Gjest Guest_hjelp_* Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Hallo. Jeg er en gutt på 16år. I det siste har jeg hatt en mage som går svært opp og ned(alt fra diaré til klomp). Jeg har lagt merke til at toalettskålen blir rødlig etter at jeg har vært på do, og når jeg er på do så føles det ut som at det er en klomp som ikke vil ut. Har noenganger vondt i magen, som regel fra midten av brystkassen og ned til rett før navlen. har en i familien med ulcerøs kolitt, hvis det er til hjelp. ønsker svar litt engstelig Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Det kommer vel kanskje ikke som noe sjokk at jeg vil anbefale deg et besøk til legen. Lenke til kommentar
TCRW Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Vil for all del anbefale deg og gå til legen ganske raskt...! Bedre å få sjekka det opp enn å gå og gruble. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 (endret) Blod i avføringen, spesielt hvis det er gjentagende, bør alltid være et tegn på at du skal gå til legen. Du går ikke på noen medisiner eller noe slikt? Endret 5. september 2008 av Manfred Lenke til kommentar
Gjest Guest_hjelp_* Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Blod i avføringen, spesielt hvis det er gjentagende, bør alltid være et tegn på at du skal gå til legen. Du går ikke på noen medisiner eller noe slikt? Jeg brukte tabletter som het "Idoform" når jeg var på ferie. for å unnslippe dårlig mage. men nå har jeg dårlig mage Lenke til kommentar
Gjest Guest_..._* Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 For all del... Idoform virker mot nettopp diare... ergo, så vil man kunne få hard mage av det. Hard mage kan igjen presse ekstra på kar som er i tarmen, og forårsake småblødninger. Hvor lenge har du hatt det? Har du hatt magesmerter i tillegg? I tilfelle, hvor? Det beste er nok å gå til legen for kontroll. Ikke gå rundt og vær bekymret for at du har ulcerøs kolitt. Sannsynligheten er minimal, og fortsatt liten selv om du har noen i nærmeste familie som har det. Lenke til kommentar
Gjest Guest_hjelp_* Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Har planer om å gå til legen til uka. har ikke direkte vondt i magen. Er mer sånn småvondt, som at magen skulle ha vært helt tom. Tar ingen smertestillende. Har også mektig appetit og inget vekttap, om det spiller noe rolle det og (faktisk har jeg gått opp 1kg) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå