Gå til innhold

Står mellom 2 skjermkort - hva anbefales?

Fromage

Anbefalte innlegg

Jeg står mellom 9800Gx2 og 4870x2. Er usikker på hva jeg skal velge. Skal spille Crysis, Far Cry 2 o.l. Hva anbefaler dere? (Har sett at 4870x2 ikke er så bra til Crysis.) Skal kjøpe vannblokk uansett, så støyen og varmen blir ikke et problem.

Btw: har ikke "prøvd" meg på ATI før.

Endret av Fromage
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
4870x2 er reskeste kortet på marketed i dag.

4870x2 er raskere i Crysis en både GTX280 og 9800Gx2

9800Gx2 er litt tregere en GTX280.

Dette er mitt første ATI kort på 11 år og :p

Takk for svar. Er det noen som vet hvor jeg får tak i vannblokk til 4870x2? Var på frozencpu.com men den var ikke på lager.

Lenke til kommentar

4870x2 2gig er raskest,men ikke det raskeste single-kortet for det er GTX280.

4870x2= 2.stk 4870 1gb i CROSSFIRE

9800GX2= 2.stk 8800GTS g92 (nedklokka) i SLI

GTX280 er FTW!!! (velg GTX280 i SLI dersom lommeboka tillater det)

Da kan crysis,farcry 2 og GTA 4 hive seg i veggen:)

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar
Det stemmer det du sier. Men skjønner ikke helt anbefalingen din, 280 GTX er vel det kortet som gir dårligst yteles per krone. Ati's si 4870 yter i noen tester bedre enn 280 GTX.

Gå for all del for Ati.

GTX280 er et godt kort, det kan man ikke si noe på. men grunnen til at jeg anbefaler det videre er fordi jeg har det selv, da 2 stykker i SLI konfigurasjon.

uansett så er GTX280 det beste fullblods single-kortet på markedet nå enten du mener det ene eller det andre.

har ingenting imot ATI, har brukt flere av ATI's kort før. min gamle ati 1950XTX sto lenge i min maskin før jeg tilslutt gikk over til nvidia under 8800seriens store hype.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

Er enig i at 280 GTX er det beste singel kortet, men i flere tester slår faktisk 4870 nVidia's 280 GTX (Selv om overall så tar GTX'n det lengste strået) - Blant annet i Crysis har 4870 vunnet.

Uansett, iforhold til pris/Ytelse legger 280 GTX seg svært dårlig an - elendig nærmere sagt, til og med lillebroren (260 GTX) legger seg dårlig an iforhold til andre på markedet (selv om dette kortet også er et kjempe kort).

Uansett, skal du ha det beste kortet på markedet er Ati 4870x2 det beste, og ikke nevneverdig dyrere enn GTX'n heller (noen hundringser).

Og husk: marereittet i en Dual GPU er borte, så jeg ser ingen grunn til å ikke anbefale dette. :)

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar
Er enig i at 280 GTX er det beste singel kortet, men i flere tester slår faktisk 4870 nVidia's 280 GTX (Selv om overall så tar GTX'n det lengste strået) - Blant annet i Crysis har 4870 vunnet.

Uansett, iforhold til pris/Ytelse legger 280 GTX seg svært dårlig an - elendig nærmere sagt, til og med lillebroren (260 GTX) legger seg dårlig an iforhold til andre på markedet (selv om dette kortet også er et kjempe kort).

Uansett, skal du ha det beste kortet på markedet er Ati 4870x2 det beste, og ikke nevneverdig dyrere enn GTX'n heller (noen hundringser).

Og husk: marereittet i en Dual GPU er borte, så jeg ser ingen grunn til å ikke anbefale dette. :)

men da er vi enige, og ati 4870x2 er det beste kortet kortet,men koster noen hundrelapper mer enn en GTX280

Lenke til kommentar

Da var et Sapphire 4870x2 kort bestillt fra Komplett til 3495,-. Bestillte vannblokk til dette fra performance-pc.com. (ca. 1100,- inkl. frakt) Resten av vannkjøleutstyret ble bestillt hos frozencpu.com. Gleder meg! :cool:

Btw: synes det er rart at kortene ikke har hdmikontakt. Også rart at de ikke har sluttet med svgakontakten.

Endret av Fromage
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...