Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Erfaringer med Tele2?

Anbefalte innlegg

Heisann.

går og sniffer rundt etter ny bredbåndsleverandør, da jeg ikke synes jeg får så veldig mye for pengene mine egentlig.. Har 4Mbit fra telenor.

Noen som har erfaring med Tele2 sin "turbo" linje? 20Mbit å greier. Den er faktisk litt billigere enn den jeg har fra før av.

Bare skyt meg hvis dette ble på feil plass, fant ikke noe mer passende.

God helg.

Endret av MBrandt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nedetid har jeg hatt en gang, og det var det en fellesfeil. Ellers er det stabilt :)

Når det gjelder service har jeg litt blandede erfaringer. Når jeg fikk Tele2, brukte de interleaved på linja, noe som gir en veldig høy ping enn normalt. F.eks om du skal ha 11 ms, får du 42 ms med interleaved.

De fikk ut fingeren, etterhvert, og endra meg til fastpath som gjør at jeg får 11 ms i ping. Dette må du kontakte Tele2 om, de gjør det sikkert for deg også.

Har også hatt en del fakturaproblemer med de, at faktura ikke kom hver måned som avtalt, men det har de ordnet opp i nå.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Fikk tele2 sin turbo idag. Har målt flere ganger i løpet av de siste tre timene. Får litt forskjellige målinger etter hvor jeg måler men det ligger mellom 4,8 Mbit og 7 Mbit.

Aner ikke hvordan jeg ligger an i forhold til basestasjoner o.l.

Kan ikke si at jeg er særlig imponert av dette men siden det koster 50 kr mer for 6 Mbit

så får jeg vel leve med det.

Finnes det noe jeg eller tele2 kan gjøre for å påvirke farten?

mvh

polle

Lenke til kommentar

Mellom 4,8 og 7 mbit/s sier du? Det høres lite ut. Hvilket modem har du? Vet du hvor lang avstand du er fra sentralen?

Bor du langt unna sentralen, har det veldig mye å si for hastigheta du får. Det samme gjelder linjekvaliteten.

Jeg har Tele2 Turbo, og får ca 8 mbit/s down og 750 up på SpeedTest.net. Ikke særlig imponert, men det er det Tele2 maks kan levere til meg. Ifølge NextGenTel kan jeg få ~15 mbit/s hos dem på samme linje.

Lenke til kommentar
Mellom 4,8 og 7 mbit/s sier du? Det høres lite ut. Hvilket modem har du? Vet du hvor lang avstand du er fra sentralen?

Bor du langt unna sentralen, har det veldig mye å si for hastigheta du får. Det samme gjelder linjekvaliteten.

Jeg har Tele2 Turbo, og får ca 8 mbit/s down og 750 up på SpeedTest.net. Ikke særlig imponert, men det er det Tele2 maks kan levere til meg. Ifølge NextGenTel kan jeg få ~15 mbit/s hos dem på samme linje.

Jeg har speedtouch 516i v6. Trodde dette skulle takle adsl2? Jeg vet ikke hvor sentralen befinner seg. Går det an å finne det ut ved å søke på nettet eller noe?

Målte hastigheten nå nettopp: speedtest.net 8122 kbit og teknofil.no 2895 kbit. Det varierer litt etter hvor du måler ja. Men hvordan skal en stakkar vite hvilken som er riktig??

polle

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har også bestilt Tele 2 turbo.

Har følgende linje:

Sentralnavn: HFS

Linjelengde: 1276 meter

Kobberkvalitet: 06 mm

Maks. hastighet: 14432/800

Jeg ligger konstant på 8 Mbps selv om linjen min skal tåle adskilling mer. Den første dagen lå jeg på 12 Mbps, men hastigheten ser ut til å ha blitt begrenset til 8 Mbps fra dag to. Ringte til support og fikk beskjed om at Tele2 bare garanterer for hastigheter mellom 8 og 12 Mbps.

Tele 2 ADSL er interleaved, så alle får ca. 30-40ms høyere ping enn vanlig. Dette kan være et problem for gamere.

Angående speedtest gir denne siden de beste resultatene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...