Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hvordan bli admin på bærbar skolepc?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare respekter reglene.

Tro meg, jeg er ikke en n00b når det gjelder pc. Har fiksa mange pc'er til kjente gjennom de siste åra. Kan masse :)
Det burde isåfall være trivielt for deg å få admin-tilgang når du har lokal tilgang. For å være helt ærlig så tror jeg du overvurderer deg sjøl kraftig nå.
Lenke til kommentar

Okei kanskje litt. men jeg har masse å installere :) blir bare slitsomt å skrive en 17 sifret brukernavn hver for gang.

skal ha:

tuneup 2008

CS3

firefox

et par spill

Friendblaster pro

osvosv

edit: pluss et par tjenester endringer

Endret av Arild_Banankake
Lenke til kommentar
Bare respekter reglene.

Tro meg, jeg er ikke en n00b når det gjelder pc. Har fiksa mange pc'er til kjente gjennom de siste åra. Kan masse :)
Det burde isåfall være trivielt for deg å få admin-tilgang når du har lokal tilgang. For å være helt ærlig så tror jeg du overvurderer deg sjøl kraftig nå.

hehe.. "okelidokeli?"^^

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar
Fant det ut :) Nå kan jeg ødelegge alt.

lol.

neida. Kan installere og slå av unødvendige tjenester i ro:)

Hva fant du ut? Dette er et forum del info da. Hva var løsning? Eller skrev du det bare for å få slutt på tråd?

Nja admin mannen eller hva han skal kalles sa at hvis jeg skulle installere noe måtte jeg bruke (BRUKERNAVNETMITT\install

og passord jeg fikk også.

Det skulle man skrive på UAC men jeg logga ut og logga inn med \install igjen. så her kan jeg skru av UAC

Lenke til kommentar
Fant det ut :) Nå kan jeg ødelegge alt.

lol.

neida. Kan installere og slå av unødvendige tjenester i ro:)

Hva fant du ut? Dette er et forum del info da. Hva var løsning? Eller skrev du det bare for å få slutt på tråd?

Nja admin mannen eller hva han skal kalles sa at hvis jeg skulle installere noe måtte jeg bruke (BRUKERNAVNETMITT\install

og passord jeg fikk også.

Det skulle man skrive på UAC men jeg logga ut og logga inn med \install igjen. så her kan jeg skru av UAC

Kan du forklare litt nærmere? Forsto ikke så mye av det

Lenke til kommentar

Bruk ###fjernet### til å finne ut hva admin passordet er så kan du logge inn som admin og skifte rettighetene til brukergruppa.

Jeg er enig med at elever ikke burde tilgang til admin brukern, men de burde ikke fratas muligheten til å installere ting på pcene og da er administrator den eneste muligheten, men det har ikke ikt folka skjønt...

Endret av cyclo
Fjernet link
Lenke til kommentar
Bruk ###fjernet### til å finne ut hva admin passordet er så kan du logge inn som admin og skifte rettighetene til brukergruppa.

Jeg er enig med at elever ikke burde få admin muligheter, men de burde ikke fratas muligheten til å installere ting på pcene og da er administrator den eneste muligheten, men det har ikke ikt folka skjønt...

Når jeg laster det ned oppdager Trend Micro OfficeScan virus så jeg får ikke lastet det ned. Prøver å deaktivere virusprogrammet men må ha ett passord for å gjøre det. Og uansett tror jeg ikke jeg får innstalert ###fjernet### siden UAC kommer fram når jeg installerer noe =\

Endret av cyclo
Fjernet link
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...