martinbru Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 (endret) Hovedkort : Asus P5N-T deluxe Cpu : E8400 Ram : Geil Black Dragon PC2 8500 (1066mhz)5-5-5-15 "http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:1579019;c:36213" Er plaget med bluescreen. Har lest en del på nettet at hovedkortet har problemer med og støtte 1066 mhz ram. Prøvd med Xp sp2 gikk der jeg fikk bluescreen. Prøvde også med Vista Ultimate 32 bit, der fikk jeg ikke bluescreen. Men frykter systemet kan være utstabilt. Har noen peiling på hva som kan være problemet, hovedkortet er rett ut av eska så jeg tviler på at biosen er den nyeste. I såfall burde jeg oppdatere bios.(noe jeg ikke har peiling på) ? Takk på forhånd. Endret 5. september 2008 av martinbru Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Dette er et quad kit med 4 x 1GB moduler. Tror nok det er minnekontrolleren til nvidia som sliter. Prøv å øk spenningen til NB. Står også at rated 1066 5-5-5-15 at 2.4V har du gitt de nok volt ? Lenke til kommentar
martinbru Skrevet 5. september 2008 Forfatter Del Skrevet 5. september 2008 Dette er et quad kit med 4 x 1GB moduler.Tror nok det er minnekontrolleren til nvidia som sliter. Prøv å øk spenningen til NB. Står også at rated 1066 5-5-5-15 at 2.4V har du gitt de nok volt ? Ja det er 4 1gb moduler. Har ikke vært i bios og satt volten. De er på auto. Tror du at minnet vil kjøre mer stabilt da? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Auto i hovedkorts bioser bør folk lære seg at setter jedec sine voltage specs (1.8V for DDR2). Produsenter av "high performance" memory moduler skal nesten alltid ha høyere nominell volt enn jedec sin spesifikasjon på 1.8v Når geil informerer om at høyere volt må til er du nødt til å stille manuell voltage i BIOS til det produsenten av brikkene anbefaler ( http://www.geil.com.tw/products/show/id/121 ). For å sjekke om minnet er stabilt og at voltage og slik funker er du nødt til å brenne deg en memtest86+ cd og boote med denne å la test 1- 9 kjøre automatisk. Det skal ikke forekomme en eneste feil på noen av testene. Siden du har 4 moduler kan det også være at du må øke volten på northbridge. Last ned iso fil herfra : http:///www.memtest.org Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Det er 100vis av poster med 4gb problemer. Tilegg til det svar2003 nevner. Nyeste bios fordi der er fix for mange minnetyper 4gb. MEM (DDR), Mhz: 1066(cpu-z viser 533mzh) Memory Voltage: 2,1v-->feil i memtest86+ øk 2.2v NB Core Voltage: 1.4v tCL (CAS Latency 5) tRCD 5 tRP 5 tRAS 15 Command Per Clock (CMD): 2 clock (2T) Advance Memory Settings tRRD: AUTO tRC: AUTO tWR: AUTO tWTR: AUTO tREF: AUTO Async Latency: AUTO Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå