nerikk Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 HEi, skal kjøpe ny pc der jeg har valget mellom ett XFX GeForce GTX 260 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=355303&CKS=PCW eller to XFX GeForce 9600GT http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=349860&CKS=PCW Dert blir bare hundre kroner i forskjell, derfor tenker jeg att to XFX GeForce 9600GT er bedre enn ett XFX GeForce GTX 260. Takk for alle svar! Lenke til kommentar
j0achim Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 GTX 260 soleklart. GTX 260 er et high end card, menst 9600GT et et mellomklasse/budsjett kort. Lenke til kommentar
PsykoRage Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Alle kort XFX produserer er kjent for sin støy, bare så du vet det. Ville heller gått for et GainWard-kort. Lenke til kommentar
Dr.NoNo Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Alle kort XFX produserer er kjent for sin støy, bare så du vet det.Ville heller gått for et GainWard-kort. vel.. Jeg har nå Gainward 280 GTX nettopp med tanke på viftestøy, men dette kortet bråker som en Harrier VTOL jetfly ved vertikal liftoff.. Skal hilse å si jeg ble overrasket. Men kortet yter så bra at jeg ikke har planer om å bytte uansett. Lenke til kommentar
weebl Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 vel har jeg vært deg har jeg heller gått for et ati 4870 eller 4850 om det er mulighet etter som at de gir mye mer for pengene Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 vel har jeg vært deg har jeg heller gått for et ati 4870 eller 4850 om det er mulighet etter som at de gir mye mer for pengene Ja for litt bedre ytelse må man langt opp i pris for å overgå 4870. Lenke til kommentar
nerikk Skrevet 5. september 2008 Forfatter Del Skrevet 5. september 2008 Alstå selv om jeg har TO XFX GeForce 9600GT så slår det ikke ETT XFX GeForce GTX 260 ? Lenke til kommentar
firberblad Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Jeg hadde gått for et 260. Når det gjelder kommentaren om at XFX sine kort støyer mer enn andre så vil jeg bestemt si meg uening i det. Har hatt både Asus, MSI, XFX og det er ihvertfall ikke på støyen de har skilt seg ut. Uansett, lykke til Lenke til kommentar
nerikk Skrevet 5. september 2008 Forfatter Del Skrevet 5. september 2008 (endret) Jaja, dette satt meg i en vansklig situasjon... Kommer mest sannsynelig til å gå for Sli uansett fordi att XFX GeForce GTX 260 kortet kommer ikke inn på lager før den 2008-09-12 og jeg vil helst ha PC før neste LAN som er om to eller tre uker Endret 5. september 2008 av nerikk Lenke til kommentar
Dr.NoNo Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Alstå selv om jeg har TO XFX GeForce 9600GT så slår det ikke ETT XFX GeForce GTX 260 ? gtx 260: Stream-prosessorer(shadere) 192 ( ved 1242 MHz) Minnebåndbredde 448-bit 9600 gt: Stream-prosessorer (shadere) 64 (1,625 GHz) Minnebåndbredde 256-bit Dette burde si sitt, vel? Lenke til kommentar
Dr.NoNo Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Jaja, dette satt meg i en vansklig situasjon... Kommer mest sannsynelig til å gå for Sli uansett fordi att XFX GeForce GTX 260 kortet kommer ikke inn på lager før den 2008-09-12 og jeg vil helst ha PC før neste LAN som er om to eller tre uker Det er jo også saken at SLi har en viss ekstra cool over seg, da.. ..bortsett fra kortene, seff, for de blir skikkelig varme. Iallfall det kortet som kjører som hoved-grafikkort; det blir varmere enn vanlig. Det er iallfall min erfaring med SLi, og ble bekreftet av support-gutta hos XFX. Men fett med to svære kort side om side under et vinduspanel? og gjerne litt opplyst i tillegg? absolutt! Lenke til kommentar
nerikk Skrevet 5. september 2008 Forfatter Del Skrevet 5. september 2008 (endret) Hmm, forsto ikke en døyt av den første svaret ditt kan du eller noen andre forklare litt nærmere? Men det er sant att To kort i SLi inni ett Antec Nine Hundred Kabinett er RÅKULT ^^ synes nå jeg da. Og en ting til er NY her på forumet og kommer med ett N00be spørsmal hvordan Quoter du? xD Endret 5. september 2008 av nerikk Lenke til kommentar
Dr.NoNo Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Hmm, forsto ikke en døyt av den første svaret ditt kan du eller noen andre forklare litt nærmere? Men det er sant att To kort i SLi inni ett Antec Nine Hundred Kabinett er RÅKULT ^^ synes nå jeg da. Og en ting til er NY her på forumet og kommer med ett N00be spørsmal hvordan Quoter du? xD Antall streamingprossessorer og minnebåndbredde er direkte proposjonal med hvor effetivt kortet er, og du ser at 260 GTX har mere på begge. og flere streamingprossessorer enn 2 9800 gt. men men. Lenke til kommentar
nerikk Skrevet 5. september 2008 Forfatter Del Skrevet 5. september 2008 Aha... Det var surt, men men overlever sikkert, det er vel ikke sånn att jeg må kjøre spill low Quality uansett så... Håper jeg xD Lenke til kommentar
plaank Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Uansett så bør du vurdere ATi 4870, billigere og bedre enn nVidia 260. Lenke til kommentar
nerikk Skrevet 5. september 2008 Forfatter Del Skrevet 5. september 2008 Fullt klar over det men hovedkortet er nVidia byggesett så derfor er det beste alternativet nVidia. Dette er egentlig en pakke fra Komplett som jeg driver å fikser og fakser med Men er det virkelig så STOR forskjell mellom de skjermkortene? Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 HEi, skal kjøpe ny pc der jeg har valget mellom ett XFX GeForce GTX 260 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=355303&CKS=PCW eller to XFX GeForce 9600GT http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=349860&CKS=PCW Dert blir bare hundre kroner i forskjell, derfor tenker jeg att to XFX GeForce 9600GT er bedre enn ett XFX GeForce GTX 260. Takk for alle svar! Du er en tosk dersom du velger 2 dårlige kort i SLI fremfor ett knallkort alene Lenke til kommentar
nerikk Skrevet 5. september 2008 Forfatter Del Skrevet 5. september 2008 Den var hard... XD Lenke til kommentar
nerikk Skrevet 5. september 2008 Forfatter Del Skrevet 5. september 2008 T_T Jaja, blir en stund å vente da.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå