen erfaring i hvert fall, gjelder ikke compaq)

Acer har aldri vært kjent for kvalitet, de blir lett ripete, og de blir fort stygge om man drasser rundt på dem, men funker fint på et skrivebord.

Toshiba var før i tiden kjent for god kvalitet på tecra og satelite, men vet ikke hvordan de nye pc'ene er.

Fujitsu siemens er bånnskrapet etter min erfaring.

Du har valgt to vidt forskjellige maskiner da, en 13" og en 15.4", hva skal du bruke den til?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har sjekket litt rundt nettopp pga. støy. Det jeg har forstått, er at Lenovo er noen av de stilleste maskinene. HP er "verstingen" med mye støyproblemer etter hva jeg har lest meg til. Men her er det sikkert individuelle oppfatninger.

Lenke til kommentar

Går veldig opp og ned på forskjellige serier.

HP pavillion, asus g**, acer, er ingen kjent for stillhet, og jeg har meget dårlig erfaring med dem i forhold til lydnivå.

JEg har nok aldri sett en thinkpad som er støyende på idle (dog gjør crysis + 8600gt de underligste ting med stillheten).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...