Gå til innhold

elendig fart på kort avstand

Teac

Anbefalte innlegg

Har holdt på og stresset med det trådløse nettet noen dager. Prøver og legge om alle maskinene i huset over til trådløst, men det byr selfølgelig på problemer.

Har en D-Link DIR 635 router som jeg sliter med og få til å fungere. Har 3 laptoper som skal kobles til, det går bra. Problemet er at en stasjonær pc med Dlink DWA 547 får en utrolig dårlig fart. Selv om jeg plasserer routeren 1 meter i fra routeren får jeg ikke mer enn 54 mbit. Der routeren egentlig skal stå, er omtrent 7-8 meter i luft linje. Derfra får jeg "fair" signaler i følge Vista, men laptopen som sår rett ved siden av får 81 mbit fart. Har testet laptopen på speedometeret på itavisen. Der ligger jeg på 10-11 mbit begge veier.

Noen som har noen forslag til hva jeg bør gjøre?. Laptopene er det ikke så farlig med hastigheten. Det som er viktig er at jeg får utnyttet hele bredbåndslinja på 10/10 mbit på den stasjonære maskinen. Kan i verstefall kjøpe inn ny router til maks 2000,-

EDIT. Ser at den stasjonære maskinen vises som G-standard i routeren.

Endret av Teac
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er 'garantert' et driverproblem. Prøv å erstatt driveren på PC med Windows Update.

Kjøpte forresten en DIR-635 med DWA-140 dongle denne uka og det fungerer utmerket.

Lastet bare ned driveren automatisk fra Microsoft uten å prøve den som lå på medfølgende CD. Det fungerer utmerket og bruttohastigheten er 300 eller 270Mbit.

Routeren er stabil og god med null krasj på torrentbruk. Kjempekjøp å få router + dongle til ca 550kr!

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar
Dette er 'garantert' et driverproblem. Prøv å erstatt driveren på PC med Windows Update.

Kjøpte forresten en DIR-635 med DWA-140 dongle denne uka og det fungerer utmerket.

Lastet bare ned driveren automatisk fra Microsoft uten å prøve den som lå på medfølgende CD. Det fungerer utmerket og bruttohastigheten er 300 eller 270Mbit.

Routeren er stabil og god med null krasj på torrentbruk. Kjempekjøp å få router + dongle til ca 550kr!

Ok. Skal teste det. Er veldig avhengig av og få maks ut av nettlinja på torrent.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...