Asaf_p Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Har XP Home, men vil legge inn Kubuntu også. Går dette bra hvis jeg legger dette på egen harddisk? Får jeg opp valg hvilket operativsystem jeg vil kjøre da i starten, slik som det gjør hvis jeg har flerne XP på pcen, eller starter Linux da opp automatisk uten dette valg? Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 http://www.geocities.com/epark/linux/grub-w2k-HOWTO.html Lenke til kommentar
Asaf_p Skrevet 5. september 2008 Forfatter Del Skrevet 5. september 2008 takk. Virket for innviklet... Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 takk. Virket for innviklet... Han gav deg et innviklet svar på noe som er svært enkelt. Når du installerer (K)ubuntu får du spørsmål om hvor du skal installere, du får faktisk en anbefaling som ofte er helt grei. Husker jeg ikke feil får du også spørmål om å oppstartslaster (GRUB), som er den menyen du ønsker. Mener til og med jeg fikk spørsmål om hva jeg ønsket som standard oppstart, Linux eller Windows. At jeg personlig fikler i GRUB og annet etterpå er en helt annen sak. Lenke til kommentar
atlef Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Du kan bare laste ned Kubuntu CD'en og installere dette i Windows, akkurat som et program. atlef. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 hva fa** han kan ikke installere linux i windows.. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 hva fa** han kan ikke installere linux i windows.. Joda, (K)ubuntu 8.04 har en egen applikasjon som gjør at det kan installeres som et vanlig program i Windows, og som resultat sitter man med Linux på en egen partisjon og dual-boot. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 (endret) Det den installeringa gjør er selvsagt bare å , lage riktige partisjoner på den andre disken, kopiere alle filene og konfigurere alle configfilene. Det kan man jo uten problem gjøre gjennom Windows. Så dualbooter PC'n som den skal neste gang du rebooter. Er ikke sånn "Linux WITHIN windows", so hold your horses. Endret 6. september 2008 av Bytex Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå