WeeR Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Heisann! Har en maskin som nettverket kun fungerer på hvis jeg tvinger den til 10mbit.. Kjører jeg på 100mbit får ca hver tiende ping loss og det er ikke mulig å få opp noen websider.. Den får kontakt med websidene men de kommer aldri opp.. Får også pinget addresser i nettverket.. Dette er nye Cnet kort og ny Cnet switch.. Prøver jeg å putte i 3com kort i maskinen får jeg ikke lys.. dvs, alle 3 lysene blinker samtidig ca hvert 5 sekund.. Prøver jeg en annen maskin på samme kabel fungerer det utmerket.. Har prøvd å bytte på alle pci portene men det hjalp ikke.. Har prøvd å koble ut alt i maskina men det hjelper heller ikke.. Det som er veldig merkelig er at det var samme problem før pcen ble oppgradert også.. Byttet da ut alt.. prøvd med andre hardisker, prøvd å formatere, det eneste som ikke er testet er å bytte skjermkort, dette kan da ikke ha noe med dette å gjøre? Takk for alle svar! Lenke til kommentar
agvg Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Heisann! Har en maskin som nettverket kun fungerer på hvis jeg tvinger den til 10mbit.. Kjører jeg på 100mbit får ca hver tiende ping loss og det er ikke mulig å få opp noen websider.. Den får kontakt med websidene men de kommer aldri opp.. Får også pinget addresser i nettverket.. Hva skjer om du flytter maskinen og bruker en annen kabel? Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 23. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2003 Akkurat det samme skjer.. men som sagt.. alt på maskina er byttet utenom skjermkort.. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Akkurat det samme skjer.. men som sagt.. alt på maskina er byttet utenom skjermkort.. Jordingsfeil eller mangel på jording? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå