Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har en stuepc jeg har hatt i bruk hver dag det siste halve året. Nå plutselig fryser den etter en liten stund, helst da når jeg prøver å bruke noen programmer. Jeg har kjørt ccleaner og avast antivirus sjekk flere ganger, når jeg skanner med avast henger den etter en liten stund. Det virker ikke som det kommer etter spesielle tider, men når jeg prøver å kjøre programmer. (vlc, power dvd, firefox, nero).

Noen som har noen peil på hva dette kan være? Er ganske sikker på at det ikke har noe med temp å gjøre da den aldri har blitt spesielt varm før, da jeg brukte den som kombi spille pc.

EDIT: Windows vil heller ikke skru seg av den bare jobber og så gir den bare opp etterhvert. Når jeg prøver å spille av videofiler slutter programmet å svare etter en liten stund, og når jeg går ut av det fortsetter lyden mens bildet henger og mediaplayer fortsetter å vises.

Asus M2N32 hk

Athlon 64 5200

OCZ 2gb ram

Radeon HD3870

mist 500w rev.3 psu

Endret av Farskaka
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet hvor irriterende det er med PCer som klikker. Det kan være veldig mange grunner til det, og vanskelig å finne ut. Jeg skal gjøre mitt beste for å hjelpe, og tar med de vanligste grunnene:

- Liten plass igjen på harddisken. Uansett om det er problemet eller ikke, er det viktig å holde orden, og rydde i harddisken. Dersom du har under 50GB igjen, ville jeg slettet alt av programmer og filer (som ikke er i bruk), for å frigjøre så mye plass som mulig. PCen jobber raskere, og mindre problematisk, desto mindre du har lagret på harddisken. En defragmentasjon kan gjøre susen dersom du har hatt PCen lenge. Bare søk på defragmentering i PCen's søkefunksjon, så skal du finne den.

- Spion programmer herjer på PCen din. Spioner får internett brukere mye av, fra omtrent over alt. Disse følger med på hva du driver med på PCen, og andre private ting (oftest uviktig). Men dette kan senke hastigheten på PCen, og redusere ytelsen mye dersom det er for mange av dem. Du bør uansett scanne PCen for spioner, og se om det hjelper. Ad-aware er et av de mest brukte programmene.

- Feil ved installering, og/eller manglende filer. Kanskje det er programmene i seg selv som ikke virker skikkelig, av en eller annen grunn? Etter en stund har det lett for å skje feil med de fleste programmer. Det aller beste er en reinstallasjon av programmene som ikke fungerer. Når du har gjort dette, kan du restarte PCen din. Dersom programmene ennå ikke virker, må du se etter en annen løsning.

- Støtter PCen din programmene? Det kan også være lurt å sjekke om programmene støtter operativsystemet ditt, og andre PC-deler som kan ha noe med det å gjøre. Dette finner du vanligvis ut ved å ta en titt på CDen til programmet, eller lese der du eventuelt lastet ned programmet.

- Systemgjenoppretting. Dersom det ikke er alt for lenge siden problemet oppsto, kan du utføre en systemgjenoppretting. Systemgjenopprettingen gjenoppretter alle systemfilene slik de var på tidspunktet du velger. Dokumentene dine blir ikke berørt.

Du har prøvd alt? Dersom det er flere skader/manglende filer i systemet, eller veldig mye som ikke virker, er det er reinstallasjon av PCen som fikser alt.

Har ikke fylt ut alle svarene 100%. Så dersom det er noe du lurer på angående noen av metodene, kan du kontakte meg over en melding. Husk at du kan laste ned mye bra fra www.download.com :)

Endret av Jonas9300
Lenke til kommentar

Jeg har 16 gb diskplass igjen. Jeg trodde kanskje det kunne være skjermdriveren som dreiv å herja. Så jeg avinstalerte denne, og nå rekker jeg ikke å legge den inn igjen før pc'en henger.

Dem virker som det er når jeg går inn eller bruker ting som ligger i "mine dokumenter" at det skjer. Maskinen slutter å svare.

Pc'en virker helt fint i sikkermodus forresten.

Takk til Jonas9300 for at han hvertfall prøvde å hjelpe :p

Forresten Windows XP pro os om noen lurer

Endret av Farskaka
Lenke til kommentar

Logfile of HijackThis v1.99.1

Scan saved at 13:50:20, on 06.09.2008

Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)

MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16705)

Running processes:

C:\WINDOWS\System32\smss.exe

C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe

C:\WINDOWS\system32\services.exe

C:\WINDOWS\system32\lsass.exe

C:\WINDOWS\system32\svchost.exe

C:\WINDOWS\system32\svchost.exe

C:\WINDOWS\system32\userinit.exe

C:\WINDOWS\Explorer.EXE

C:\Documents and Settings\Kim Nilsen\Mine dokumenter\Nedlastninger\Drivere og ting\hijackthis\HijackThis.exe

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koblinger

O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programfiler\Java\jre1.6.0_07\bin\ssv.dll

O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)

O2 - BHO: Påloggingshjelp for Windows Live - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Programfiler\Fellesfiler\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll

O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe

O4 - HKLM\..\Run: [sunJavaUpdateSched] "C:\Programfiler\Java\jre1.6.0_07\bin\jusched.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\Programfiler\Fellesfiler\Nero\Lib\NeroCheck.exe

O4 - HKLM\..\Run: [NBKeyScan] "C:\Programfiler\Nero\Nero8\Nero BackItUp\NBKeyScan.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [RemoteControl8] C:\Programfiler\CyberLink\PowerDVD8\PDVD8Serv.exe

O4 - HKLM\..\Run: [PDVD8LanguageShortcut] C:\Programfiler\CyberLink\PowerDVD8\Language\Language.exe

O4 - HKLM\..\Run: [bDRegion] C:\Programfiler\Cyberlink\Shared Files\brs.exe

O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k

O4 - HKLM\..\Run: [startCCC] "C:\Programfiler\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\CLIStart.exe" MSRun

O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe

O4 - HKCU\..\Run: [bgMonitor_{79662E04-7C6C-4d9f-84C7-88D8A56B10AA}] "C:\Programfiler\Fellesfiler\Ahead\Lib\NMBgMonitor.exe"

O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programfiler\Java\jre1.6.0_07\bin\ssv.dll

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programfiler\Java\jre1.6.0_07\bin\ssv.dll

O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)

O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)

O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programfiler\Messenger\msmsgs.exe

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programfiler\Messenger\msmsgs.exe

O11 - Options group: [iNTERNATIONAL] International*

O18 - Protocol: livecall - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\WINDOW~4\MESSEN~1\MSGRAP~1.DLL

O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\WINDOW~4\MESSEN~1\MSGRAP~1.DLL

O20 - Winlogon Notify: dimsntfy - %SystemRoot%\System32\dimsntfy.dll (file missing)

O21 - SSODL: WPDShServiceObj - {AAA288BA-9A4C-45B0-95D7-94D524869DB5} - C:\WINDOWS\system32\WPDShServiceObj.dll

O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - ALWIL Software - C:\Programfiler\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe

O23 - Service: avast! Antivirus - ALWIL Software - C:\Programfiler\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe

O23 - Service: avast! Mail Scanner - Unknown owner - C:\Programfiler\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe" /service (file missing)

O23 - Service: avast! Web Scanner - Unknown owner - C:\Programfiler\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe" /service (file missing)

O23 - Service: Nero BackItUp Scheduler 3 - Nero AG - C:\Programfiler\Nero\Nero8\Nero BackItUp\NBService.exe

O23 - Service: NMIndexingService - Nero AG - C:\Programfiler\Fellesfiler\Nero\Lib\NMIndexingService.exe

O23 - Service: PLFlash DeviceIoControl Service - Prolific Technology Inc. - C:\WINDOWS\system32\IoctlSvc.exe

I følge Norbat er det ikke feil med hverken Hijackthis loggen eller Combofix loggen.4

Snart så jeg kjøper meg en hdd til og legger inn os på nytt.. Har ting jeg helst ikke vil miste på denne pc'n.

Endret av Farskaka
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...