Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Acer P243w flimrer og blir sort

Anbefalte innlegg

Hei!

Opplevde plutselig i dag at min Acer P243w skjerm ble helt sort. Jeg har et dual-monitor oppsett, og den andre skjermen hadde ingen problemer...

Jeg skrur av og på skjermen, den flimrer litt (<1 sek) og blir sort igjen. Det er kanskje verdt å nevne at ingen av meny-knappene har noen effekt mens den er sort.

[EDIT] Tok ut DVI-kabelen og den har fortsatt samme problemet...

Noen som har noen fjerneste anelse om hva som kan være galt? Er det bare å ta den med tilbake til butikken?

Mvh,

Johannes

Endret av johj
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du to like skjermer? Om ikke kan det være at Acer skjermen ikke takler samme refresh rate som den andre skjermen. Prøv å sette refresh rate til 60Hz, det takler de aller fleste skjermer

Vel, dette oppsettet har funket perfekt i et halvt år så jeg tror ikke det er det som er problemet... :S

Lenke til kommentar

Gjør en reset av skjermen.

For å få full reset av den må du trekke ut 220v i 10-20 sekunder.

Ville også prøvd om det er liv i den med analog VGA kabel.

Merk at over tid kan for høy refresh rate skade skjermen. DVI skal skal være satt på 60hz .

Edit:

Det kan også være at den "ene" skjermkort porten ikke lenger sender signal i det hele tatt eller at signalet er "out of range" i en eller annen form mtp dvi-link datakanalen som skjermen ikke tåler og ikke kan etablere sync.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Gjør en reset av skjermen.

For å få full reset av den må du trekke ut 220v i 10-20 sekunder.

Ville også prøvd om det er liv i den med analog VGA kabel.

Merk at over tid kan for høy refresh rate skade skjermen. DVI skal skal være satt på 60hz .

Hah, da funket den igjen! Håper det ikke skjer igjen da :-) I tilfelle poster jeg status her...

Edit:

Det kan også være at den "ene" skjermkort porten ikke lenger sender signal i det hele tatt eller at signalet er "out of range" i en eller annen form mtp dvi-link datakanalen som skjermen ikke tåler og ikke kan etablere sync.

Begge skjermkort portene sender signal, det har jeg testet. Skal sjekke frekvens-instillingene, men tror de er satt til 60Hz.

Lenke til kommentar
Dobbeltsjekk med annen port på gfx kortet og annen DVI kabel mot den problematiske skjermen.

Hvis du får samme feil da , må det være skjermen det er blitt feil i (reklamasjon på den) .

Sjekket med VGA koblet til laptopen min (annet gfx kort) og fikk samme feilen. Er nok skjermen som har tatt kvelden ja...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...