S!m1 Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 (endret) Har hatt noe trøbbel med pc ved overkloking, nå vil bare pcen starte, men ikke skjermen. Trur jeg trykka på noe som stod på 5x, men satt den til 8x. Har prøvd flere skjermer, men ikke no? Edit: Har prøvd fire forskjellig skjermer, men med samme resultat. Har dette hovedkortet: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=343999 Endret 5. september 2008 av the_dudesons Lenke til kommentar
Dr.NoNo Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 (endret) Hvordan reseter jeg bios'en, trur det er problemet? Du må først vite hvilket hovedkort du har og finne oversikten over arkitekturen til ditt hovedkort. eller hvis du har manualen til hovedkortet, finner du oversikten der. Det du leter etter, er en egen isolert jumper som resetter bios. De aller fleste nyere hovedkort har slike jumpere som resetter bios: Det er 3 pins, hvor en pin-connector står på to av de. Du bare flytter denne connectoren, så den sitter på midt-pin og den som før var fri, i noen sekunder, og så flytter den tilbake igjen. Etter teorien skal da Bios være resatt. Lykke til! Endret 5. september 2008 av spip Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 (endret) Eller du kan nappe ut et flatt batteri som står på hovedkortet ditt. Når du har tatt det ut så venter du i ca 10 sek og setter batteriet inn igjen. Endret 5. september 2008 av heanwi Lenke til kommentar
S!m1 Skrevet 5. september 2008 Forfatter Del Skrevet 5. september 2008 Eller du kan nappe ut et flatt batteri som står på hovedkortet ditt. Når du har tatt det ut så venter du i ca 10 sek og setter batteriet inn igjen. Det funket ikke Lenke til kommentar
Dr.NoNo Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Eller du kan nappe ut et flatt batteri som står på hovedkortet ditt. Når du har tatt det ut så venter du i ca 10 sek og setter batteriet inn igjen. Det funket ikke Finn heller jumperen jeg snakker om. Den SKAL fikse saken. Hva slags hovedkort har du? Lenke til kommentar
gorefest Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Har hatt noe trøbbel med pc ved overkloking, nå vil bare pcen starte, men ikke skjermen. Trur jeg trykka på noe som stod på 5x, men satt den til 8x. Har prøvd flere skjermer, men ikke no? Edit: Har prøvd fire forskjellig skjermer, men med samme resultat. Har dette hovedkortet: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=343999 tipper du har ødelagt hovedkortet... lyser mus og tastatur? Lenke til kommentar
Submoose Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Gjør som heanwi sa, bare dra ut støpselet først, så skal det virke igjen. Lenke til kommentar
creaT Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 (endret) prøv å start datan å vent til 5-8 sec så slår du av strømforsyninga helt. vent i noen secunder med å skru den på igjen! hvilken psu har du?`.. Endret 8. september 2008 av creaT Lenke til kommentar
Submoose Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 IKKE GJØRE DETTE MED EN GAMMEL PSU , FOR DA GÅR DEN I STYKKER! Dummeste jeg har hørt, hvor har du dette fra? Lenke til kommentar
gorefest Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 IKKE GJØRE DETTE MED EN GAMMEL PSU , FOR DA GÅR DEN I STYKKER! Dummeste jeg har hørt, hvor har du dette fra? hehe.. samme sier jeg.. Lenke til kommentar
creaT Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 obs.. svarte i feil post jeg! psuer fra 90 tallet tåler ikke åt du bryter strømen på denne måten! Lenke til kommentar
Glends Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Lyser det grønne lyset på hovedkorte ditt? Ta en tur i manualen Kap.2.2.3 så ser du hvor CLRTC ligger (ligger mellom BIOS-brikken og sata kontaktene) Det var denne spip mente. Håper det funker. Lenke til kommentar
S!m1 Skrevet 6. september 2008 Forfatter Del Skrevet 6. september 2008 (endret) Lyser det grønne lyset på hovedkorte ditt? Ta en tur i manualen Kap.2.2.3 så ser du hvor CLRTC ligger (ligger mellom BIOS-brikken og sata kontaktene) Det var denne spip mente. Håper det funker. Ja, den lyser! Æsj, har enda ikke fått fikset det! Må jeg kjøpe nytt Hovedkort da eller? Endret 6. september 2008 av the_dudesons Lenke til kommentar
Submoose Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Har du prøvd det som har blitt sagt da? Prøv også et annet skjermkort eller prøv hovedkortet i en annen PC. Lenke til kommentar
S!m1 Skrevet 7. september 2008 Forfatter Del Skrevet 7. september 2008 Har du prøvd det som har blitt sagt da? Prøv også et annet skjermkort eller prøv hovedkortet i en annen PC. Kan prøve... Lenke til kommentar
S!m1 Skrevet 8. september 2008 Forfatter Del Skrevet 8. september 2008 Har hatt noe trøbbel med pc ved overkloking, nå vil bare pcen starte, men ikke skjermen. Trur jeg trykka på noe som stod på 5x, men satt den til 8x. Har prøvd flere skjermer, men ikke no? Edit: Har prøvd fire forskjellig skjermer, men med samme resultat. Har dette hovedkortet: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=343999 tipper du har ødelagt hovedkortet... lyser mus og tastatur? Nei, det gjør de ikke... Lenke til kommentar
gorefest Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Har hatt noe trøbbel med pc ved overkloking, nå vil bare pcen starte, men ikke skjermen. Trur jeg trykka på noe som stod på 5x, men satt den til 8x. Har prøvd flere skjermer, men ikke no? Edit: Har prøvd fire forskjellig skjermer, men med samme resultat. Har dette hovedkortet: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=343999 tipper du har ødelagt hovedkortet... lyser mus og tastatur? Nei, det gjør de ikke... Dårlig tegn! vel.. hadde jeg vert deg hadde jeg tatt kontakt med selgeren og forklart problemet, så må du sikkert sende inn hovedkortet.. (hvis garantien fortsatt gjelder da) Lenke til kommentar
S!m1 Skrevet 12. september 2008 Forfatter Del Skrevet 12. september 2008 Har hatt noe trøbbel med pc ved overkloking, nå vil bare pcen starte, men ikke skjermen. Trur jeg trykka på noe som stod på 5x, men satt den til 8x. Har prøvd flere skjermer, men ikke no? Edit: Har prøvd fire forskjellig skjermer, men med samme resultat. Har dette hovedkortet: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=343999 tipper du har ødelagt hovedkortet... lyser mus og tastatur? Nei, det gjør de ikke... Dårlig tegn! vel.. hadde jeg vert deg hadde jeg tatt kontakt med selgeren og forklart problemet, så må du sikkert sende inn hovedkortet.. (hvis garantien fortsatt gjelder da) Den gjelder enda, så får vel gjøre det... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå