Gå til innhold

Dette gjør meg skikkelig irritert!

El-Morty

Anbefalte innlegg

Her om dagen leste jeg at filmplakaten til den nye actionfilmen "Wanted" ble trukket tilbake. Grunnen var at Angelina Jolie og James McAvoy holdt en pistol hver. Litt senere leste jeg at filmplakaten til den kommende James Bond-filmen, "Quantum Of Solace", hadde blitt kritisert av forskjellige anti-våpen-organisasjoner fordi Daniel Craig holder en MP5 i hånden. En dame i Mothers Against Murder And Violence (eller noe liknende) hadde sagt at hver dag ble barn skutt og stukket ned, og hun la skylden på filmplakaten til "Quantum Of Solace" og andre. Skal man fra nå av begynne å forbi våpen på film? Dette gjør meg SKIKKELIG irritert!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis det er noe du kan være sikker på, så er det at vil ikke bli noe våpenforbud i amerikansk film i dette århundret.

Men hvis det kommer, er nok USA det første stedet.

Hæ? Hvorfor i all verden det?

Det står i den amerikanske grunnloven at enhver amerikaner har lov å eie skytevåpen. Våpen er så integrert i kulturen i USA at det ikke er sjangs i havet at det blir forbudt på hverken film eller i andre medium.

Lenke til kommentar

Fordi amerikanerne er kjempehysteriske når det kommer til sånne ting (dvs. alt som av en eller annen grunn bør sensureres). Riktignok mer opptatte av å skjerme folk mot sex enn vold, men likevel.

Og mange amerikanere er positive til våpen i hjemmet, ja, men det blir for ensidig å antyde at våpen er en hverdagslig ting. Tror mye fokus på denne våpenkulturen deres har gitt et feil bilde av gjennomsnittsamerikanerens holdning til våpen.

Og sigaretter er da en ganske integrert del av kulturen? Mange røyker, veldig mange. Likevel har det vært masse snakk om å komme med et forbud mot å vise sigaretter på film.

Kanhende at amerikanerne liker våpen, men er det noe de liker bedre, er det sensur.

Lenke til kommentar
Fordi amerikanerne er kjempehysteriske når det kommer til sånne ting (dvs. alt som av en eller annen grunn bør sensureres). Riktignok mer opptatte av å skjerme folk mot sex enn vold, men likevel.

Og mange amerikanere er positive til våpen i hjemmet, ja, men det blir for ensidig å antyde at våpen er en hverdagslig ting. Tror mye fokus på denne våpenkulturen deres har gitt et feil bilde av gjennomsnittsamerikanerens holdning til våpen.

Og sigaretter er da en ganske integrert del av kulturen? Mange røyker, veldig mange. Likevel har det vært masse snakk om å komme med et forbud mot å vise sigaretter på film.

Kanhende at amerikanerne liker våpen, men er det noe de liker bedre, er det sensur.

Jeg tror du tar feil her, mister.

Lenke til kommentar
Trodde det var spill som var skylden for voldelige barn. Er alt barn trenger nå et bilde av kjente folk som holder våpen som skal til for at de skyter opp en skole?

Det er en kombinasjon av spill, voldsfilmer, heavy metal og pupper på tv som gjør dette.

Det hadde vel kanskje også hjulpet om amerikanerene ikke hadde trengt en Barrett .50 kaliber snikskytter rifle og annet lett artilleri for å forsvare hjemmene sine...

Lenke til kommentar
Trodde det var spill som var skylden for voldelige barn. Er alt barn trenger nå et bilde av kjente folk som holder våpen som skal til for at de skyter opp en skole?

Det er en kombinasjon av spill, voldsfilmer, heavy metal og pupper på tv som gjør dette.

Det hadde vel kanskje også hjulpet om amerikanerene ikke hadde trengt en Barrett .50 kaliber snikskytter rifle og annet lett artilleri for å forsvare hjemmene sine...

så klart trenger man det, man vet aldri når en ond terrorist elefant med 2 ton dynnamit rundt kroppen sparker inn døra di for å sprenge deg, da er det din rett og forpliktelse å ha noe som ta den ned, har du ikke det hater du amerika og er en komusnist

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg har rett, men kan godt hende du vet om jeg har det eller ikke. Har skjønt såpass at du har sterke bånd til Statene, så jeg skal ikke krangle med deg. Dette er mitt inntrykk vaffal. De er ikke så hysteriske som de blir fremstilt altså?

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg har rett, men kan godt hende du vet om jeg har det eller ikke. Har skjønt såpass at du har sterke bånd til Statene, så jeg skal ikke krangle med deg. Dette er mitt inntrykk vaffal. De er ikke så hysteriske som de blir fremstilt altså?

For all del. Du har helt rett i at de er ekstremistiske og fascistiske og mislykket på mange måter, men akkurat med våpen så tror jeg ikke de bannlyser det før oss. For å si det sånn: nordmenn blir oftere tatt med våpen de ikke har lov til å ha (Valen, f eks) enn amerikanere, fordi de har lov til å ha våpen. Derfor kommer det aldri til å bli ulovlig. Vi kommer til å se en verden hvor pupper, banning og hasjrøyking = Rated R før våpen har noe å si. Det er noe med USA og våpen som man ikke klarer å fikse, dessverre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...