michael691 Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Halla =D Fikk nettopp bærbar. og vil gjerne være admin. Blir så slitsomt å skrive inn ''install'' + brukernavn osv hele tia når jeg skal installere no. Det er vista btw. Åssen gjør jeg det når ingenting vises på brukerkontoer? danke for svar Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 snakk med dataansvarlig på skolen. Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 5. september 2008 Forfatter Del Skrevet 5. september 2008 snakk med dataansvarlig på skolen. Det er fredag. lenge til er det ingen annen måte? vil være admin + disable UAC Lenke til kommentar
P0nduz Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Det er nok en grunn til at du ikke er admin... som alle andre som har fått utdelt pc. jobber selv som IKT-medarbeider i skole og det at elever er admin gjør mer skade enn noe annet. Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 5. september 2008 Forfatter Del Skrevet 5. september 2008 Tro meg, jeg er ikke en n00b når det gjelder pc. Har fiksa mange pc'er til kjente gjennom de siste åra. Kan masse Lenke til kommentar
haalo Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Bare respekter reglene. Tro meg, jeg er ikke en n00b når det gjelder pc. Har fiksa mange pc'er til kjente gjennom de siste åra. Kan masse Det burde isåfall være trivielt for deg å få admin-tilgang når du har lokal tilgang. For å være helt ærlig så tror jeg du overvurderer deg sjøl kraftig nå. Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 5. september 2008 Forfatter Del Skrevet 5. september 2008 (endret) Okei kanskje litt. men jeg har masse å installere blir bare slitsomt å skrive en 17 sifret brukernavn hver for gang. skal ha: tuneup 2008 CS3 firefox et par spill Friendblaster pro osvosv edit: pluss et par tjenester endringer Endret 5. september 2008 av Arild_Banankake Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 (endret) Bare respekter reglene. Tro meg, jeg er ikke en n00b når det gjelder pc. Har fiksa mange pc'er til kjente gjennom de siste åra. Kan masse Det burde isåfall være trivielt for deg å få admin-tilgang når du har lokal tilgang. For å være helt ærlig så tror jeg du overvurderer deg sjøl kraftig nå. hehe.. "okelidokeli?"^^ Endret 5. september 2008 av 2ball(s) Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 5. september 2008 Forfatter Del Skrevet 5. september 2008 Fant det ut Nå kan jeg ødelegge alt. lol. neida. Kan installere og slå av unødvendige tjenester i ro:) Lenke til kommentar
Smith-Mundt-Act2012 Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Fant det ut Nå kan jeg ødelegge alt. lol. neida. Kan installere og slå av unødvendige tjenester i ro:) Hva fant du ut? Dette er et forum del info da. Hva var løsning? Eller skrev du det bare for å få slutt på tråd? Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 5. september 2008 Forfatter Del Skrevet 5. september 2008 Fant det ut Nå kan jeg ødelegge alt. lol. neida. Kan installere og slå av unødvendige tjenester i ro:) Hva fant du ut? Dette er et forum del info da. Hva var løsning? Eller skrev du det bare for å få slutt på tråd? Nja admin mannen eller hva han skal kalles sa at hvis jeg skulle installere noe måtte jeg bruke (BRUKERNAVNETMITT\install og passord jeg fikk også. Det skulle man skrive på UAC men jeg logga ut og logga inn med \install igjen. så her kan jeg skru av UAC Lenke til kommentar
reppysølv Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Fant det ut Nå kan jeg ødelegge alt. lol. neida. Kan installere og slå av unødvendige tjenester i ro:) Hva fant du ut? Dette er et forum del info da. Hva var løsning? Eller skrev du det bare for å få slutt på tråd? Nja admin mannen eller hva han skal kalles sa at hvis jeg skulle installere noe måtte jeg bruke (BRUKERNAVNETMITT\install og passord jeg fikk også. Det skulle man skrive på UAC men jeg logga ut og logga inn med \install igjen. så her kan jeg skru av UAC Kan du forklare litt nærmere? Forsto ikke så mye av det Lenke til kommentar
Entim Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Tror dataansvarlig på skolen har gjort det enkelt for seg selv og renamet admin konto til BRUKERNAVN\install på alle PCer. Er nå ikke sikkert på om jeg ville fortalt elevene det, litt av hensikten blir liksom borte da Lenke til kommentar
reppysølv Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Tror dataansvarlig på skolen har gjort det enkelt for seg selv og renamet admin konto til BRUKERNAVN\install på alle PCer. Er nå ikke sikkert på om jeg ville fortalt elevene det, litt av hensikten blir liksom borte da så hva skriver jeg når UAC kommer fram? Lenke til kommentar
Asken Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 (endret) Bruk ###fjernet### til å finne ut hva admin passordet er så kan du logge inn som admin og skifte rettighetene til brukergruppa. Jeg er enig med at elever ikke burde tilgang til admin brukern, men de burde ikke fratas muligheten til å installere ting på pcene og da er administrator den eneste muligheten, men det har ikke ikt folka skjønt... Endret 6. september 2008 av cyclo Fjernet link Lenke til kommentar
reppysølv Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 (endret) Bruk ###fjernet### til å finne ut hva admin passordet er så kan du logge inn som admin og skifte rettighetene til brukergruppa. Jeg er enig med at elever ikke burde få admin muligheter, men de burde ikke fratas muligheten til å installere ting på pcene og da er administrator den eneste muligheten, men det har ikke ikt folka skjønt... Når jeg laster det ned oppdager Trend Micro OfficeScan virus så jeg får ikke lastet det ned. Prøver å deaktivere virusprogrammet men må ha ett passord for å gjøre det. Og uansett tror jeg ikke jeg får innstalert ###fjernet### siden UAC kommer fram når jeg installerer noe =\ Endret 6. september 2008 av cyclo Fjernet link Lenke til kommentar
Asken Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 (endret) last ned .iso fila (LiveCD) og brenn den på en cd, boot fra den og den finner passordet uten å måtte starte windows... Endret 5. september 2008 av Extremetel Lenke til kommentar
reppysølv Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 last ned .iso fila og brenn den på en cd, boot fra den og den finner passordet uten å starte windows... har ikke brenne cd atm -_- Lenke til kommentar
Asken Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 funker å brenne den på en dvd afaik. Lenke til kommentar
reppysølv Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 funker å brenne den på en dvd afaik. og AFAIK er? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg