Gå til innhold

Feil på strømforsyning eller av/på knapp?

GIMP

Anbefalte innlegg

Hei, for noen dager siden responderte ikke min stasjonære pc ved første trykk på "på knappen" men først på tredje forsøk fyrte den opp.

Nå i kveld responderer den ikke i det hele tatt. Når jeg slår på strømmen til kabinettet (bryter på baksiden) hører jeg noe lyd, en slags transformator lyd, fra strømforsyningen. Betyr det at den er ok og at det eventuelt er noe annet som er årsaken?

Det virker ikke som det er noen funksjonell feil på "på/av" knappen på forsiden av kabinettet. Har åpnet kabinettet og prøvd å se om jeg "ser noe" galt, men niks.

Noen tips til hva som er feil?

Mvh

GIMP

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har rett Hårek, jumpstart av PSU er nok ingen garanti. Pelte ut en gammel PSU fra en gammmel PC jeg hadde og da kom den opp.

Så da trenger jeg en ny. I dag har jeg en chieftec ATX 12V på 360W som bråker som et uvær, tror det er en forgjenger av denne:

https://prisguiden.no/product.php?p...=specifications

Er denne et godt alternativ?

https://prisguiden.no/product.php?productId=57458

Mvh

GIMP

Lenke til kommentar

Har noe lignende problem med min noe eldre Hiper strømforsyning. Aner ikke hvilken modell det er da. Men det som skjer etter at pcen har stått avslått en stund, er at når jeg skal starte den igjen, så reagerer ikke pcen ved at jeg trykker på "på" knappen på den.

Det eneste som fikser det er å slå av bryteren på strømforsyningen helt til det grønne lyset på hovedkortet dør, for så å slå knappen, derav strømforsyningen på igjen. Da starter pcen på første eller andre forsøk ved å trykke på "på" knappen.

Lyden som kommer fra min kan også kanskje være lik som trådstarter har, en slags svak gnisse (er det et ord egentlig?) lyd?

Vertfall, lurer litt på hva dette kan komme av. At den holder på å dø kanskje? Beklager hvis jeg nå har hijacked tråden :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...