JFM Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 (endret) Hei. Jeg er 17 år. Går byggteknikk VG2 på Kvaløya VGS i Tromsø. I år måtte jeg flytte på hybel, siden jeg bor langt fra skolen. Over 200km. Jeg har en husleie på 3000kr/mnd inkludert strøm, TV og internett. Jeg får stipend fra lånekassen. Problemet er at jeg bare får ca 3300kr fra dem. Dette er litt vell lite. 300kr i måneden som skal gå til mat osv... Har bare levd på brød til nå Er det noen av dere som vet om det går ann å søke om mere penger? Eventuelt hvordan søker man? Jeg har vell en god grunn til mere? Noen andre som har erfaringer med å leve på 300kr/mnd eller erfaring med å søke om mere stipend? Endret 5. september 2008 av JFM Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Jeg tror ikke med det første at du kan få noe mer stipend fra lånekassen. Du kan jo se om du finner noen andre stipender som utlyses fra spesielle fond, men noe mer fra lånekassen får du nok ikke. Livet som hybelstudent kan være hardt. Du får prøve å finne deg en jobb før du event. blir lærling. Lenke til kommentar
medlem-102525 Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 tror ikke du får mer stipend, men du kan kanskje ta opp lån.. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Prøv å skaffe deg en deltidsjobb. Inntil du har fått tak i jobb kan du spørre om å låne litt penger fra foreldrene dine. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Du får 300 i måneden? Jeg får 1700 i måneden, jeg har fullt stipend. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Du får 300 i måneden? Jeg får 1700 i måneden, jeg har fullt stipend. Leste du første post? Han får 3300 i borteboerstipend. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Stod ikke konkret det, men forstod det nå Men han kan vel søke om fullt stipend og? Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Stod ikke konkret det, men forstod det nå Men han kan vel søke om fullt stipend og? Nei, kun en av delene . Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Hm, da trur jeg han må ordne seg jobb Kan jo se om det er lokale tømrere(så sant det er det du har tenkt å bli) som du kan jobbe for Lenke til kommentar
Sopps Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 du kan søke om utstyrstipend. hos lånekassen. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Hm, da trur jeg han må ordne seg jobb Kan jo se om det er lokale tømrere(så sant det er det du har tenkt å bli) som du kan jobbe for Tror det er realistisk med en deltidsjobb på en eller annen butikk/kiosk/kafé. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå