GamleErik1992 Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Er dette mulig? Hørte noen rykter om at under installasjonen kunne man velge å sette inn en gammel Windows CD (ikke før 2000) og få innstalere Vista. Lurer på om dette er mulig så jeg kan få meg en billig Vista versjon som ikke er OEM, eventuelt om jeg må innstalere W2000 først? Takk på forhånd! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Det du tenker på er oppgradering dvd til vista. De koster mer enn OEM versjoner av vista. Windows Vista Basic UPG 1 075,- Windows Vista Home Premium OEM 795,- Du ser at OEM er billigere enn oppgradering. Mvh donnieakalefty Lenke til kommentar
GamleErik1992 Skrevet 5. september 2008 Forfatter Del Skrevet 5. september 2008 Men med UPG versjon får jeg også en fullversjon, noe jeg kunne tenkt meg Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Hva med fullversjon er det du tenker på? Du får jo alt vis du kjøper OEM det er ikke sånn at du får mer i operativ systemet vis du velger oppgradering. Er ikke sikker om du får fullversjon med oppgradering. Mvh donnieakalefty Lenke til kommentar
GamleErik1992 Skrevet 5. september 2008 Forfatter Del Skrevet 5. september 2008 (endret) Er litt usikker, men blir vel OEM om man ikke kan oppgradere uten å ha OSet installert (tror det skal bli som en retail (ikke OEM)). Lurer i bunn og grunn på: Kan man bruke en Upgrade versjon uten å ha et Windows OS allerede installert? Takk for svar uansett:) Endret 5. september 2008 av GamleErik1992 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Ja det skal være mulig og oppgradere uten og ha det innstalert. Get Windows Vista: Upgrade options Den forklarer at du kan ta en oppgradering eller clean instalering vis jeg skjønte teksten rett. Mvh donnieakalefty Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Ja det skal være mulig og oppgradere uten og ha det innstalert. Get Windows Vista: Upgrade options Den forklarer at du kan ta en oppgradering eller clean instalering vis jeg skjønte teksten rett. Mvh donnieakalefty jeg tror ikke du forstår dette rett. du må har minst win2000: The options You can upgrade from your current edition of Microsoft Windows XP or Windows 2000 to a corresponding or better edition of Windows Vista by purchasing and installing an upgrade copy of Windows Vista. Installation options You can upgrade in-place, which means you can install Windows Vista and retain your applications, files, and settings as they were in your previous edition of Windows. Clean install Upgrading to Windows Vista with a clean install means that you should use Windows Easy Transfer to automatically copy all your files and settings to an extra hard drive or other storage device, and then install Windows Vista. After the installation is complete, Windows Easy Transfer will reload your files and settings on your upgraded PC. You will then need to reinstall your applications. lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå