leifeinar Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 vi maser litt nå, men et 4870, yter bedre og er billigere enn et gtx 260. skal du handle 2 kort ender du på 4000,- da kan du heller kjøpe et 4870 x2 som yter bedre og koster 500,- mindre HER de får det vist inn på tirsdag Lenke til kommentar
Dr.NoNo Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 (endret) T_T Jaja, blir en stund å vente da.... Ikke hvis du velger gainward sitt; komplett har 50+ på lager av det, og koster det samme som xfx sitt også. Jeg tviler på at gainward leverer dårligere vare. Det er stort sett referansekortet fra Nvidia med forskjellig klistremerker på uansett. Endret 5. september 2008 av spip Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 vi maser litt nå, men et 4870, yter bedre og er billigere enn et gtx 260. skal du handle 2 kort ender du på 4000,- da kan du heller kjøpe et 4870 x2 som yter bedre og koster 500,- mindre HER de får det vist inn på tirsdag /signed Lenke til kommentar
nerikk Skrevet 5. september 2008 Forfatter Del Skrevet 5. september 2008 http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10350 Dette er det jeg har å velge av, slå dere løs! kom opp med den beste skjermkort løsningen Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Dersom du er opptatt av pris, HD4870-kortet. Dersom du driter i prisen, HD4870X2-kortet. Men skal eg være ærlig, så ville eg ikkje valgt et hovedkort med nVidia-brikkesett til en Intel-PC i det hele tatt. Kjøp noe annet, med hovedkort med X38 eller X48 brikkesett fra Intel. Og ATI/AMD skjermkort Lenke til kommentar
Dr.NoNo Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Dersom du er opptatt av pris, HD4870-kortet. Dersom du driter i prisen, HD4870X2-kortet. Men skal eg være ærlig, så ville eg ikkje valgt et hovedkort med nVidia-brikkesett til en Intel-PC i det hele tatt. Kjøp noe annet, med hovedkort med X38 eller X48 brikkesett fra Intel. Og ATI/AMD skjermkort Dette er den uendelige diskusjonen om hva som er best av amd og intel, nvidia og ati. Det er nesten det samme kjøret som med mac kontra pc... Jeg sier du bør velge selv. Les artikler, velg. Ut fra pris og/eller overbevisning. Jeg har hatt både ati- og nvidiakort, både intel- og amd, både via, nforce og intel brikkesett på hovedkort. fordeler og ulemper uansett. Akkurat nå har jeg Nvidia skjermkort som ROCKER på et xfx Nforce hovedkort, og er fornøyd. meget fornøyd. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 ser du har valgt komplett sin dinside PC. den testen var det jo netshop som vant http://www.netshop.no/aspx/cart/konfig.aspx?plid=106517 Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Støtter leifeinar her, Netshop sin PC var den klare vinner. Når det gjelder nForce baserte sokkel 775 hovedkort er nok en enstemmig konklusjon i reviews og på forums at de er klart dårligere valg enn kort basert på Intel sine P35, X38, X48 og P45 brikkesett. Når det gjelder 750i kort har enkelte nettpublikasjoner gått så langt som nesten å fraråde kort basert på dette: Siterer fra X-bit labs: Anyway, we can only leave the decision making to SLI fans here. You may either use only one graphics card, or give up CPU overclocking altogether or overclock to pretty mediocre speeds. You may wait for new Nvidia chipsets or even switch to ATI graphics cards. The choice is yours, and at this time we cannot recommend any Nvidia nForce 750i SLI based mainboards. None of them are really good, so no wonder very few companies have them in their product range. Det betyr ikke at 750i baserte hovedkort for en standard bruker er ubrukelige, langt der i fra. Men det forteller at kortet mangler en god del egenskaper som Intel baserte hovedkort er i besittelse av. Lenke til kommentar
nerikk Skrevet 5. september 2008 Forfatter Del Skrevet 5. september 2008 (endret) Hmm, har bare en ting å si: Takk, alle svarene har gjort meg klokere og nå vil jeg gå til Netshop og kjøpe ^^ Men bare en siste ting jeg har hørt at western HDD er dårlige men spiller det så stor rolle? Bør vel starte ny tråd og en ny evig samtale ^^ Endret 5. september 2008 av nerikk Lenke til kommentar
CoolDuckie Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Alle kort XFX produserer er kjent for sin støy, bare så du vet det.Ville heller gått for et GainWard-kort. Det stemmer ikke. Mange XFX kort er rene referansedesign. Jeg har et 8800 GTS 512 selv. Det er helt standard vifte på det. CD Lenke til kommentar
Dr.NoNo Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Hmm, har bare en ting å si: Takk, alle svarene har gjort meg klokere og nå vil jeg gå til Netshop og kjøpe ^^ Men bare en siste ting jeg har hørt at western HDD er dårlige men spiller det så stor rolle? Bør vel starte ny tråd og en ny evig samtale ^^ Jeg vet ikke om dette er gjengs for alle, men jeg har hatt 4 Western Digital-harddisker som alle har crashet, mens ingen Seagate, som jeg har 3 av nå. Så for min egen del tror jeg på dette ryktet. Lenke til kommentar
nerikk Skrevet 5. september 2008 Forfatter Del Skrevet 5. september 2008 (endret) ... Nå sliter jeg... Komplett sitt tilbud eller Netshop sitt tilbud... Værså snill kom med formeninger! Endret 5. september 2008 av nerikk Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 ... Nå sliter jeg... Komplett sitt tilbud eller Netshop sitt tilbud... Værså snill kom med formeninger! Korfor skulle du slite? Netshop sitt tilbud er et helt klart bedre valg enn Komplett sitt. Om det er noe galt med harddisken så får du ny på garantien. Og eg har hatt masse WD-disker uten noen problemer. Lenke til kommentar
AtleBer Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 (endret) MSI VGA-Card nVidia 9800GTX+ 512MB DDR3 PCI-E 2xDVI HDMI HDCP Retail Skal kjøpe dette til 1,300 på ps. ganske bra kjøp Og en annen ting. hold deg unna komplett. Etter at pc'en poppa bluescreens hvert minutt ble jeg bedt om å sende inn alle mine deler uten om kabinett DVD brenner og HDD. Så jeg gjorde det, og det var da probleme oppstod. Etter en uke etter venting om noe som helst svar ringer jeg dem og lurer på hva som foregår. Dette var en fredag. Mannen bak telefonen sa han ikke viste noe for øyeblikket, men jeg skulle få informasjon over mail til neste mandag. Så jeg venter, men ingen mail. På tirsdagen igjen ringer jeg og lurer på hva som har skjedd. De forteller meg at de forsatt ikke veit noe, og lover informasjon innen uka. Ingen info denne uka heller, så jeg ringer dem på mandag igjen. Nå har de hatt delene mine i 3 uker, og enda har de ikke sakt et ord om noe er ødelagt og hva som kommer til å skje videre. Så jeg ringte igjen, og endelig får jeg snakke med sjefen i support. Han begynner samtalen med å si at delene jeg sendte inn aldri hadde kommet. Da hevet jeg stemmen og sa at ifølge posten så har de levert min pakke til dere. Han ba meg vente 2 minutter, og etter 5 minutter kom han tilbake igjen. "Ja, det ser ut til at delene er somlet bort" sier han. "javell" sier jeg. "du skal få pengene tilbake" Da tenkte jeg bare greit, gi meg penga så jeg kan bli ferdig med alt dette. Av nykjerrighet spør jeg "Hvordan har det seg at det tok 3 uker før dere sier i fra om hendelsen, og at jeg må omtrent presse det ut av dere, med 4 oppringinger?" Etter litt nøling svarer han " ja, du må jo skjønne det at support på telefon ikke har noe kontakt med oss på retur avdeling" Må være noe av det dummest jeg har hørt. Jeg ba dem sende meg skriftelig på Email at mine deler var blitt borte, og at de skulle betale for varene. Så tenkte jeg at ting hadde ordna seg, og var lettet. Da jeg sjekke mailen min, så jeg at det var altfor lite penger jeg hadde fått. minst 1500 kr. Så ser jeg at de har gitt pengene tilbake for hva varene kostet nå, og ikke hva jeg betalte for dem. Og jeg skal jo ha det jeg betalte for, ikke hva delene koster nå. Dette løste seg heldigvis fort, og nå venter jeg bare på pengene overført på min konto. Det blir forhåpentlig vis det siste jeg hører fra komplett.no Jeg var sikkert bare veldig uheldig, men unner ingen denne hendelsen, så mitt råd er: hold deg unna komplett.no Endret 5. september 2008 av AtleBer Lenke til kommentar
nerikk Skrevet 5. september 2008 Forfatter Del Skrevet 5. september 2008 ... Nå sliter jeg... Komplett sitt tilbud eller Netshop sitt tilbud... Værså snill kom med formeninger! Korfor skulle du slite? Netshop sitt tilbud er et helt klart bedre valg enn Komplett sitt. Om det er noe galt med harddisken så får du ny på garantien. Og eg har hatt masse WD-disker uten noen problemer. Ja du har definitivt rett, Takk alt hele gjengen ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå