Gå til innhold

Ønsker datavennlig abonnement fra Onecall!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mener at Tele 2 har det slik at hastigheten kan strupes inn, viss det er brukere som bruker mere båndbredde enn normalt. Def. på mere enn normalt, kan jeg tenke med er de som driver med fildeling. Tidligere undersøkelser viser at det en en liten gruppe som har så stort forbruk, og gjelder derfor noen få. Resultatet er at vi andre, får den hastigheten vi har betalt for.

Lenke til kommentar

Det perfekte for meg hadde vært Fri Kveld & Helg, med 100 MB inkludert for å bruke utenom. Pris: 100-150 kr. Det som hadde vært kjekt med de 100 MB ekstra, er at man ihvertfall kan sjekke mailen sin uten å måtte bekymre seg for å betale noe mer.

 

Et helt fritt bruk abonnement ville jeg også vurdert hvis det kostet <300 kr.

Lenke til kommentar

Da har jeg bestilt One Call Kontant. Tror jeg vil bruke noen hundre mindre pr mnd på datatrafikk

Jeg kan surfe dobbelt så mye med One Call Kontant for 500 kroner , en med Telenor  :)

 

Men jeg vil ha svar på hvorfor alle de store Mobilselskapene mener det er forsvarlig med så skyhøye priser pr mb når det gjelder datatrafikk.

 

For jeg sitter med en oppfattning av at det ikke trenger å være så dyrt , det er bare en gjenomgående griskhet innad i selskapene som gjør det

 

Tenk 0,5 øre mb med fri bruk ? blitt penger av det også. Samt at flere hadde blitt fristet til å bruke tjenesten

Lenke til kommentar
Mye bra innspill her. Oppfatter helt klart at det er ønskelig å tilrettelegge det som en tilleggstjeneste til abo. Hvor mye data/MB bruker dere anslagsvis i uken ?

 

min første måned med iphone har jeg brukt 40mb datatrafikk. jeg har ikke sett datatelleren før nå, og har brukt LITE nett når jeg ikke har hatt wifi-tilgang. når jeg kommer igang med mulig streaming av radio og den slags ser jeg for meg at det vil ta av.

 

jeg har sagt opp netcom idag, og bruker one call faktura som jeg har gjort en stund. men i kveld er det bare tilfeldigheter som har gjort at jeg ikke allerede har signet opp på Chess, nettopp for å få deres Internett Fritid og muligheten til å bruke 3g og EDGE så mye jeg vil på kveld/natt og helg til 99kr. jeg vil ikke gå rundt og bekymre meg for å bli loppet for penger på neste regning dersom jeg bruker GPS- og kart-funksjonen mens jeg labber rundt som ny i Oslo og leter etter festen jeg skulle på, eller dersom jeg vil streame radio, lese nyheter og pushe mail. dyr datatrafikk (joda, 5kr/mb er kanskje noe av det billigere man finner av løs vekt, men det er fortsatt dyrt!) ødelegger moroa med en ny avansert telefon, og med en telefon til 5000kr så betaler jeg lett mer for å få utnytta den!

 

få på plass en prisgunstig ordning for fri bruk, og et alternativ som kveld/natt/helg. det er faktisk det eneste som kan holde meg hos one call.

Lenke til kommentar
Kom gjerne med innspill her på hvordan dette bør være satt sammen prismessig.
Jeg hadde foretrukket det kom som en tilleggstjeneste. Per idag har dere et abonnement for de som ringer lite og et for de som ringer mye (eks. kontantkort), men med data-avtale som to tilleggstjenester har dere isteden seks alternativer: 1: ringer lite, 2: ringer mye, 3: ringer lite og bruker ganske mye data, 4: ringer mye og bruker ganske mye data, 5: ringer lite og bruker veldig mye data, og 6: ringer mye og bruker veldig mye data.

 

Med tanke på pris tror jeg kveld&helg bør ligge på rundt 100kr/mnd mens fri bruk bør ligge på maks 400kr/mnd.

Lenke til kommentar

Ja ønsker en gunstig dataavtale med One Call, har Chess Kontant nå, og vurdere Chess Premium med fri data kveld/helg, men skal vente litt og se hva One Call kommer med.

 

Mitt forbruk er ca. 30-50mb i måneden, dette i opera mini, og jeg "begrenser" meg.

Er så idoitisk idag at man ikke kan nyte godt av 3G, video og streaming, nettradio, podcast osv, uten å bli ruinert. eks en nrk podcast på ca 50 mb koster meg 50x14kr= 700 kroner!

Jeg vil betale maksium 200-300 kr for 24t/d datatrafikk, og 50-100 maksiumum for helg/kveld

Lenke til kommentar
Til trådstarter: hva med å velge et mindre "populistisk" subject? Du får det til å høres ut som om OneCall har kommet med et data-vennlig abonnement allerede, mens i virkeligheten så er posten din en link til en Facebook gruppe som ønsker at dette skal skje (og, til informasjon: å opprette en Facebook-gruppe har vel sjelden ført til særlig mange store sosialøkonomiske omveltninger :)

 

Poenget med en tittel er jo å trekke mange folk til å lese hva som står i innlegget.

Så lenge innholdet i tråden er relevant til mange lesere og vi greier å få igang en diskusjon så er jeg fornøyd. Er klar over at det der med grupper på Facebook er litt klisje men saken er den at det er over 500.000 Norske medlemmer. Dermed det største nettsamfunnet per dags dato så sånn sett er det riktig plass å starte en slik kampanje. Hilsen trådstarter :)

 

For å besvare Thomas Sandaker om gjennomsnittlig bruk i mnd cå ligger det på ca 100mb i mnd.med min Nokia n95. Jeg har nettopp gått til innkjøp av iphone 3g og nett opplevelsen på den er noe helt annet så jeg vil tippe at mitt månedlige forbruk vil øke.

 

Takker for interessen både i forumet og dine svar på nettmøtet Thomas!

Endret av cowstian
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Eg som har Netcom Connect fritid som hovud internett abonnement (har ingen ADSL), reknar med ca. 1-2GB data opp og ned totalt i veka. Då surfar eg kvar dag på PCen, høyrer ofte på nettradio, ser Youtube og lastar av og til ned filer i variert storleik. For det Netcom connect fritid abonnementet så betalar eg 99kr i månaden og synst eg får mykje igjen for pengane.

 

Eg synst jo det hadde vert kjekkare om eg kunne hatt fastpris også for dagtid, men det er jo så dyrt at eg ikkje gidd å vurdere det. Så her kan Onecall gjere det bra viss dei greier å komme med eit bra tilbod på fastpris for døgnet rundt.

 

På mobiltelefonen brukar eg Opera mini til å surfe. Der går det CA. 2MB i veka, altså ein latterleg promille i forhold til på PCen, men om det var fastpris på mobilen så hadde eg sikkert overført mykje meir data.

Lenke til kommentar

Jeg synes det skulle vært mulig med abbonnement som har et visst antall MB i mnd. Ice har gått i noenlunde riktig retning. 200kr for 500MB pr mnd. Det jeg er ute etter er et supplement til fast internett hjemme. DVS. jeg ønsker å bruke mobilen til å surfe og lese epost, samt modem for pc med samme formål.

Det er begrenset båndbredde på det mobile internettet og ved å lage en fornuftig prismodell på MB ville det blitt en rettferdig fordeling av båndbredde. Da slipper man at folk som betaler 99kr mnd, sitter å laster ned filmer/musikk og ser webtv til øynene blir blåe. Det kan man bruke internettkoblingen hjemme til. Kanskje det da innimellom går ann å se webtv eller laste ned noe til normal fart.

 

Hva med 100kr for 500MB og 200kr for 1GB?

Lenke til kommentar

Jeg foreslår:

  • 50 kr for 100MB
  • 100 kr for 500MB
  • 200 kr for 2GB
  • 300kr for ubegrenset (men nedsatt prioritet for de som overfører unormalt mye)

Disse prisene burde absolutt være mulig å få til. Personlig synes jeg alt over 100kr/mnd er for dyrt for middels mye bruk av data. Tror nok 50kr for 1GB ville fått folk flest til å bruke funksjonene på telefonene sine litt mer. Kun spesielt interesserte ville betalt over 100kr/mnd for en dataoverføringstjeneste.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
Jeg foreslår:
  • 50 kr for 100MB
  • 100 kr for 500MB
  • 200 kr for 2GB
  • 300kr for ubegrenset (men nedsatt prioritet for de som overfører unormalt mye)

Disse prisene burde absolutt være mulig å få til. Personlig synes jeg alt over 100kr/mnd er for dyrt for middels mye bruk av data. Tror nok 50kr for 1GB ville fått folk flest til å bruke funksjonene på telefonene sine litt mer. Kun spesielt interesserte ville betalt over 100kr/mnd for en dataoverføringstjeneste.

 

Støtter dette forslaget! 100MB hadde holdt for min del, selv om 50kr for 200MB hadde vært bedre :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...