RasmusKRiis Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 (endret) Tok det her på en klassetur i Svfanstul hva synes dere? Endret 6. september 2008 av RasmusKRiis Lenke til kommentar
kaaholm Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Jeg synes dette ble ganske så bra. I det førte bildet har du kanskje litt mer å gå på i oppskarpingen og fargene? Jeg savner nemlig den siste skarpheten som jeg mener trengs i denne typen bilder, og selv om det er fine farger og kontraster kunne det være artig å se bildet med enda mer punch. Jeg syns også det er artig at bildet er helt naturlig delt i en svart/hvit- og en fargedel. Du skulle kanskje unngått å få den laveste grenen i trekanten, men effekten med hardt svart/hvitt og knudrete grener oppe og rett stamme og farger nede ble bra. I det andre bildet har du vært litt unøyaktig da du trykket på utløseren. Det funker ikke helt for meg når strandkanten ikke omslutter vannet i underkant. Dessuten er det kanskje en smule skjevt? Motivmessig når det heller ikke opp til det første bildet. Det er ingen områder som har nok detaljer til at det bærer bildet. Med fare for å gjette feil, antar jeg at begge bildene er tatt håndholdt. Jeg tror et stativ og evt. selvutløser og speillås kunne tatt dem enda ett hakk opp. Lenke til kommentar
RasmusKRiis Skrevet 6. september 2008 Forfatter Del Skrevet 6. september 2008 (endret) Ja, jeg har tatt begge håndhold, var litt mye å ta med et stativ. Skjønte ikke helt hva du mente med setningen "Du skulle kanskje unngått å få den laveste grenen i trekanten". Kunnen noen forklare hvor trekanten er. Endret 10. september 2008 av cyclo Slo sammen flere innlegg, fjernet unødvendig quote Lenke til kommentar
haakonts Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Skjønte ikke helt hva du mente med setningen "Du skulle kanskje unngått å få den laveste grenen i trekanten". Kunnen noen forklare hvor trekanten er. Tre-kanten? Altså der trærne i bakgrunnen slutter og himmelen begynner? Jeg ville nok gått helt ned på knær og prøvd å få mesteparten av treet klart opp mot himmelen. Lenke til kommentar
RasmusKRiis Skrevet 7. september 2008 Forfatter Del Skrevet 7. september 2008 Skjønte ikke helt hva du mente med setningen "Du skulle kanskje unngått å få den laveste grenen i trekanten". Kunnen noen forklare hvor trekanten er. Tre-kanten? Altså der trærne i bakgrunnen slutter og himmelen begynner? Jeg ville nok gått helt ned på knær og prøvd å få mesteparten av treet klart opp mot himmelen. OK, jeg tenkte helt feil jeg. Takk Lenke til kommentar
kaaholm Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Selv om jeg er en person som får gåsehud på tennene av all særskrivingen man må knote seg gjennom om dagen innser jeg at ordet "trekanten" var et dårlig valg. Jeg tenkte faktisk ikke over det. Neste gang får det bli "skogkanten" eller "linjen av trekroner". Lekse lært! Ja, jeg har tatt begge håndhold, var litt mye å ta med et stativ. Dette er et veldig godt eksempel på hva som skiller oss vanlige mennesker fra de gode naturfotografene. Vel så ofte handler det nok om å gidde å drasse med seg kanskje billig utstyr som å kjøpe svinedyr optikk. Jeg sliter veldig med å akseptere at skal naturbildene mine bli bedre må jeg dra den late enden min ut med både stativ og optikk grytidlig på dager med skyer og tåke... Det er så mye lettere å håpe på et blinkskudd en solfylt ettermiddag i nærheten av en parkeringsplass med kaffeservering. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Jeg likte bildet, men for meg blir himmelen litt for kjedelig. Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Jeg likte bildet, men for meg blir himmelen litt for kjedelig. Angående himmelen; sytes jeg himmelen så ut som om den var veldig overeksponert, mens skyene derimot var så altfor kunstige... Var de virkelig så mørke? for meg ble kontrasten litt for stor.... Det hadde kanskje fungert bedre om hele himmelen var dekt av slike skyer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå