Gå til innhold

Ikke mulig å endre "pimary monitor" HD4870X2, catalyst 8.8

Habitats

Anbefalte innlegg

Hei

En ting som har irritert meg litt siden jeg gikk til anskaffelse av ATI HD4870X2, er at jeg kan ikke endre primary monitor.

Jeg sitter nå med et oppsett som inneholder 3 skjermer, hvorav 2 av de er koblet til dette kortet. Men jeg kan ikke switche mellom hvilken av skjermene som skal være primary. Merkelig nok så kan jeg swite skjermkortene i mellom, altså, om jeg vil ha primary monitoren på skjermkort 1 eller skjermkort 2, men primary monitoren på 4870X2 vil alltid bli den samme skjermen. Det finnes riktignok én måte å endre dette på, men det involverer mixing og trixing med kabler og 2 reboots.

Jeg legger ved et bildet som bekrefter problemet. Skjerm 3-4 er på HD4870X2 korter, hvorav skjerm 1 er på x1550 kortet. Som dere ser så er "primary" alternativet grået ut.

primaryerror.png

Kan legge til at det forøvrig heller ikke fungerer med ultramon.

Untitled-1-1.png

En sak til, er det mulig å endre primary skjermkort? Så jeg kan få skjerm 1 på det andre kortet?

På forhånd takk

//hab

Endret av Habitats
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Det er jo mulig og dra skjermene immelomm hverandre så istede for 1 2 3 4 så kan det være 2 1 4 3.

Så da kan du jo bare dra primary skjermen til plassen i midten.

Jeg har ivertfall gjort dette,

Du husket og sette på crossfire broen ikke sant`?

er det 2 4870x2 kort eller er det 2 4870 kort?

Du kan også prøve og laste ned ultramon og se om det kan hjelpe deg gir deg også en start linje på alle skjermene pluss at du kan ha masse forskjellige innstillinger for hver skjerm.

ultramon

Lenke til kommentar

Leste du posten?

Posisjoneringen av skjermene er irrelevant for primaty/secundrary. Poenget mitt er at alle programmer jeg åpner+start menyen åpnes opp på primary skjermen. Jeg kan ikke f.eks bruke ultra mon til å asigne spesielle ting til å bruke den andre skjermen som primary, som feks spill.

Jeg quoter meg selv

Kan legge til at det forøvrig heller ikke fungerer med ultramon.

Jeg referer tydelig også at det er snakk om et ATI HD4870X2 kort, ikke 2x 4870 kort.

Angående broen til x-fire. Hva har det å si? Det er snakk om to vilt forskjellige kort hvorav det ene ikke engang støtter x-fire. Det 2. kortet er der kun for å dra den 3. skjermen min.

Problemet er det samme med eller uten x1550 kortet installert.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Vis du vil spille og samtidig bruke de andre skjermene så kan du gjøre dette:

trykk inn CTRL + Enter tror jeg det var og da får du vindue modus og da kan du bruke de andre skjermene.

Og alle tingene vil selvsagt bli åpnet i primary screen med mindre du drar de over til de andre skjermene.

Vis du drar dem over til de andre skjermene så lukker dem og åpner dem igjen så skal det gå at de åpner seg på skjerm nr 2.

Ja jeg leste posten din og den type tekst kan gjøre at folk ikke ønsker og hjelpe deg.

Vurderte sterkt og ikke hjelpe deg på grunn av dette.

Du har satt på at du ikke klone skjermbildet vel?

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar

Er klar over at jeg kan bruke ALT+Enter for windowed mode. Men dette gjør også at FPSen blir elendig og jeg vil ikke få utnyttet skjermens fulle potensiale. Er lite interessert i windowed mode.

Og nei, programmer åpnes uansett alltid på primary, sett bort ifra noen små unntak som feks ventrilo, som åpnes der du lukket det forrige gang.

Jeg har ikke kloning nei.

Angående at jeg lurte på om du hadde lest posten så er det ikke første gangen at jeg gjentatte ganger får spørsmål om ting som jeg allerede har besvart i original posten. Det er flott at du ønsker å hjelpe, men jeg syntes det bare var litt merkelig at du ikke fikk med deg at jeg hadde testet ut ultramon når jeg i tillegg hadde lagt med et bildet av at det ikke fungerte der. Om du tok det ille opp, var det ikke ment slik.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Hva skjer om du fjernr "krysset" i ultramon restore original display?

i hvilket spor står 4870x2? står det i hoved sporet?

Som du sikkert vet vis du har 2 pci-express utganger så burd hovedkortet stå i hovedporten.

Edit:

Hei jeg gikk over til min egen multi screen pc nettop og jeg merket at vis jeg skrudde på crossfire-X i crossfireX menyen så fikk jeg ikke byttet skjerm valg.

Da endte jeg opp med at skjermene var låst så jeg ikke fikk byttet primary screenn.

Skrudde jeg av Crossfire X så jeg ikke hadde den V haken der så fikk jeg endret til hvilken som helst primary screen jeg ønsket.

Se om du kan gjøre det du og.

Det er ikke ultramon du har oppe tror jeg for min ultramon ser ikke sånn ut som din:S

Mvh donnieakalefty

post-150227-1220676568_thumb.jpg

Endret av Slettet-wtZtqAvs
Lenke til kommentar

Kortet står i riktig slot.

Ettersom jeg ikke kjører x-fire så har jeg ingen x-fire meny i Catalyst (se bilde i første post). Men det er mulig det er slik fordi jeg har et dual GPU skjermkort, og at det er det som skaper problemer.

Og jo, det er ultramon, det står jo ultramon flere steder på screenshotet. Den er ikke helt lik fordi jeg er i en annen meny. Er er i menyen du kommer til om du "høyreklikker" på en snarvei å velger properties. Men det fungerer fortsatt ikke om jeg prøver i menyen du er i.

Edit:

Ironisk nok så fant jeg en løsning i "help".

"Swapping Displays in Extended Mode

Use Swap displays to switch your desktops when using multiple monitors set to display in Extended Mode.

From the Graphics Settings tree, click Displays Manager.

Right-click any Desktop icon.

Select Swap displays.

Click either Maintain per-display mode settings or Swap displays order only. "

Jaja, da var det ute av verden. Takker uansett for at du prøvde donnieakalefty.

Endret av Habitats
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...