theboss22 Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 hei hei. Broren min satt på med en kamerat av seg her om dagen som tydligvis ikke hadde lappen. Noe min bror trodde han hadde. for kameraten hans sa at han hadde den. men uansett. han har blitt kalt inn til avhør nå til mandagen. og det jeg lurer på om han kan få noen måte for utsetelse på lappen eller noe sånt? Han var jo totalt uvitende om at han ikke hadde lappen i tilegg til at han hadde sagt det! Lenke til kommentar
Jonas9300 Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 (endret) Du sier at broren din satt på med en kamerat, som ikke hadde lappen? Da vil jeg tro det er føreren som får svi, og ikke pasasjeren(e.) Men dersom broren din hadde øvelseskjørt uten bevis på å ha gjennomgått trafikalt grunnkurs, ville det vært noe annet. Politiet er ganske strenge når det gjelder unnskyldninger. Tviler på at det hjelper å si at han ikke visste noe om det, for han var på en måte med. Men skal ikke si for mye, uten at jeg er sikker. Endret 5. september 2008 av Jonas9300 Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Hvis det er broren sin bil så blir han straffet, men ellers så skjer det ikke noe med han. Bare be han fortelle sannheten så ordner det nok seg. Lenke til kommentar
theboss22 Skrevet 5. september 2008 Forfatter Del Skrevet 5. september 2008 Du sier at broren din satt på med en kamerat, som ikke hadde lappen? ja, dette stemmer.. Jeg får bare krysse fingrene og håpe på at han ikke får noen utsetelse. for det hadde jo vært surt. han har jo ikke gjort noe galt! får bare vente å se hva som skjer. Får han utsetelse kommer jeg å gå til advokaten min. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Så lenge det ikkje er sannsynleg å anta at passasjeren visste at sjåføren ikkje hadde sertifikat ser eg ingen grunn til at han skal straffes for det. Lenke til kommentar
KNB Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Tviler på att han får noe, men hvis han er under 16 så er er 100 % sikker på att han ikke får noe. Har vært borti det samme selv, men eg viste att fører ikke hadde lappen (noe av det mest idiotiske eg har gjort, er ikke å annbefale ) Lenke til kommentar
Jonas9300 Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Det er klart han har plikt til å si ifra til sjåføren, dersom han hadde visst det. Er nok ikke stort annet enn å gjøre, enn å la saken gå sin vei, og snakke sant. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå