Gå til innhold

LØST:Problem med overføring fra videomaskin via kamera til PC

Anbefalte innlegg

Hei, saken er den at jeg har noen gamle klipp på videoen min som jeg skulle hatt inn på PC. Dette hadde jeg tenkt å gjøre slik.

VCR---(svideo)-->Sony mini-DV-kam--(Firewire)-->PC

Kameraet mitt støtter å overføre svideo inn direkte til firewire ut, slikat jeg trenger ikke spille inn en tape fra videoen for så å spille den av mot PC.

Altså, overføringen skal gå reatime fra video til PC.

Problemet mitt er dette:

Jeg bruker windows moviemaker (WMM), velger capture, får opp kameraet og bildet fra videoen. Jeg kan altså se videobildet i preview på PCen

Så langt, alt vel. MEN:

Når jeg så trykker på capture i WMM "trykker" PCen play på videokameraet mitt og spiller av en tape istedenfor å ta opp liveoverføringen fra videospilleen. Dersom jeg trykker stopp på kameraet stopper også PCens capture.

Er det noen mte å slå av denne automatikken på, slik at ikke kameraet blir styrt av PC via firewire, evt finnes det et annet program som kan brukes til capture?

FANT LØSNING:

Var enklere enn man skulle tro.

Leste litt om devicecontrol, at kameraet blir styrt over firewire og fant ut a i noen capture-program kunne man slå denne av.

Løsningen var mye enklere: Ta tapen ut av kameraet slik at det ikke er noe tape å trykke play på. Den funket fint.

Endret av Ekko
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...